Hierna heb je nog een hele zooi aan programma's en instellingen nodig, het is wel verstandig om er een paar te kopen want je wil geen reclame onzin in je auto. het zou ook kunnen zijn dat de tablet over tijd vast gaat lopen door die 'gratis' apps.
wij zijn begonnen met Rooten, en het verwijderen van de standaard apps. die heb je toch niet nodig.
vervolgens het instellen van de opstart procedure. mocht het zijn dat de batterij leeg is, dan gaat de tablet niet automatisch aan na het aansluiten op een stroombron. in de bios van de tablet moet dit ingesteld worden. hierover is op de site van XDA devellopers veel te vinden. eigelijk wel over alle aanpassingen die nodig zouden kunnen zijn.
in de systeem map moest bij mij ook wat aangepast worden; extra on-screen buttons om het scherm op te vullen (anders valt er een strookje van het scherm weg achter de behuizing) en het uitschakelen van de 'fixed home button', omdat anders het scherm steeds aan springt
verder met de apps!
zoals:
- Car widget Pro (Betaald), Makkelijk navigeren door programma's die je het meest gebruikt in de auto. schakelt ook bluetooth in en zorgt dat het scherm niet uitgaat als het contact aan staat
- Handy Soft Keys Pro (Betaald), na het inbouwen zijn de 'Home' en 'Back' knoppen niet meer toegankelijk, met deze app komen ze op het scherm zelf te staan
- Tasker (Betaald), voor het instellen dat bijvoorbeeld de muziek aan gaat als het scherm aan springt
- een navigatie app (zelf heb ik Scout)(Gratis), om te kunnen navigeren!
- Twilight (Betaald), een app die aan de hand van je tijdzone de verlichting van het scherm automatisch aanpast zodat je 's avonds niet verblind word door de tab
- FX file manager (Gratis), om in de systeem map te kunnen komen en bestanden te kunnen aanpassen (deze heeft een pro trial van 7 dagen, genoeg om alles in te kunnen stellen)
- een launcher app (Gratis), om alles te kunnen personaliseren (ik heb Nova Launcher)