JDM rijder uit Amsterdam - Nu met Altezza RS200!

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Hallo allemaal,

Zal mij als nieuwkomer maar even netjes voorstellen hier.
Ik woon in Amsterdam en ben alweer een tijdje in een JDM Daihatsu Charade Gti Detomaso 1.6 Gti bj.1994.
Niet direct een Toyota, maar wel indirect. Nooit echt problemen mee gehad in de 7 jaar met dagelijks gebruik, maar krijgt nu wat van de bekende ouderdoms-verschijnseltjes. Op dit moment kijk ik naar de volgende stap: een wat meer "volwassen" auto zoals een Impreza, Legacy of een Altezza/Lexus, dus ben ik overal info aan het verzamelen. Hoop oa. hier bij jullie wat wijzer te worden en natuurlijk mooie auto's checken!

Voor meer info en fotos van mijn huidige auto, check mijn Cardomain page.

Gr, J2
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: JDM rijder uit Amsterdam

Hoi en welkom! Heel erg veel plezier met de zoektocht. Een IS200 of 300 zal inderdaad eenn waardige opvolger zijn. Ook een Subaru. Maar ja, wij van Lexusforum adviseren Lexus :p
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Re: JDM rijder uit Amsterdam

Thanks, Hube! Advies is helder, hahaha :D
Nette wagen heb je trouwens.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: JDM rijder uit Amsterdam

heyyy j2! welkom hier! je hebt het gevonden zie ik! veel plezier met je zoektocht en hou me op de hoogte! Heb je wat gehad aan die links van mij?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: JDM rijder uit Amsterdam

Bedankt. Ik zie dat je ml al kent :)
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
Re: JDM rijder uit Amsterdam

welkom op het forum!
ik hoop dat je jouw zoektocht afrond met een lexus! ;)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Re: JDM rijder uit Amsterdam

Welkom hier!!!

Maar volgens mij hoeven wij je niks te vertellen over een altezza.. tenmisnte als je ML al kent..... :d
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Re: JDM rijder uit Amsterdam

Thanks, guys!

Ik heb inderdaad kennis gemaakt met ML op het TezzaWorld forum. Via ML uiteraard dit forum gevonden, hahaha.
Heb al heel wat info vergaard ondertussen over de Altezza RS200. Ben al zeker een maandje of anderhalf bezig. Maar alle info is welkom, hoor. Dacht laatst een 280t TOM's edition gevonden te hebben. Dat was oa. de reden om mij bij TezzaWorld in te schrijven, maar helaas pindakaas was die al verkocht, dus even uithuilen en dan weer verder kijken.

Had zelfs al de achterplaat van Magila gevonden om een 18.2 bij de RDW af te dwingen (@ US$ 280,- excl.verzendkosten). De vraag is of ik zoveel wil betalen voor een 18.2 (wel voor een 280t TOM's, uiteraard).
:D
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Re: JDM rijder uit Amsterdam

Welkom hier!

Zo?n Detomaso is heel zeldzaam toch? Ik ben is aan het kijken geweest voor een maat van me en kwam deze toen ook tegen, vroegen ze verschrikkelijk veel geld voor....



gr. koen
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Re: JDM rijder uit Amsterdam

Hey Koen, thanks.

Inderdaad is de DeTomaso uitvoering erg zeldzaam, zelfs in Japan. Er zijn er slechts 8000 van gebouwd in iets v 10 jaar tijd en bijna allemaal zijn nu op de sloop of als half cuts verkocht. Er zijn ook maar een paar in Europa voor zover ik weet, die van mij, eentje in Griekenland en nog eentje in de UK (en een in Turkije, maar dat is geen Europa). Jammer dat ze veel vroegen voor die ene, want dan had deze een broertje erbij gehad :)
Ik heb niet zoveel betaald voor de mijne, maar ik had denk ik geluk...op eBay.

Mooie wagen heb je trouwens. Heb nog niet alles bekeken, maar zit aardig wat werk in en je hebt nog veel plannen!
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Re: JDM rijder uit Amsterdam

Ik heb er toen 1 in belgie gezien dacht ik.

Ja dank je, mijn passie is terug te vinden in mijn auto :) Een hoop plannen zullen jaaaaaren plannen worden maar goed, perfectie kost tijd...





gr. koen
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Re: JDM rijder uit Amsterdam

Hmm, volgens mij was dat een rode van het oude model Charade, met alleen een DeTomaso bumper...die heb ik gezien op JAF in Assen een paar jaar geleden. Of we hebben het over twee verschillende autos :)

Hahaha, ja neem je tijd. Beter goed niet dan niet goed ;)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Re: JDM rijder uit Amsterdam

Nee het was een witte of hij is een tijd niet meer gepoetst ;)
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Re: JDM rijder uit Amsterdam

Haha, ok. Nou misschien krijg ik hem wel een keertje te zien :)
 

magila

Hoort erbij
10 sep 2011
70
0
0
Re: JDM rijder uit Amsterdam

j2jedi zei:
Had zelfs al de achterplaat van Magila gevonden om een 18.2 bij de RDW af te dwingen (@ US$ 280,- excl.verzendkosten). De vraag is of ik zoveel wil betalen voor een 18.2 (wel voor een 280t TOM's, uiteraard).
:D

als je hem uit Japan haald is die 100 eur. excl. verzendkosten. (die van echt carbon).
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Re: JDM rijder uit Amsterdam

magila zei:
als je hem uit Japan haald is die 100 eur. excl. verzendkosten. (die van echt carbon).
Thanks, dat zou mooi zijn :) Heb jij toevalig ook een idee van de levertijd?
 

magila

Hoort erbij
10 sep 2011
70
0
0
Re: JDM rijder uit Amsterdam

j2jedi zei:
magila zei:
als je hem uit Japan haald is die 100 eur. excl. verzendkosten. (die van echt carbon).
Thanks, dat zou mooi zijn :) Heb jij toevalig ook een idee van de levertijd?

geen idee, zou je hun ff moeten vragen.
ik heb mijne in japan laten bezorgen bij familie en die hebben hem hierheen gestuurd.
dat duurde 5 dagen.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
JDM rijder uit Amsterdam - Nu met Altezza :D

JDM rijder uit Amsterdam - Nu met Altezza :D

Update!!! Het is eindelijk zover...ik heb de stap gemaakt en heb begin deze week een Altezza RS200 :D
gekocht in Kilrush, Ierland. Het is een zilveren Altezza geworden uit 1999, met 141k op de teller, die nog redelijk standaard is, dus N/A. Er waren een paar te koop met een turbo setup, maar de omschrijvingen waren dermate dat ik het niet aandurfde, want als de setup niet goed is uitgevoerd/getuned...
Daarnaast rij ik toch wel aardig wat kilometers, dus is een standaard versie (voorlopig) goed genoeg. Het is een stap hoger dan wat ik nu heb en dat wilde ik. Mocht ik het later nog wat gekker willen maken, dan kan dat op mijn eigen manier.
Nu snel klaarmaken om op NL-kenteken te zetten! :baseball:

Hier dan wat foto's van mijn nieuwe ride:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.