Mooie duidelijke foto's. Wat me opviel was dat er bovenop de cilinderkop en aan de binnenkant van het kleppendeksel sprake is van een zekere mate van lakvorming en ook zo te zien een beetje donkere koolafzetting. Niet ernstig, zeker als je dat vergelijkt met wat je regelmatig bij "Wheeler dealers" op TV ziet, maar toch duidelijk zichtbaar. Daarnaast vallen de loopsporen op de nokken op, al lijkt dat niet op slijtage. Maar gezien de km stand is het toch niet echt "schoon". Heb je enig idee over de onderhoudshistorie (verversingstermijn motorolie) en het rijpatroon van de vorige eigenaar?

. Ik gebruik daarvoor PlastiLube; een niet-aggressief synthetisch vet dat niet uitloopt en/of uithard door hitte, of wegspoelt door water. Dat klusje voer ik op beide Lexi uit op het moment dat ik zomerschoeisel verwissel voor winterschoeisel (en viceversa). Dan neemt het klusje hooguit een kwartiertje extra tijd in beslag. En eigenlijk blijkt dat (met ca 20k/jaar) 1x per jaar aandacht ook wel volstaat. Sindsdien heb ik geen vastzittende klauwen meer gehad. De 3GS doet trouwens netjes mee om deze twijfelachtige eer aan deze reputatie in stand te houden: vlak na aanschaf (2017) bleek het GS-spul aan achterzijde dermate vast te zitten, dat het uiteindelijk eraf gezaagd moest worden en een set nieuwe (lees: gereviseerde) klauwen gemonteerd moest worden.
) en daar leek het veertje te ontbreken. Ik moet wel zeggen dat de borgveertjes op mijn IS en GS er duidelijk anders uit zien. Qua vorm, bedoel ik dan. Maar hoofdzaak: ze zijn geplaatst :rulez:
.