Ik ben inderdaad begonnen met de oranje pad en de Mezzo op een testspot. Een paar keer eroverheen gegaan en rustig de machine bewogen. Op het CarClean-forum had ik begrepen dat een Lexus-lak met medium spul al goed gecorrigeerd kan worden. Na wassen, non ferro, kleien heb ik de randen afgeplakt van de zijschermen, koplampen en de gril want ik wilde eerst alleen de motorkap doen. De rest volgt later.
Ik heb hier wat plaatjes van voor polijsten met Mezzo en daarna. Helaas scheen de zon niet altijd om het nog beter te zien, maar met een lamp zie ik wel verschil. Op de foto's zie je ook wel verschil.
Voor polijsten met Mezzo:
Na polijsten met Mezzo:
En hier na Mezzo, Finale, glaze en wax:
De echte lakmoes-proef is in de zon, maar met de lamp was het goed te zien. Ik vermoed dat er in het verleden een paar krassen en vogelpoep is behandeld, daar zie ik nog wel sporen van maar die liggen te diep op met de DAP weg te krijgen. Het is immers geen nieuwe auto. Ik vermoed dat de auto in het verleden aan de straat is geparkeerd en vaak onder bomen, gezien de vele krasjes en vogelpoep-vlekken. Mijn vorige had dit veel minder.
Voor een newbie vind ik het geen gek resultaat. Of het m'n hobby wordt, dat denk ik niet, maar met de lamp ziet het er veel beter uit en voelt nu lekker glad aan. Als ik met m'n vingers eroverheen glij (handpalm naar boven), hoor ik niets. Dat was vanochtend wel anders.