Er zijn toch enkele dingen aan de LC die ik wat teleurstellend/ irritant vind:
Zoals altijd loopt Lexus achter op het gebied van infotainment.
Ik sta er versteld van dat in een auto uit 2021 die CarPlay heeft, dit alleen werkt als de telefoon bedraad via de USB-poort is aangesloten.
Alle andere auto's uit dat jaar die ik ken, hebben draadloze CarPlay.
Ook is het NIET mogelijk om muziek via de 2e USB af te spelen als de telefoon is aangesloten; de USB-stick in de tweede USB-poort wordt gewoon niet gedetecteerd, 2e poort kan dan alleen gebruikt worden voor laden.
Ook moet je bij elke start CarPlay in het menu selecteren; de telefoon wordt niet automatisch gedetecteerd en opgestart zoals bij andere auto's.
Edit: het lijkt er op dat dit met een andere menu setting vermoedelijk zal werken: "carplay altijd opstarten".. , moet ik even nazien of dat al staat ingeschakeld, die klacht vervalt dus mogelijk.
Ik ben echt verbaasd dat je bij een cabriolet van deze klasse het dak niet met de afstandsbediening kunt openen of sluiten, alleen de ramen...
Is iets wat ik vaak gebruik als ik naar mijn andere cabriolet loop, zodat ik meteen met het dak open kan wegrijden, dat ik de dak schakelaar niet eerst 15 seconden ingedrukt moet houden nadat ik in de auto ben gestapt.
Ik heb intussen een hekel aan dat klepje over de dak schakelaar; je moet klep omhoog doen, schakelaar bedienen en weer dicht doen, dus drie handelingen in plaats van één t.o.v. als je de schakelaar direct bij de hand zou hebben.
Klinkt zeurderig maar vind ik serieus irritant. Een mooie aluminium schakelaar zou veel handiger zijn geweest, iets voor het klepje zitten er al enkele, dus die had daar gewoon goed bij gepast.
Een geval van vorm en design boven functionaliteit?!
Rijgedrag: het gaspedaal heeft wat de meeste moderne auto's met drive by wire gaspedaal hebben, mist directheid, iets wat ik niet verwacht bij een auto als deze. Alleen in stand Sport Plus is die wel lekker direkt.
Wegligging, bochtenwerk enz.: je kunt de vermogens- en chassisinstellingen aanpassen, maar in de normale of zelfs sportstand, als je de chassisinstelling op sport zet, is het nog steeds niet echt volledig sport, het is toch zachter/slapper dan in de sport plus-stand..
Dus als ik het chassis in de stevigste instelling voor wegligging en bochtenwerk wil hebben, MOET ik de Sport Plus-modus inschakelen..
De LC is echt een bijzondere auto, maar het is toch wel wennen..
Ik heb al een pedalbox/ commander met TRC-software besteld om de gas pedaal respons te verbeteren.. werkte bij de RX 450h goed en heb ik ook naar tevredenheid op de Cayenne, komt net binnen..
Bijkomend voordeel hiervan is dat die gelijk extra diefstal beveiliging toevoegt omdat je gaspedaal er mee kan deactiveren..