UPDATE!
Gister en vandaag bezig geweest met het installeren van de supercharger (die al een half jaar lag te wachten)
Beetje een deal met de baas kunnen maken om het deze week in de werkplaats te mogen doen. erg handig dat we ook een brug op het werk hebben (en alle gereedschappen), dus die was deze week van mij! haha
ik had tussendoor wel het een ander gedaan aan de auto zodat het al een stuk makkelijker zou gaan, zoals het modificeren van de bodemplaat, het voorste hitteschild en het re-routeren van de bekabeling. Ook de intercooler montage gaten zijn voor geboord (kwamen gelukkig overeen)
dacht ook van te voren de compressor steun alvast te installeren, die moest er ook nog eventjes uit, en toen brak er een bout af die in de steun zat. na 2 weken op de metaal afdeling te hebben gelegen ben ik er maar bij gaan staan. Het werd gelukkig weer opgelost na de bout eruit te hebben gehaald met veel moeite en een nieuw stuk bus erop te lassen met schroefdraad
Het inbouwen ging natuurlijk te makkelijk om in 1x goed te kunnen gaan, dus hier komt ie
het eerste deel was best goed te doen. Steun vastzetten, compressor opbouten, riem erop leggen, buizen aansluiten en de intercooler monteren.
Alles was ge?nstalleerd, ecu extensie was aangesloten, TESTDRAAIEN. maar dat hield al gauw op, want het toerental fluctueerde van 900 tot 2000 toeren.
het volgende probleem: ik had het aansluitschema van de ECU Extensie verkeerd bekeken en de kabels fout aangesloten (STOM!)
Na wat contact met phaebo heb ik het juiste schema doorgestuurd gekregen, en toch alles op de juiste manier weten aan te sluiten
ZO DUS:
het probleem hierna was dat het RPM nogsteeds tegen de 2000 toeren aan liep te hikken, nu is me wel is verteld dat er een dual-core processor zit in de lexus die alles op t gemak regelt; het duurt dus een tijdje voor de ecu alles weer normaal heeft ingesteld.
Als ik dat nou is beter onthouden had... ipv dingen loshalen en vastmaken om te kijken waar het probleem zit. Vond het ook al raar dat ik geen storingscode kreeg
Ik dacht dus (n.a.v. een tip) om eerst eens even een rondje te gaan rijden. Halverwege de rit koppeling ingetrapt. Nog steeds tegen de 2K RPM aan hikken. na het rondje toen ik weer terug bij de werkplaats kwam had ik t al op gegeven, maar opeens begon hij normaal stationair te lopen. Dat is nou een goed geluksmoment, ik werd opeens weer heel blij
ben benieuwd of dit waar is, binnenkort een keer ergens een testbank opzoeken
Al met al is het allemaal gelukt, en zou ik theoretisch op +- 220 PK moeten zitten
Setup:
- supercharged kit Lexus is200
- 140 mm Pulley
- Piggyback chip
- de rest nog standaard
Greetz, Barry