IS200 Project: Supercharged

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Hallo,

ik ben nu al weer even lid van het forum, en heb van tijd tot tijd al wat dingetjes aan de lexus veranderd.
heb hier al heel wat projecten bekeken ook. En om mijn ervaring met jullie te delen dacht ik, ik zal er zelf ook maar een gaan schrijven.


de lexus na aankoop:
9w2WvtJ.jpg


Ik ben begonnen met wat kleine veranderingen:
Als eerst een 2din radio ingebouwd met een 12" subwoofer
Xenon lampen ingebouwd
19" velgen er onder
Embleemloze grill
K&N vervangings filter
Megan racing einddemper
kentekenplaat voor vervangen (wegens verkleuring)
kXUiMyg.jpg


nu lekker vakantie, en van te voren wat spulletjes verzamelt zoals verf en stickers.
Ik ben begonnen met het vervangen van het spruitstuk. natuurlijk was er een bout goed vast geroest, dus moest de pijp een stukje verder naar achter los maken en die ene bout eraf geslepen, gelukkig zaten er nieuwe bouten bij het spruitstuk. nieuwe erop gezet, en nu heb ik nog 1 probleempje. ??n van de lambdasondes kan er niet in, verder niks van te merken maar hij geeft wel een motor storing aan.

daarna met de koplampen aan de slag gegaan.
Afgebakken in de oven voor 3 keer 5 minuten op 120 graden. lichtjes met de schroevendraaier ertussen en uit elkaar trekken, de 2de koplamp ging al een stuk makkelijker. daarna het binnen werk zwart gespoten en angeleye ringen (CCFL) erop geplakt. alles weer in elkaar gezet, en 2 keer 5 minuten in de oven. Goed aanduwen en nog even wat klemmen er op, en na het eten weer alles in elkaar gezet.
RuNUteH.jpg

AsRuFJg.jpg


Als derde deze vakantie ben ik met de remklauwen aan de slag gegaan.
eerst voor de wielen er af, remklauwen eraf en uit elkaar gehaald. het groffe er af gehaald met de staalborstel en vervolgens nog met een schuurpapiertje het fijn werk gedaan. alles rondom een beetje afgeplakt en vervolgens de klauwen gespoten. na lang piekeren over de kleur heb ik besloten om ze zilver te spuiten met rode lexus stickers. na het spuiten de remmen weer in elkaar gezet en gemonteerd. toen ik de garage uit reed was ik even vergeten om de remmen weer op druk te brengen dus rolde best ver de straat op. had ik weer het geluk dat er niks aan kwam rijden.
LLuoUTv.jpg

cE4BTyi.jpg


voor in de toekomst:
VERLAGEN
bumperlipje
en de rest moet ik nog verzinnen
 
Laatst bewerkt:

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: Mijn IS200 Project

Dat heb je heel netjes gedaan, mooie combi ook met de velgen. :rulez:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Mijn IS200 Project

goed bezig weer! weer wat anders, zilver kleur van je remklauwen, ik wil die van mij ook doen, maar ik weet nu nog niet welke kleur... wil iig niet de standaard rood etc...
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Re: Mijn IS200 Project

updatejee:
de lexus is inmiddels verlaagd m.b.v. een intraxx schroefset
foto's volgen nog

nu bezig met een nieuwe geluidsinstallatie:
- deurpanelen verbouwen
- kist opmaat maken
- enz.
details volgen ook nog.

ben ook nog opzoek naar een adresje om de wintervelgen te herstellen. na een lange tijd in de schuur te hebben gestaan is er wat corrosie op gaan zitten (witte aanslag) en dan weer een nieuw kleurtje erop.
misschien eerst zandstralen? ik wil wel de orginele gepolijste rand behouden van de 5-spaaks
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: Mijn IS200 Project

Is plastidip niet iets? Is een topic over met naar mijn mening wel aardige resultaten.
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Re: Mijn IS200 Project

mijn ervaringen met plastidip is dat je geen egaal oppervlak krijgt, dat je zeg maar een leer structuur erin ziet/voelt.
of ik spuit de lagen er dan te dik op. het is in ieder geval het proberen wel waard. en voor wat bussen lak ben je eigelijk net zoveel kwijt.

het idee is dat ik de orginele gepolijste rand wil behouden (dacht hierbij aan blanke lak) en de binnenste delen van de spaken zwart maken (mogelijk plastidip of gewone lak)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Mijn IS200 Project

ik heb de buitenste gepolijste rand ook behouden... probleem is dat er nu ook al een soort van blanke lak erop zit.. dat moet je ziet weg te krijgen eerst, dan polijsten en dan weer in de blankelak... gebruik wel 2-component blankelak want de "normale" wat je bij de gamma koopt is niet hard genoeg kwam ik helaas achter.... De 2-components kun je laten aanmaken... Van de zomer die van mij helemaal netjes maken...
 

remcois200

Actief
22 dec 2012
105
2
0
Re: Mijn IS200 Project

Voordeel van plastidip is als je het niet mooi vind trek je het er zo weer af als een sticker of iets.. bijvoorbeeld bij een verkeerde kleurkeuze
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Re: Mijn IS200 Project

hier zijn de eerste foto's van het verlagen:
tTTO0Lz.jpg


en een previeuw van het geluid:

 
Laatst bewerkt:

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: Mijn IS200 Project

Missie geslaagd zou ik zeggen :rulez:

Wat zit er eigenlijk in je deur? Een versterker?
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Re: Mijn IS200 Project

Dat is een filter voor het geluid, die zorgt ervoor dat vanuit de versterker de hoge tonen naar de tweeter gaan, en de lagere tonen naar de woofer in de deur. Maar dan heel zuiver ;p.
En met lampjes :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Mijn IS200 Project

ik bedoelde dat ook met de gepolijste rand.. daar zit ook een soort clearcoat op... Ziet er goed uit man!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: Mijn IS200 Project

Een filter dus ;)

Zier er in elk geval supercool uit :rulez:
 

remcois200

Actief
22 dec 2012
105
2
0
Re: Mijn IS200 Project

Staat een stuk beter zo laag! :rulez: ook goed bezig met je audio hoor!