IS300 Sportcross gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
Beste forum leden,

Wellicht een spelt in een hooiberg :

Ik ben op zoek naar een sportcross IS300 blauw of zwart met een lage km stand. (tot +/- 150.000).
Wie weet er 1?

Dank!
 

Bempie

Hoort erbij
12 aug 2011
71
0
0
En wat wil je uitgeven?

Ik heb vaker auto's ge?mporteerd en kan je daarbij helpen.

Laat maar horen.
 

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
Ik vind dat moeilijk te zeggen, afhankelijk van de km stand, de uitrusting en de staat van de wagen.
Ze gaan nu tussen de 3000euro en 8000euro(53.000km). Wat ik nu op autoscout zie staan is niet geweldig qua km stand.... Waar komt de import vandaan?
 

Bempie

Hoort erbij
12 aug 2011
71
0
0
Import uit de volgende landen kan worden verzorgd: Duitsland/Belgi?/Luxemburg/Frankrijk

Houd wel rekening met BPM, invoer en transport bovenop de prijs die je betaald voor de auto.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Persoonlijk zou ik niet zo snel importeren van een particulier.
Kijk ook eens bij mobile.de toyota.de lexus.de
Ik had mijn SportCross all uitgekozen in Duitsland en was aan het nadenken hoe deze naar Nederland over te brengen toen ik
per toeval een advertentie van een toyota dealer tegenkwam met eenzelfde exemplaar.
Ik denk dat het meest voordelig is om een auto zelf te halen op een aanhanger.
Je hebt dan geen gedoe met kentekens wat mij nogal ingewikkeld leek
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Hoeveel gaat bijvoorbeeld een auto als deze uiteindelijk kosten? http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=244702824

Ik heb diverse auto's geimporteerd uit Duitsland. Mijn advies is om iets bij een 'eerlijke' particulier te kopen of een dealer. Louche autohandelaren gewoon links laten liggen ! Mijn eerste indruk van deze advertentie is overigens niet zo goed (gevoel) nog afgezien van de ongeloofwaardige kilometerstand. Zelf invoeren is overigens goed te doen.
 

Bempie

Hoort erbij
12 aug 2011
71
0
0
Ik baseer me altijd op feiten en op basis van deze advertentie is niet te beoordelen of dit een goede of een slechte auto is. Een auto wordt ook niet beter of slechter als een dealer deze te koop aanbied i.p.v. de in dit geval 2e particuliere eigenaar. Ook is niet te beoordelen of de km stand geloofwaardig is of niet (Ik heb recent een Nederlandse GS300 uit 1994 gekocht met 100.000 originele kilometers, volledige gedocumenteerd en met NAP). Wat belangrijk is, is dat hier aangegeven wordt dat de volledig ingevulde en afgestempelde onderhoudsboekjes aanwezig zijn. Ik bel/mail altijd met de aanbieder en vraag of hij deze boekjes kan inscannen en kan e-mailen. Vervolgens neem ik contact op met de dealer die de boekjes heeft afgestempeld en informeer naar het onderhoud en die weten je dan ook te vertellen of de km stand klopt. Als dit allemaal klopt, ga ik pas kijken en proefrijden.

Transport kun je op verschillende manieren regelen.

1: 1 dags kenteken met verzekering (120,-) en zelf terug rijden.
2: Als je een BE rijbewijs bezit en de juiste auto met trekhaak, zelf ophalen met een autoambulance.
3: Auto laten ophalen door een professionele transporteur. Gemiddeld kost dit ook ?100,-). Deze methode gebruik ik het meest en is wat mij betreft ook de makkelijkste.

De rest BPM die betaald moet worden voor deze auto is c.a. ? 750,-
Daar komen de kosten voor de invoer en het kenteken nog bij c.a. ? 200,-

Ik importeer hobbymatig c.a. 5 auto's per jaar voor relaties en de processen zijn inderdaad niet al te ingewikkeld.

Mocht je meer willen dan hoor ik het graag.
 

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
Super bedankt voor jullie tips!!!
Bempie ik hou jou tip in mijn achterhoofd als ik er 1 uit buitenland wil.
Overigens kwam ik deze tegen op marktplaats.. Aangezien ik op Lpg wil rijden en er veel verstand van heb denk ik het wel op te kunnen lossen. Maar de km stand is fors... Of is dat voor een is300 geen probleem?
http://link.marktplaats.nl/854200796
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
No Title

Autobedrijf van Kakerken
ADRES
Vierbundersweg 125
5104 PK Dongen
Tel: 06-53693052
E-mail: info@usedlexus.nl
 

Bijlagen

  • photo2446.png
    photo2446.png
    569,7 KB · Weergaven: 37

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
Ik had hm al gezien, maar aangezien ik de auto op Lpg wil laten rijden dan moet ik er nog veel km's bij rijden om het eruit te halen. Dan is een dusdanig hoge km stand niet handig. Maar bedankt voor de tip.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.