Is 3e generatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Vandaag de eerste stap gezet naar de aankoop van een is ????? gen. 3!! ja jullie lezen het goed, generatie3. Ik kon deze topic nergens kwijt, maar het leek mij leuk om jullie mee te nemen in de weg naar aanschaf van de allernieuwste is! :D Uitgangspunt is dat hij er gaat komen maar dat nog helemaal niet helder is wanneer, waarschijnlijk najaar 2013, laat staan hoe het model er zal uit zien! :photo:
Uitgangspunt voor mij is dat een sportieve uitvoering wil, die er ook zo uit ziet en waarop die accesoires zitten die de auto af maken. :mrgreen:
Eerste stap vandaag gezet. Mijn auto staat te koop bij van Dorst en hij gaat mij de nieuwe leveren!
Ik zal minimaal wekelijks rapporteren over wetenswaardigheden en ontwikkelingen. stil hoop ik dat hij er uit ziet als de onlangs geplaatste compositietekening hier op het forum :rulez:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Johan, kan je hem dat al bestellen? Persoonlijk wil ik toch eerst de foto's zien van de komende IS voor ik de bestelling plaats. Met name de aandrijflijn is iets waar ik iets meer vanaf wil weten.

Het lijkt dat de IS gen 3 in een aantal vormen gaat komen. We weten alleen niet of ze tegelijkertijd released worden of over een periode. Coup?, Cabrio en sedan komen er bijna zeker. Er zijn ook geruchten over een station.

De motor varianten zijn nog een beetje vaag. Er wordt wat gezegd over een 4 cilinder IS, welke er bij mij niet in gaat komen. Een hybride IS300h waarschijnlijk. Opnieuw mocht dit een 4 cilinder hybride worden dan zal dat ook geen optie zijn voor mij. En een V6 waarschijnlijk de 350 variant, welke niet naar Europa komt.

De IS-F gaat ook hoogst waarschijnlijk hybride worden. Wel interessant, maar deze gaat meer kosten dan ik het waard acht.

Stiekem hoop ik op een IS350h variant met minimaal de 2.5V6 van Lexus, maar net iets heftiger dan een IS300h. Mocht de aandrijflijn tegenvallen (dus geen V6 hybride en niet rond de 6 seconden naar de 100), dan gaat hij bij mij toch echt een GS450h F-sport worden.

Ik heb begrepen (uit betrouwbare bronnen :) ) dat in het vierde kwartaal van dit jaar de concept IS ge?ntroduceerd wordt en begin volgend jaar de productie versie.

Hoe dan ook, ik zal het topic blijven volgen en jouw ervaringen zo naar de nieuwe IS toe. Natuurlijk veel succes met de verkoop van jouw huidige (en ook erg mooie) IS250 F-sport. :rulez:
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Hoi hube, bestellen kan inderdaad niet! Ook ik hoor verhalen over de verschillende motorvarianten. Over een 4 cilinder wil ik ook niet nadenken. Dat vind ik niet IS-waardig!! Wel vertelde de dealer dat dit najaar mogelijk de presentatie voor de importeur plaats zal vinden en dat het zeer waarschijnlijk is dat de motor van de GS 350H, oftewel combinatie 250 v6 en 2 electromotoren ook beschikbaar gaat komen voor de IS gen 3. Kijk en die lijkt mij wel wat, zo rond de 250 pk sterk kan ik mee leven :rulez: :rulez: Heel misschien presentatie IS gen 3 op frankfurter automesse!!
Overigens zal ik mijn huidige auto wel missen, is super(mooi) en loopt als een tierelier met de amerikaanse F-sportuitlaat. :zielig:

Johan
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
johanm zei:
Hoi hube, bestellen kan inderdaad niet! Ook ik hoor verhalen over de verschillende motorvarianten. Over een 4 cilinder wil ik ook niet nadenken. Dat vind ik niet IS-waardig!! Wel vertelde de dealer dat dit najaar mogelijk de presentatie voor de importeur plaats zal vinden en dat het zeer waarschijnlijk is dat de motor van de GS 350H, oftewel combinatie 250 v6 en 2 electromotoren ook beschikbaar gaat komen voor de IS gen 3. Kijk en die lijkt mij wel wat, zo rond de 250 pk sterk kan ik mee leven :rulez: :rulez: Heel misschien presentatie IS gen 3 op frankfurter automesse!!
Overigens zal ik mijn huidige auto wel missen, is super(mooi) en loopt als een tierelier met de amerikaanse F-sportuitlaat. :zielig:

Johan
Wat ga je in de tussentijd rijden? Tja, de GS300h (dat wordt hem volgens de meeste, tenzij mijn informatie ondertussen wat verouderd is) zal wel wat kracht hebben, voldoende voor hier. Een is300h met dezelfde aandrijflijn is de mooiste optie, maar goed, nu is dat toch nog een beetje speculeren.

Hoe dan ook, wat uiterlijk betreft zal hij niet tegen vallen, dan kan gewoon niet :)
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
De vraag wat ik in de tussentijd ga rijden staat nog open: Ik krijg een aanbod om een Lexus is te huren voor de tijd dat het duurt. Alternatief is gebruik maken van het aanbod van mijn zoon om zijn auto, punto, te rijden.
nog effe over nadenken :geek:
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Vandaag weer bij lexusdealer geweest om te overleggen hoe verder. berichten zijn wisselend als het gaat wanneer de nieuwe IS uit gaat komen, laat staan hoe. Wel stonden op deze site interessante foto's van mogelijke ontwikkelingen! :D Ik zou zeer gelukkig zijn als het onderstel de ingekorte 4-wielbesturing en ophanging zou zijn van de GS in combinatie met de nieuw te ontwikkelen 350H, die ook in de GS komt. Vraag van de dealer: Dan toch maar een GS350H-Fsport? :rulez: In mijn hart zeg ik ja, maar wacht op de prijs! :roll:
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Spannend, spannend, mijn huidige auto heeft een potentiele koper. :D Ben benieuwd hoe dit af loopt. later deze week meer. :hi: Heb overigens contact gehad met Lexus Giessen in Duitsland over een Gs450h f-sport. Prijs daar ligt maar lifst 20.000 onder die hier in nederland. :p
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Wat ik heb begrepen is dat je duitse btw terug krijgt en bpm moet betalen via speciale berekning. Uiteindelijk zou hij dan uitkomen op 79.000. Veel, maar toch minder. :D

Het blijft veel geld :( te veel!!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
vaak even wachten totdat ze 2 jaartjes oud zijn, want dan beginnen ze pas wat meer voordeel te geven.

Mijn verwachting is toch wel dat ze de 2.5 v6 van de is250 gaan combineren met elektromotoren. dit gaat dan ook de IS300h/gs300h worden. Laten we zo zeggen, de gs450h doet het al met 139g co2 dus de is300h zou gezien de motor met dezelfde technieken ergens onder de 120g c02 uit kunnen komen. voldoende voor +/- 250pk en +/- 6.5s van 0-100kmh
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Ik denk dat je helemaal goed zit alan! :rulez: Een dergelijke motor lijkt me top en ook millieutechnisch goed. Verbruik zal dan liggen rond de 1 op 15 tot 1 op 16! Uiterlijk zul je de lijn ergens tusssen de nieuwe LS en de GS kunnen verwachten waarbij de binnenruimte ook extra aandacht krijgt door opvallend ruimer te zijn! :D Oh wat is dromen toch fijn!! :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
In de praktijk 1 op 15 lijkt me wel ok maar op papier zal het denk ik rond 1 op 18-19 zijn :)

Ik denk dat binnenruimte wel tegen gaat vallen, want hij zal nooit heel veel groter worden :(

Het blijft gissen, maar zo houden we elkaar maar weer op de hoogte :D
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Zojuist de foto's gezien op site lexusforum met de foto's van de LF-CC oftewel nieuwe IS. Ik kan niet anders zeggen als dat ik verliefd ben!! :flowers:

Al zou hij maar de helft worden van wat hier gepresenteerd is ben ik al tevreden!! :rulez: Shapoo voor de designers, het lukt ze weer iets fantastisch af te leveren! :worship:

Ik zou bijna naar Parijs af reizen om hem te bewonderen!! En natuurlijk..... :photo:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Design perfect, aandrijflijn, muah..... 2.5 vier cilinder, hybride. Wel erg zuinig. (uitstoot onder de 100gr)

Men claimt 2pk per gram. Dus verwacht de auto op ongeveer 190-200pk. Dat is minder dan de huidige IS. Hij is wel zwaarder. Ik moet het dus nog even zien.

Uiterlijk, dik in orde.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het blijft nog steeds gissen, maar goed we zullen zien wat het gaat worden :) qua interieur zou het ook erg op de nieuwe IS lijken, want ze zeiden al dat het interieur van de IS het meest op de LFA lijkt.. nee anders gezegd.... het interieur die het meest op de LFA lijkt, wordt de nieuwe IS.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Yup :) Wat bedrijfskosten betreft zal de auto absoluut interessant zijn. Zal zeker mijn kosten per km omlaag brengen ten opzichte van de huidige. Maar goed. We wachten het af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.