IS 250 projectje Jeroen

Nou, aangezien de bestuurders kant niet super schoon was onder het kleppendeksel en de pakkingen aardig hard, vandaag maar eens aan de bijrijders kant begonnen.

lucht toevoer verwijderd.
BDEAE373-E2F3-475D-BE93-743461998429.jpeg

nog even gepuzzeld hoe ik deze aan de kant kreeg.
A47A4DF3-A3E3-476B-9E5C-7A041EC6BA4F.jpeg

maar uiteindelijk is het gelukt.

8C79DF0B-65D6-43D8-9EFF-F580DF0B3CE0.jpeg


Eerst 3 nieuwe pakkingen/ keringen in het kleppendeksel gemonteerd.
deze kant is duidelijk schoner.
B2A07EA9-67A0-40FB-A6C2-45365DD41A11.jpeg
 

Bijlagen

  • 8C79DF0B-65D6-43D8-9EFF-F580DF0B3CE0.jpeg
    8C79DF0B-65D6-43D8-9EFF-F580DF0B3CE0.jpeg
    338,6 KB · Weergaven: 104
  • 8C79DF0B-65D6-43D8-9EFF-F580DF0B3CE0.jpeg
    8C79DF0B-65D6-43D8-9EFF-F580DF0B3CE0.jpeg
    338,6 KB · Weergaven: 98
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Higgie
Zou je dit ook schoon kunnen krijgen met een Seafoam behandeling? Of heeft iemand hier daar ervaring mee?
Lees op andere fora dat dit ook goed reinigt zonder dat je alles los hoeft te halen.
Ben eroverigens van overtuigd dat mechanisch reinigen i.c.m chemisch altijd beter is dan enkel chemisch.
 
Chemisch reinigen kan vast wel wat schoon maken.
maar uitgeharde pakkingen vervang ik liever.

heb zelf geen ervaring met seafoam.
 
Zou je dit ook schoon kunnen krijgen met een Seafoam behandeling? Of heeft iemand hier daar ervaring mee?
Lees op andere fora dat dit ook goed reinigt zonder dat je alles los hoeft te halen.
Ben eroverigens van overtuigd dat mechanisch reinigen i.c.m chemisch altijd beter is dan enkel chemisch.

ik heb YouTube reviews gezien met dat soort reinigingsmiddelen en een inspectie met camera in de cilinders voor en na de behandeling en het verschil was minimaal. Er bleek niet een van de geteste middelen een wow-wat-een-verschil-effect te hebben. Ik geloof dat die manuele reinigingsmethode het beste werkt (uit elkaar halen en machinaal of met handgereedschap). Wat ?cht goed werkt.... is inruilen voor een nieuwe :xp
 
Inruilen voor n nieuwe lost veel op ja.
vooral het geld in m?n portemonnee ????

maar deze is pas net ingereden 160.000 dus nog lang niet aan vervanging toe.

B8CE7843-556D-46E3-A072-687C090F8F5A.jpeg

onderdelen zijn binnen, vandaag maar eens verder gegaan.

de olie toevoer voor de variabele kleppen timing bleek onderaan wat te lekken.

5F4DBC51-B17D-4212-98BF-1E0701B6FEA1.jpeg


dat is dit buisje.
658605E1-FAF1-4EC7-A3E7-A187C19AC63A.jpeg


nu dat verholpen is kon alles terug in elkaar.

7FA20A59-BCA5-4B77-A0B1-27C0C7553034.jpeg


en na n proefrit blijkt alles weer lekvrij te werken.
wat een genot.

78139DFC-110E-42F8-9598-56FE310DA0FE.jpeg
 
Klopt! Zeker bij transmissies die 150k+ erop hebben zitten. De OEM-vloeistof is een volsyntheet, stinkt (ook vers) als de ziekte, maar is kwalitatief top. Daarmee is ook van belang met welke vloeistof je ververst, want je kunt niet voorkomen dat je gaat mengen met het restant dat nog in de koppelomvormer achterblijft. Waarmee heb je ververst?
Een andere uitdaging heb je in het tot op correct niveau weer vullen van de bak met vloeistof. Ik ben de exacte temperatuurwaardes even kwijt. Zat dat niet ergens rond de 44? +/- 5?? Pin me er niet op vast...

Maarh...@TS: goed en grondig bezig! :D Mooi om te zien! :rulez:
Je lijkt me ook goed uitgerust voor dit soort klussen. Wat is de km-stand van deze IS?

Voor het vullen van de bak is een mooie howto,

je vult de bak totdat er uit een van de pluggen olie komt. Bak afsluiten en dan de auto starten met twee contacten van de obd stekker doorverbonden. De Lexus loopt dan op 2000 toeren stationair totdat de juiste olietemperatuur bereikt is in de bak. Hierna draai je weer een van de pluggen uit de bak en wacht je tot hier geen olie meer uit stroomt. Dan ben je klaar.

Voor wie hier meer info over wil kan ik de howto wel even zoeken deze is erg fijn met afbeeldingen enzo.
 
Voor het vullen van de bak is een mooie howto,

je vult de bak totdat er uit een van de pluggen olie komt. Bak afsluiten en dan de auto starten met twee contacten van de obd stekker doorverbonden. De Lexus loopt dan op 2000 toeren stationair totdat de juiste olietemperatuur bereikt is in de bak. Hierna draai je weer een van de pluggen uit de bak en wacht je tot hier geen olie meer uit stroomt. Dan ben je klaar.

Voor wie hier meer info over wil kan ik de howto wel even zoeken deze is erg fijn met afbeeldingen enzo.

Ik wil dit gaan doen en alle info is welkom.
Dus als je nog iets kunt vinden... Graag!
 
Nog eens proberen om foto’s te plaatsen.
geen grote update maar wat afwerking.

7D19276F-FE27-475C-82EA-CC6950E9BD5E.png

Eerst de kappen verwijderd.
deze kunnen weg.
10D186B7-1B86-41F7-AA9A-6261310B5351.png

En allemaal nieuwe clips erin.
CA3AA3C5-0F91-454B-BBE8-46716F91BEE5.png

Voor de rest vooral genoten van de probleemloze kilometers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 3623
En alweer even geleden zie ik.
veel fijne kilometers met de IS gemaakt.
als eerste probleemloos door de APK.


4C844AC7-725F-4D03-89FF-35C0225BF910.jpeg

Zelf een kleine beschadiging veroorzaakt die ik er gelukkig met polish af kreeg.

een paar dagen later is er door derden een ladder tegen m’n bestuurdersdeur gevallen. Met als gevolg een kleine scherpe deuk en lak eraf.

image.jpg


aangezien ik ook nog n terugroepactie had open staan heb ik t geheel gecombineerd en afgelopen maandag de auto bij Lexus Eindhoven gebracht.
Zij hebben de schade hersteld en de bijrijders airbag vervangen.
Auto ziet er weer tiptop uit.
donderdag alweer op kunnen halen.
Goede service en een nette UX F-sport als leenauto gehad.
eerlijk gezegd het hybride sijsteem werkt goed en is sneller weg vanuit stilstand.
de nieuwere versie van de adaptieve cruisecontrol werkt beter als de vorige versie. Maar alles bij elkaar is het gevoel van plastic fantastic gehalte mij te hoog en ben ik blij m’n IS250 terug te hebben.
 
Voor de wissel nog even de pen van de achter remmen ingevet.
was nog niet nodig maar wil ze gangbaar houden.
 
Mja, dit betreft een typisch 'Japans' kwaaltje, die remmerij. Ik heb dit soort kwaaltjes al eerder bij Toyota, Mazda, Honda en Mitsubishi aangetroffen. Als veredelde Toyota valt echter ook nog Lexus hieraan ten prooi. Inmiddels heb ik in mijn onderhoudspatroon opgenomen, om de achterste remmerij 2x per jaar te reinigen en opnieuw in te vetten. De glijpennen bedoel ik dan uiteraard :p. Ik gebruik daarvoor PlastiLube; een niet-aggressief synthetisch vet dat niet uitloopt en/of uithard door hitte, of wegspoelt door water. Dat klusje voer ik op beide Lexi uit op het moment dat ik zomerschoeisel verwissel voor winterschoeisel (en viceversa). Dan neemt het klusje hooguit een kwartiertje extra tijd in beslag. En eigenlijk blijkt dat (met ca 20k/jaar) 1x per jaar aandacht ook wel volstaat. Sindsdien heb ik geen vastzittende klauwen meer gehad. De 3GS doet trouwens netjes mee om deze twijfelachtige eer aan deze reputatie in stand te houden: vlak na aanschaf (2017) bleek het GS-spul aan achterzijde dermate vast te zitten, dat het uiteindelijk eraf gezaagd moest worden en een set nieuwe (lees: gereviseerde) klauwen gemonteerd moest worden.

LexusUser Misschien zie ik het verkeerd, maar ik mis trouwens nog een 2e borgveertje op de op ??n na onderste foto. Het veertje dat je tussen beide remvoeringen in in beide borgpennen moet inprikken, zodat wordt voorkomen dat de pennen de klauw uit kunnen kruipen.
@Xenon en vele anderen, Ik vrees dat ik ook aan de beurt ben.

Hoor sinds een aantal weken nu (een) flinke piepende rem(men) als ik de garage uitrij.

Lijkt vooral aan het begin van de rit even, daarna hoor ik het niet meer.

Nu rijden we erg weinig, dus staat een aantal weken gelijk aan een paar honderd km dus hopelijk is de schade beperkt.

Nu mijn vraag:

Uitgaande van het feit dat ik te maken heb met het welbekende probleem, wat moet ik dan als eerste bekijken?


Later toegevoegd: ik heb op jouwbuis een mooie ''how to'' gevonden,


Gaat het er om dat die 2 pennen die hij er uit trekt gesmeerd lopen?
of gaat het om die 2 bevestigings punten van de remklauw waar hij er 1 van losdraait?

Alvast bedankt!


NB. T zaakje is 1 jaar/12.000 km geleden door de dealer nog los gemaakt en gesmeerd als t goed is.
 
Laatst bewerkt: