helllluuuup mijn ls start slaat aan en stopt direct

alexander

Hoort erbij
8 okt 2011
39
0
0
hallo allemaal
ik heb bij mijn ls de tellers er uit gehad en nu brand het airbag lampje(ik geloof code 41 ja dom sleutel in contact want dan gaat het stuur uit de weg)
maar dat is het probleem niet het probleem is dat hij wel start en aan slaat en gelijk weer stopt
het lijkt op een sleutel chip probleem maar zit er een chip in een 94 ls ??
wat heb ik gedaan
1 tellers er uit
2 condensatoren vervangen
3 her monteren
4 starten liep goed(blokje om geweest)
5 accu pol - los (mischien airbag receten ,maar dat hielp niet weet nu dat de dealer dat kan)
6 starten en goed lopen
2 dagen niet gebruikt
en nu dit
heeft iemand een idee

gr alexander :(
 

alexander

Hoort erbij
8 okt 2011
39
0
0
het eerste wat ik gedaan heb is 10liter er in gooien ,het lijkt er welop dat hij geen peut krijgt
de brandstof pomp hoor je wel!
net de tellers gekontroleert en alles lijkt goed,weer ingebouwt en noch steeds niet lopen
ik heb op het momend geen idee meer
gr alexander :hot:
 

Alexusls400

Hoort erbij
29 jan 2011
81
3
8
Hoi Alexander,

Er staat op marktplaats een 92-er voor de dood, mischien heeft hij een klokkenpaneel voor weinig? Staat onder Auto-onderdelen zoek op "Nieuwleusen"
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
de brandstof druk kan ik niet meten maar als hij aanpakt iederekeer als je start direkt dan moet hij toch stationar lopen???

Niet altijd. De b-pomp heeft een hoog/laag regeling. Dus bij start hoog, waarna bij aanslaan (idle) laag wordt geschakeld. (Tenzij bij deze auto anders, maar dat verwacht ik niet)

Vandaar om altijd de stroomvoorziening, je accu, dynamo en zekeringen, als eerste uit te sluiten, aangezien dit alles aanstuurt.

Probleem kan veel (vage) oorzaken hebben, zoals: verdeler/ontsteking (kabels gecorrodeerd), MAF (niet zeker van, misschien plug even lostrekken), benzinedruk/pomp/filter, massakabel, etc, etc... Een uitlezing van de computer zou b.v. ook nog ergens naar kunnen wijzen.

Zoals je zelf aangeeft, het probleem is ontstaan na het demonteren van de tellers, maar het kan ook op zichzelf staan. Als er kortsluiting zou zijn, zou je aannemen dat er wel wat minder lampjes op je dash branden, of dat de zekeringen met vakantie gaan. Daarbij, je hebt wel kunnen rijden NA het solderen, het probleem kwam na 2 dagen stilstaan naar voren.

Overigens, als je start (en het kunt zien), zie je dan je toerenteller omhoog schieten, ergens rond de 2K?
 

alexander

Hoort erbij
8 okt 2011
39
0
0
hallo allemaal
laatste update
benzine pomp relai e/d getest
ontsteking getest vonkt zoals het hoort
ook tijdens door starten
brandstof druk op injectorbar goed
maar ik heb maar ??n cycles op de injectoren en dan niets meer
heeft iemand een idee????
gr alexander
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Laten we ervan uitgaan dat je brandstofpomp, druk etc. OK is.

Meestal stoppen de injectoren als zich een probleem voordoet met de ontsteking, zoiets:
- ECU stuurt ontsteking aan
- ontsteking stuurt via spanning bougies aan
- ontsteking koppelt OK terug naar ECU
- ingeval OK, stuurt ECU injector aan

Er is, naar mijn weten, een verschil in het stroomcircuit bij starten d.m.v. sleutel omdraaien, en daarna, waar de ECU het over neemt. Dat zou dus ook ergens een rotte kabel kunnen zijn. Als b.v. de hoogspanning ergens niet OK gaat, dan sluiten je injectoren ook.

Je hebt geen mogelijke CEL kunnen uitlezen?
 

alexander

Hoort erbij
8 okt 2011
39
0
0
ik ga morgen de kabels e/d nog een keer nakijken
en ik kan hen helaas nog niet uitlezen
is er uitlees apparatuur tekoop voor een lexus???
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Misschien heb je nog iets aan deze link: http://www.lexls.com/tutorials/intro/codereading.html

Het blijft lastig zoeken zonder code, aangezien vergelijkbare problematiek nogal uiteen kan lopen qua oplossing.

Bij de 1 is het een rotte ontstekingsspoel, de ander schroeft zijn linkerwiel eraf en vervangt de massakabel naar accu, of de ontstekingsstroomdraad naar het openingscircuit / relay van de b-pomp. Ingeval het laatste, werkt de b-pomp prima bij start, maar stopt als de ecu het over neemt. Wordt je ook niet vrolijk van ;)
 

alexander

Hoort erbij
8 okt 2011
39
0
0
ik had de link net ook gevonden maar toch bedankt
ik ga zodra ik even tijd heb de codes uit lezen
ben benieuwt wat er in staat
gr alexander
dit is wel een curses "leer uw auto kennen "ik heb hem pas een paar weken
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
dit is wel een curses "leer uw auto kennen "ik heb hem pas een paar weken

Dat is wel vervelend natuurlijk, aan de andere kant schept het een ultieme band, 't zijn net kinderen :p

Uiteindelijk zal het wel weer iets pietluttigs zijn... ;)
 

alexander

Hoort erbij
8 okt 2011
39
0
0
hallo allemaal
weer een stukje verder
de codes uit gelezen door Te1enE1 teverbinden
en hij geeft code 14,ignition no 1 signal
het is nu te donker maar zaterdag weer verder
heeft iemand ervaring met deze code??
alle info welkom!!!
gr alexander
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Zat dit net in te kloppen, conform Joep dus..

Code 14 heeft betrekking op het controlecircuit van nr. 1 ontstekingsmodule (links, je hebt er 2), welke de L-ontstekingsspoel en L-distributie aanstuurt, en bougies van cylinders 1, 4, 6 en 7. Code 15 staat voor de rechterkant.

Ik zou beginnen met de ontstekingsmodule etc. te controleren, is dat goed dan de bekabeling. Ingeval daar een breuk of kortsluiting zit, kan b.v. het IGF signaal (bedankt Joep) verstoord worden. Kortom, het hele ontstekingstraject links is verdacht.
 

alexander

Hoort erbij
8 okt 2011
39
0
0
hoi allemaal
ik heb net de bobines omgewisselt van links naar rechts
ik dacht als er ??n slecht is moet de code veranderen in code 15
maar het is nog steeds code 14
alle vier de kabels worden niet slecht van twee dagen stilstaan(EN OP DRIE ZOU HIJ MOETEN LOPEN',TOCH??)
dus ik ga er van uit dat ,de kabels en de bobines goed zijn
wat kan ik nog meer nakijken ,en waar kan ik het vinden
o ja ik ben nog niet thuis in alle afkortingen,dus graag even de hele naam daar na voldoet de afkorting
gr alexander
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
(IGF) betekent: "ik krijg een vonk"

Je blijft code 14 krijgen, dat betekent dat er in het traject links nog steeds iets niet OK is, en wellicht niet de bobine.

Kijk even naar het volgende traject:
1 - ontstekingsmodule (deze regelt het stuur- en OK signaal)?
2 - Bobine, hoogspanning (deze heb je omgewisseld met rechterkant)?
3 - distributie / timing?
4 - bougies cilinders 1, 4, 6 en 7?

Heb je (even) vonk op bougies 1, 4, 6 en 7??

1 (ontstekingsmodule) is dus ook een verdachte, die moet je als eerste testen.

Kijk even bij dit test-filmpje, op ongeveer 6 minuten: http://www.youtube.com/watch?v=VG3EZJlyjl8