helllluuuup mijn ls start slaat aan en stopt direct

alexander

Hoort erbij
8 okt 2011
39
0
0
hallo allemaal
ik heb bij mijn ls de tellers er uit gehad en nu brand het airbag lampje(ik geloof code 41 ja dom sleutel in contact want dan gaat het stuur uit de weg)
maar dat is het probleem niet het probleem is dat hij wel start en aan slaat en gelijk weer stopt
het lijkt op een sleutel chip probleem maar zit er een chip in een 94 ls ??
wat heb ik gedaan
1 tellers er uit
2 condensatoren vervangen
3 her monteren
4 starten liep goed(blokje om geweest)
5 accu pol - los (mischien airbag receten ,maar dat hielp niet weet nu dat de dealer dat kan)
6 starten en goed lopen
2 dagen niet gebruikt
en nu dit
heeft iemand een idee

gr alexander :(
 
Igniter.. Aan de bijrijders kant nr: 89621-12010


@GPS-10: gaaf filmpje, wel typisch Amerikaans.. Lekker schreeuwend vertellen!
 
LOL, wellicht heeft ie eerst het draadje op zichzelf uitgeprobeerd of is aanzienlijk gerelateerd aan Steve Ballmer..

Edit:
btw, er kan ook iets zijn met de kabels / of stekker van de 'igniter', van- en naar je computer. Concentreer je dus niet alleen op bougiekabels.
 
hoi allemaal
nee het probleem is er nog steeds
ik kom wel eidere keer een stukje verder
ik heb inmiddels
de bobienes getest
en de igniters zijn ook goed
dus blijft er over de bekabeling en de ecu
gr alexander
 
Dat lijkt idd het meest waarschijnlijk voor nu.

Ik heb nog gedacht aan een defecte nokkenassensor, maar dan heb je gezamenlijk, dus links EN rechts problematiek. Daarbij zou je waarschijnlijk al eerder een onregelmatig lopende motor moeten hebben gehad.

Sommigen verwisselen de igniter nr.1 met nr. 2, aangezien het igniter RPM signaal op nr. 1 zit. Igniter werkt dan zelf prima, geeft alleen een rot RPM signaal af. In dat geval kun je meestal wel (of zeer slecht) starten, maar slaat je RPM op tilt en als gevolg de motor af. Dat lijkt hier niet het geval, maar wellicht de moeite waard om te proberen.

In ieder geval succes met de oplossing.
 
heeft iemand er dan noch een liggen????
ik zoek een ecu 89661-50160
conclusie tot nu toe is dat de bobine 's goed zijn
dat de igniter's goed zijn
camschaft sensoren hebben hun eigen fout kode (1'7 ,18)
toerental sensor geeft volgens mij code(12 ,13)
de bedrading is niets aan te vinden
alle stekkers zaten vast
dus mijn conclusie is dat de ecu defect moet zijn
graag jullie mening over deze theorie
gr alexander
 
hoi allemaal
de ecu van joep gaat niet passen
heeft iemand een idee waar ik een andere kan kopen
of deze kan laten repareren??
nr ecu is:89661-50160
gr alexander
 
Voor alle duidelijkheid: van dit onderwerp heb ik helemaal geen verstand. In een eerdere post gaf iemand al aan dat het wellicht rotte condensatoren zijn. Als dat het geval zou zijn en condensatoren zijn simpelweg condensatoren (dus niet een specifiek op maat gemaakt Lexus onderdeel) dan kun je wellicht eens een bezoekje brengen aan een geweldige elektronicaspecialist in Warnsveld: Dorland. Die heeft mijn versterker (heel wat anders...) ook helemaal uit elkaar gehaald en weer volgesoldeerd met condensatoren die het hadden begeven. Geen idee of dat te vergelijken is maar wie weet.
 
alexander zei:
hoi allemaal
de ecu van joep gaat niet passen
heeft iemand een idee waar ik een andere kan kopen
of deze kan laten repareren??
nr ecu is:89661-50160
gr alexander

Ik ben even gaan zoeken op http://www.toyodiy.com en heb gevonden dat jouw ecu er een is voor Singapore.. Zal dus moeilijk te vinden zijn. Is jouw LS een rhd? En volgens de Rdw is ie bruin...
 
@Alexander;

Heb je (jullie) nog iets aan die ECU kunnen zien? Als het 'slechts' condensatoren zijn, scheelt dat een hoop gezoek.
 
hallo allemaal
bedankt voor julie reacties
mijn lexus is gelevert nieuw door louwman den haag bv
het is een lhd ,de ecu is gebouwt 23-10-1992
ik ga informeren na het vervangen van alle condensatoren
in de ecu is niets tezien
lekkende condensatoren lekken zuur bij het miste en geringste kleurt het solder dof maar daar is niets van te zien
maar wat ik mij of vraag een zelfde ls bjr 93 94
waar om heeft die een andere ecu tewijl er in de sensors en motor geen verschil zit
ook za het uit maken of er wel of geen trac control op zit
maar mijn heeft geen lege plaatsen waar pennen bij kunnen op de ecu
wel heb ik lege plaatsen in de stekkers
heeft iemand hier een meening over
in amerika worden de ecu's gereviseert
en op nieuw geprogrameerd wie weet hier meer van af
gr alexader
 
hoi joep
net even op toyodiy geweest en volgens mijn chassis nr is hij van11-'92
maar het is ook een eind rijden van uit japan
hoe dat zit weel ik niet
maar dan klopt de stempel op de de ecu wel ,92 10 23
gr alexander