Het gaat een LS 430 worden

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
Na een jaar of 15 Volvo te hebben gereden - de laatste V70 tot 578.000 km - ben ik nu van plan komende week een LS 430 President uit 2001 te kopen. Eerlijk gezegd heb ik drie weken geleden opnieuw een V70 gekocht, maar ik ben er na acht jaar V70 opeens niet meer gelukkig mee; de proefritjes die ik bij mijn zoektocht naar een nieuwe auto in de Lexus heb gemaakt, krijg ik niet uit mijn hoofd.

Zodra de koop beklonken is zal ik met wat foto's komen. Wel heb ik al meteen een vraag. Ik wil er graag nog een afneembare trekhaak en vier winterbanden bij hebben. Weten jullie een goed alternatief voor de veilige, maar dure aanschaf bij een dealer?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi en welkom. Mooie auto die ls.veel succes ik hoop de fotos snel te zien.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
welkom! kijk in de tekoop gedeelte van dit forum, staan vast wel wat winterbandjes tussen!
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Velgen en banden zat maar een trekhaak voor een LS 430 zal niet eenvoudig worden. In Belgie zijn ze volgens mij wel te leveren. Even op Google rondneuzen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
aftermarket velgen nemen en bij de lokale bandenboer je banden kopen en op de velgen leggen :)

Ik heb niet vak een LS met trekhaak gezien, dus misschien dat zoals hier boven al werd gezegd, in belgie navragen.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Jawel mijn LS 400 heeft een sleurhutknobbel! Maar wel afneembaar natuurlijk want het moet wel in stijl blijven. Ik zal eens kijken of ik dat adres nog heb voor trekhaken uit Belgie. :hi:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
GEfeliciteerd!!! Ik heb een half jaar geleden ook een LS430 meegekregen als leenauto! HEERLIJK!
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Topauto's en ze worden steeds goedkoper vooral in Duitsland waar de kleine autokooprage ook heeft toegeslagen. :D
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Mooie bak man, veel plezier ermee (met de mijne had ik minder geluk na een vervangen kapotte voorruit), wereldauto's zijn het!!!!! :worship:
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Dat bedoel ik ook met zoeken in het buitenland. Duitsland, Oostenrijk en vooral Zwitserland heeft topauto's met amper kilometers op de klok. Vaak de wat oudere mannen die eerste bezitter waren en hun auto gekoesterd hebben. Maar ook in deze landen zijn deze wagens niet meer aan de straatstenen te slijten en kun je als liefhebber je slag slaan. Even BPM en je rijdt in een topwagen. Je bent bijna wel verplicht om zo'n wagen op de rijden in Nederland want dat is meteen hier een nadeel: nergens meer in te ruilen alleen tegen kiloprijs helaas. Maar geniet er van en lag om elke Aygo of Polo die je onderweg ziet. :D
 

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
Ook deze heeft inderdaad maar ??n eigenaar gehad. De boekjes zijn tot 136.000 m keurig bijgewerkt (nu 167.000). Om concreet te worden: ik heb er ? 10.400 voor betaald. Bij Lexus Breda staat precies dezelfde auto (alleen 1 jaar jonger en 30.000 km minder) voor ? 19.940... Extra voordeel: En op deze manier verhogen we ook het totaal aantal Lexussen in Nederland :)

De lak en het interieur zijn als nieuw, maar de velgen zijn er gek genoeg erg lelijk uit. Zie je dat vaker? Die van mijn Volvo zagen er na 578.000 een stuk beter uit. Ze gaan ze overigens wel weer helemaal opnieuw polijsten en weer strak maken, voordat ik 'm meekrijg.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ook de onderkant ziet er hier en daar wat roestig uit (strooizout). Wat schilferig, maar verder wel hard, ook dat gaan ze eerst 'ontroesten'. Moet ik me daarover zorgen maken?

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
velgen zijn een zwakke punt bij veel lexussen, maar een mercedes kan er ook wat van o_O vaak is het opgelost door ze te stralen en poedercoaten :)
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Wel glasparel stralen of met ijs anders gaat er meer stuk dan dat het mooi wordt. Of als je veel geduld hebt met het handje schuren, in de epoxy en spuiten. Daarna in de blanke lak. Een kennis van mij heeft zo de 16 inch velgen voor mijn LS 400 opgeknapt. Als nieuw en dat voor 50 euro per velg als je zelf alles schuurt. :D