JDM rijder uit Amsterdam - Nu met Altezza RS200!

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Dacht ik al...dat hadden ze mij 7 jaar geleden ook gezegd en ze probeerden toch een busplaat in die bumper te proppen. Dat ding sleepte zowat over het asfalt, haha. Toen konden ze er niet onderuit. Ik ga wel gewoon voor de normale platen.

Vandaag mijn typeplaatje gechecked. Ik heb een Z-edition met A01B, dus een 3.916 ratio Torsen LSD af fabriek. Volgens de vorige eigenaar is er later een 1.5 TRD LSD ingezet. Of dat waar is, kan ik natuurlijk niet zien.

Hoe doen mijn mede RS200-rijders trouwens met de distributieriem? Toyota/Lexus? Volgens mij is de 3SGE ook geleverd in een aantal MR2's
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Hey Beta, mooie RS heb je daar! En die platen staan inderdaad gewoon goed. Heb jij gewoon een setje nieuwe koplamen gekocht?
:hi:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
lol jongen... Beta heeft dit niet geplaatst hoor :p goed kijken heh hahah.. Beta heeft zijn auto laten importeren en ik denk dat die koplampen daar ook zijn gefixt...
 

magila

Hoort erbij
10 sep 2011
70
0
0
Mijn distributieriem is met 70.000km vervangen, staat nu 78.000op dus ik heb nog wel ff.
Onderdelen zijn gewoon via toyota te bestellen als je de nummers hebt.
Via ebay en in UK is ook een hoop te vinden
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Zo even een een leuke "anekdote" te vertellen in mijn speurtocht naar koplampen.

Via verschillende onderdelen-sites mijn aanvraag rondgestuurd in de hoop antwoord te krijgen van een sloperij.
Deze kreeg ik ook en wel van Penders uit Vlaardingen (slogan: "Altijd raak"). Netjes per email en sms met de melding: 1000 euro. Maar dat was vast een typfout, het zijn tenslotte 2e handse onderdelen.

Dus ik gisteravond de auto gestald en mijn koplampen eruit gehaald om naar de sloop mee te nemen. Vandaag nog even gebeld om te verifieren of de onderdelen er nog zijn, want ik ga niet voor niets tot naar Vlaardingen rijden vanuit Amsterdam. Dus ik bel...helaas was de dame niet erg beleefd aan de telefoon en navraag naar de prijs was dan ook 1000 euro voor twee koplampen voor een IS200 uit 1999, want de hele auto moest uitelkaar. :O
"Hahaha, meent u dat nou echt? De dealer vraagt namelijk minimaal 35% minder voor twee nieuwe!" "Nou, dan moet u maar naar de dealer gaan" BLENG hoorn in mn oor neergelegd.
:O :O
Echt een topbedrijf daar, hahahahaha...een echt "asjemenou"-moment. :p Dus als ik niet snel een 2e hands setje vind, ga ik lekker mevrouw haar advies opvolgen, hahaha
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
# Hoe kan je een dubbele post weer verwijderen? Ging wat mis geloof ik
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Ik wenste dat ik het verzonnen had, hahaha. Ik kan mij ook niet voorstellen dat mensen zo zijn.
 

Ace

Nieuw hier
16 nov 2011
5
0
0
Mijn garage zit 2 straten achter Penders. Ik hoorde al via via dat ze echt duur waren maar nooit wat gaan halen of vragen of binnen geweest. Maar dit is duidelijk bewijs dat ze gek zijn geworden daarzo....

1000 euro voor 2ehands koplampen....helemaal gefilpt daarzo....
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Stevig aan de prijs?!?...stevig aan de woekerprijs! Hahaha. Maargoed, dat willen ze ervoor hebben...
't is natuurlijk hun goedrecht.
Nee, niet in DE of BE gekeken; heb je daarvan mischien goede zoekmachines? Ben niet zo thuis op die markten.
Wel eBay gechecked.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
stuur Joop hier op het forum een PM, hij kijkt wel vaker in dld voor onderdelen, misschien heeft hij wel een linkje voor je... ik hou mn ogen ook open...
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Hey ML, thanks. Kom zojuist van de dealer en heb daar twee splinternieuwe koplampen besteld en ook de draagarm. Deze keer ga ik gewoon de normale onderdelen nieuw kopen. Misschien een andere keer via een ander kanaal.

De prijs van de koplampen vielen mee. Deze zijn ? 207 ex.btw per stuk, maar dan heb je wel splinternieuwe en origineel met goed lichtbeeld. De imitatie sets kunnen ook, maar daarvan is de ervaring dat het lichtbeeld vaak niet goed genoeg is voor de APK en/of de RDW (import). Er is ook nog een optie om de lampen om te laten bouwen voor plm ? 300, maar dat duurt voor mij nu even te lang en ook omdat mijn huidige koplampen zijn verweerd. Heb ook de prijs opgevraagd voor de koplampen vd IS300 (met HID af fabriek) maar die zijn plm. ?350 ex.btw.p.st...dus daarvan was ik snel genezen, hahaha.
:D
Even een ervaringstip vanuit diverse buitenlandse Lexus/Altezza/andere fora voor de mensen die draagarmonderdelen op eBay willen bestellen: de (goedkope) balljoints die op eBay te koop zijn breken snel af, dwars over de bout. Beelden van in de wielkast omgeklapte wielen, met alle bijkomende schade is ruim te vinden op het internet. Dus misschien toch maar origineel of een goede Nipparts imi aanschaffen.

Besluit is genomen: ik ga een coiloverset aanschaffen, met of zonder group buy. Heb ik ook gelijk nieuwe vering, hoogte- en dempingverstelling. Daarna de auto goed laten uitlijnen, misschien wel uit laten wegen op alle vier de wielen.
:cool:
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Vandaag mijn nieuwe LHD koplampen en wat andere onderdelen opgehaald bij Lexus Amsterdam...
ze zijn wel bling bling! Toen ik thuis kwam en de bon bekeek, zag ik dat ik 10% korting gekregen op mijn bestelling! En misschien kan ik later nog electrische hoogteverstelling inbouwen; mijn oude koplampen hebben geen motortje.
:D
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Nog aan te schaffen voor de kentekenregistratie: banden, remblokken en coiloverset.
Over de banden twijfel ik nog steeds tussen winterbanden en all-seasons. Weet niet of ik op tijd het geld bijelkaar heb om een setje zomerbanden met velgen te kopen en hier weet je nooit hoe kort/lang de winter duurt. Heb altijd met all-seasons gereden, nooit een slippartij gehad (rij als een opa in de sneeuw). Vorig jaar met de sneeuwval gewoon (rustig) gereden. Beslissing moet deze week nog vallen...