IS200 Project: Supercharged

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Hierbij weer een kleine update:

Het is met gelukt om netjes wat emblemen van de kofferbak af te halen. Ik vond het wel eens tijd worden dat dat ook ging gebeuren
DSC_0110_zpsdibky7wy.jpg
wXw0tJY.jpg


was best goed te doen met een dun draadje, nagels, sticker remover, en nog wat poets om het af te maken

het volgende plan is het uitrollen van de wielkasten en nog een stukje lager schroeven :p
 
Laatst bewerkt:

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Thanks!
Hier is trouwens nog een foto waar de logo's er wel op zitten.. stond nog niet in het topic xD
DSC_0091_zpswpzzyfpm.jpg
rVy3OgP.jpg


Ik ben trouwens ook bezig met het herstellen van de orginele (winter) velgen, werd ook tijd gezien hoe ze er uit zagen..
DSC_0077_zps14tqgmy9.jpg
na het zandstralen:
tuGoGJ9.jpg


IMG-20150410-WA0003_zps8pbwllns.jpg
 
Laatst bewerkt:

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Gaaf man, had ik maar ook een zandstraal cabine tot mijn beschikking!
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Zo, weer een mooie update, Barry. Ik moet mijn velgen ook nog doen. Ik heb van twee sets 1 gemaakt, maar moet nog twee velgen richten en opknappen.
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
zo dan.. 3 maanden weg geweest en de volgende projecten liggen alweer klaar!!

Om te beginnen heb ik via facebook iemand gevonden die een navigatie unit verkocht (7 inch scherm)
ik heb mijn kans gegrepen en heb hem daar meteen op aangesproken, en een paar minuten later had ik het scherm dus gekocht.
paar weken later, nadat de unit binnen gekomen was ben ik naar de winkel gegaan voor een mooi tabletje, de beste optie was een galaxy tab 4 7", omdat deze de kleinste afmetingen had en goede spec's.

binnenkort de juiste programma's op te tablet installeren, in de navigatie unit bouwen, bekabeling passend maken en kijken of alles gaat werken

meer binnenkort...
 

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
Dat ben ik ook van plan, kan je zo veel mogelijk foto's enzo maken en wellicht een how to...? vraag me vooral af hoe je de tablet inschakelt aangezien het aan-knopje natuurlijk weg gebouwd wordt...?
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted User 80

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Je zou de tablet via de sigarettenaansteker van power kunnen voorzien. Die is uit als het contact uit staat.

Met de Caffeine app kan je instellen dat het scherm altijd aan is wanneer de tablet wordt opgeladen: https://play.google.com/store/apps/d...ntaxa.caffeine

Op accu gaat het scherm vanzelf uit.


Probleempje is natuurlijk wel dat hij niet meer aan gaat als hij eenmaal helemaal leeg is.
Ik zou de tablet open maken en kijken of er een eigen knop aan te maken is.
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Ik zal proberen het wat gedetailleerd hier neer te zetten. Een maat van me heeft het al in zijn is200 gedaan.
Toevallig zit de aanknop aan de bovenkant dus met een klein gaatje en een paperclip zou je m weer aan kunnen zetten mocht dat nodig zijn.
En er moet sowieso wat gesoldeerd worden

Die cafe?ne app zou wel is heel handig kunnen zijn ja. Tnx daarvoor!
 

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
die cafaiene app verherlpt het probleem volledig

hoe zit je met de audio?? als je nou een film speelt oid wil je natuurlijk wel dat het geluid via de speakers loopt?
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Dat kan op 2 manieren , de eerste uw via bluetooth, of Door een 3.5mm jack te verbouwen en inpluggen
 

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
ik heb de originele radio... geen mogelijkheid tot beide, maar wat me nu opvalt is als de navigatie iets wil zeggen is dat dit appart loopt van de radio, met andere woorden er zou een soort van aansluiting voor de speakers moeten zijn...?
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Dat loopt via andere kabels die bij het scherm horen. Als je een tab inbouwt komen die te vervallen.
Er zijn speciale kastjes die je op de oem radio kan aansluiten waar een bleutooth adapter/aux in opzit. Daar kan je op t forum vast meer over vinden
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
gaat al lekker met de inbouw van de tablet!
eerst maar is het demonteren van de unit (proberen niks te slopen)


dan beginnen met overtollig materiaal weg slijpen/schuren/snijden/vijlen, zodat de tablet erin gaat passen. zorg wel dat je links en rechts even veel weg haalt zodat de tablet netjes in het midden uit komt



dan de scherpe randjes netjes aftapen, en regelmatig passen en meten voordat je teveel weg haalt

als dit dan uiteindelijk allemaal netjes past, heeft de tablet stroom nodig.
ga naar de eerste beste elektro zaak en haal daar een goedkoop micro usb kabeltje. ik had er een van 1,5 meter gekocht, want in de winkel waar ik was hadden ze geen goedkopere.
eigenlijk is het beter om dit via ebay te doen of zo, dan heb je meer kabels voor hetzelfde geld, voor het geval dat het fout gaat


zorg ook dat je de ruimte hebt om het kabeltje in te bouwen


uiteindelijk ziet het er dan zo uit vanaf de zijkant. Kabeltje netjes ingetaped


Hier nog een foto voor het kantel mechanisme van de unit zelf. Deze heeft alleen spanning, contact en ground nodig
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Hierna heb je nog een hele zooi aan programma's en instellingen nodig, het is wel verstandig om er een paar te kopen want je wil geen reclame onzin in je auto. het zou ook kunnen zijn dat de tablet over tijd vast gaat lopen door die 'gratis' apps.

wij zijn begonnen met Rooten, en het verwijderen van de standaard apps. die heb je toch niet nodig.
vervolgens het instellen van de opstart procedure. mocht het zijn dat de batterij leeg is, dan gaat de tablet niet automatisch aan na het aansluiten op een stroombron. in de bios van de tablet moet dit ingesteld worden. hierover is op de site van XDA devellopers veel te vinden. eigelijk wel over alle aanpassingen die nodig zouden kunnen zijn.

in de systeem map moest bij mij ook wat aangepast worden; extra on-screen buttons om het scherm op te vullen (anders valt er een strookje van het scherm weg achter de behuizing) en het uitschakelen van de 'fixed home button', omdat anders het scherm steeds aan springt

verder met de apps!
zoals:
- Car widget Pro (Betaald), Makkelijk navigeren door programma's die je het meest gebruikt in de auto. schakelt ook bluetooth in en zorgt dat het scherm niet uitgaat als het contact aan staat
- Handy Soft Keys Pro (Betaald), na het inbouwen zijn de 'Home' en 'Back' knoppen niet meer toegankelijk, met deze app komen ze op het scherm zelf te staan
- Tasker (Betaald), voor het instellen dat bijvoorbeeld de muziek aan gaat als het scherm aan springt
- een navigatie app (zelf heb ik Scout)(Gratis), om te kunnen navigeren! :p
- Twilight (Betaald), een app die aan de hand van je tijdzone de verlichting van het scherm automatisch aanpast zodat je 's avonds niet verblind word door de tab
- FX file manager (Gratis), om in de systeem map te kunnen komen en bestanden te kunnen aanpassen (deze heeft een pro trial van 7 dagen, genoeg om alles in te kunnen stellen)
- een launcher app (Gratis), om alles te kunnen personaliseren (ik heb Nova Launcher)
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Lekker bezig.
Tasker is inderdaad een must.

Ben je bekend met Xposed framework. Die zou ik anders uitchecken met bijvoorbeeld de Gravity box module (volgens mij kan je hiermee ook de soft buttons tevoorschijn halen (gratis)).
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Moet nog wel een beetje bekend worden met tasker. De muziek gaat iig wel aan en uit met het scherm
Wat betreft dat framework, zegt me eigelijk helemaal niks evenals de gravity box. De softbuttons heb er al in staan.
Denk dat ie ready to go is om in de lex te bouwen