JDM rijder uit Amsterdam - Nu met Altezza RS200!

Re: JDM rijder uit Amsterdam

Strakke Lexus! Zit een aftermarket bodykit op, ofniet? Zeer strak! Goede aankoop geweest!
 
Re: JDM rijder uit Amsterdam

Bobster zei:
Strakke Lexus! Zit een aftermarket bodykit op, ofniet? Zeer strak! Goede aankoop geweest!

Thanks, Bobster :) Deze Toyota Altezza RS200 is de JDM uitvoering van het model dat buiten Japan bekend is als Lexus IS200. Geen aftermarket Bodykit, maar zo uit de fabriek gekomen in Japan. De bodykit is de zgn. Legana-kit, ook wel beter bekend als de TRD-kit.
 
Re: JDM rijder uit Amsterdam

Bobster zei:
Strakke Lexus! Zit een aftermarket bodykit op, ofniet? Zeer strak! Goede aankoop geweest!

Au! ---> Ban!! hahahah

Verder heel mooi kerel! Hoop dat ie snel op kenteken kan! Nog veel plezier ermee! :worship:
 
ziet er goed uit! hoop dat je er veel plezier van hebt!
je hebt hetzelfde kitje als ik erop zitten, alleen dan met de mooiere versie van de voorbumper en je hebt mijn taartschep achterop niet.
 
Hey nice ride, ik ben benieuwd wat verder met je auto gaat doen? En er zijn genoeg turbo setups beschikbaar voor deze mooie beams motoren.
 
Thanks Dzjino (Gino?). Op dit moment concentreer ik me even op de technische import. Dat is prio-1.
1. Koplampen voor rechts verkeer met bijhorend lichtbeeld (2e hands setje zoeken, daarna kijk ik verder).
2. Mistachterlicht terugmaken op de auto
3. 4x nieuwe banden, direct all season / winter
4. Nieuwe remblokken rondom
5. LA is er teveel speling op de bovenste balljoint/kogel.
(Moet daar een nieuwe draagarm in of is het los te verkrijgen/vervangen?)
6. Grondige schoonmaakbeurt zodat de RDW naar een nette auto kan kijken.

Prio-2 is dan distibutieriem en alle vloeistoffen, nieuwe sleutel laten maken. Moet nog kijken hoe de vering is, want anders ga ik naar een setje coilovers uitkijken. Wil eigenlijk koplampen met een zwarte binnenkant, maar geen xenon (ben niet zo dol op die chrome ringen). Een setje raamlijsten. De rest heb ik wel ideen over, maar dat ga ik eerst rustig bekijken. Mijn concept gaat zijn: straatauto met comfort met de optie voor een rondje circuit.
:cool:

Eerst maar eens op kenteken zetten!
 
S6 met het invoeren en met het vervangen van verschillende onderdelen.

Wat betreft coilovers, dit zit bij mij ook die in de planning, en waarschijnlijk ook nog wel bij andere leden hie rop het forum, Misschien is het wel iets voor een groupsbuy!!

Nice concept: Zelf wil ook gaan voor de streetdaily, mooie set velgen eronder en plat op de buik :D ..

Dzjino is idd gewoon mijn naam ( Gino is de italiaanse versie van mijn naam )...

s6 met invoeren, en ik ga je topic in de gaten houden ( wat betreft koplampen probeer eens bij van http://www.deijne.nl/ te kijken, deze heeft veel onderdelen )

gr
 
btw bij de RDW kijken ze niet onder je auto.
technisch interesseert het ze allemaal niet zo, mijne is met 1 band waar het canvas uitstak ook door de rdw keuring gekomen haha
ze kijken alleen naar alle data die er op het kenteken komen te staan, ze meten de lengte en wegen de auto, (tip: met lege tank, zonder reservewiel en zo min mogelijk in de auto naar de rdw toe.
scheelt gewicht en als je geluk hebt, kom je net een klasse wegenbelasting lager.)
ze controleren je verlichting en chassisnummer, das alles.

en als je genoeg zeurt en goede reden hebt geven ze je een vrijwaring voor kleine 18:2 kentekenplaten
 
Cool een Altezza! Die Beams motor schijnt echt een lekker blok te zijn. Ow, en ik wil je voorbumper hebben... :P
 
Thanks, mannen.

@ Dzjino: Ik check voor koplampen inderdaad eerst even 2e hands.

@ Magila: damn, heb ik net volgetankt...hmmm dan maar even wat aftappen voordat ik ga, haha. Ik hoop dat ze mij de kleine platen geven, maar mijn ervaring is dat ze je perse eerst een standaard- en dan een busplaat willen geven, alvorens ze naar de 18.2 grijpen. De uitparing in de voorbumper is japans/amerikaans-formaat, maar ze kijken geloof ik naar de achterkant. Ik ga in ieder geval zeuren. Ik ga zeggen dat jij ze ook hebt en gooi het op de voorbumper.

@ D-Performance: Nou, het rijdt iig heerlijk! Natuurlijk onderin te rustig, dan heb je meer aan 6-cyl. Bovenin gaat wel lekker en blijft trekken tot in de begrenzer. Heb natuurlijk nog geen metingen gedaan of zo en ben nog aan het wennen aan de auto. Voorlopig rij ik er ook niet mee, ook al heb ik export+WA. Eerst alles verzamelen.
Draait wel aardig wat toeren bij kruissnelheid. Ben benieuwd naar het verschil met de 6-cyl qua geluid binnen in de auto.

Ik heb een vraag over de draagarmen die eigenlijk bij het betreffende topic hoort: Draagarm kogels
 
De 6 cyl hoor je de motor gewoon niet op cruisesnelheid, ondanks ook een vrij hoge toerental.

Je kan zelfs 120 in zn 4 rijden zonder dat het motorgeluid storend is.

Het geluid is gewoon erg mooi van de 6 cyl.
 
Zijn max vermogen ligt bij 7600, misschien dat die daar al wordt afgeknepen of hooguit op 7800
 
Alan zei:
De 6 cyl hoor je de motor gewoon niet op cruisesnelheid, ondanks ook een vrij hoge toerental.
Je kan zelfs 120 in zn 4 rijden zonder dat het motorgeluid storend is. Het geluid is gewoon erg mooi van de 6 cyl.
Bij mij hoor je tot 110 de motor niet, 120 wel, maar het is niet luid. Als ik het vergelijk met een RAV4 automaat, dan zou ik zeggen dat het een beetje vergelijkbaar is. Mijn herinnering zegt me dat het minder is dan in de RAV4, maar dat kan ook zijn dat ik het mooier maak dan het is, omdat ik nou eenmaal Altezza rij :D
Kan ook zijn dat de vorige eigenaar er een kortere eindoverbrenging in heeft gezet. Kan het pas nagaan wanneer ik een keer in een andere Altezza heb gezeten.

D-Per4mance zei:
Hoeveel toeren draait zo'n 3S-GE eigenlijk maximaal?
Die van mij 7800. Moet nog een beetje gaan letten op het afknijpen, maar dat kon ik helemaal niet merken; hij blijft gewoon trekken, lijkt wel. Ben nog niet in het rood gegaan en maar een paar keer doorgetrokken. We gaan eerst de ditributie doen.
;)
 
De Altezza is met verschillende diffs geleverd, dus ook eindoverbrenging is anders. Je kunt aan de hand van je VIN nr uitzoeken welke eindoverbrenging je hebt.

If you have a look at the chassis plate on the firewall you can see what
diff your car came with from the factory.

All manual RS200-Z & L editions came with an LSD but on everything else it
was an optional extra.

A01A - 3.916 ratio Open Centre
A01B - 3.916 ratio Torsen LSD
A02A - 4.083 ratio Open Centre
A02B - 4.083 ratio Torsen LSD

Depends on what diff the model you buy has. Don't think it has anything to
do with what trans it has. You'll definitely want the 3.916 ratio. Some come
with a 4.083 which be sitting at about 4K at 70mph.

kijk maar naar de laatste 4 cijfer/letter combi, die moet je hebben... en nu rest de vraag... is je diff wat de auto destijds af fabriek heeft gekregen er nog onder? succes! ;)
 
j2jedi zei:
@ Magila: Ik hoop dat ze mij de kleine platen geven, maar mijn ervaring is dat ze je perse eerst een standaard- en dan een busplaat willen geven, alvorens ze naar de 18.2 grijpen. De uitparing in de voorbumper is japans/amerikaans-formaat, maar ze kijken geloof ik naar de achterkant. Ik ga in ieder geval zeuren. Ik ga zeggen dat jij ze ook hebt en gooi het op de voorbumper.

met een normale achterkant kan je het vergeten, ze kijken enkel naar achter, ze zeiden dat dat de regels waren, toen ik vroeg waar ik hem dan moest laten kreeg ik als antwoord, van mij apart tiewrap je hem aan je grill of plak je hem achter je voorruit, voor RDW maakt dat niet uit.... helaas denk de politie daar anders over...

mlcoolj zei:
De Altezza is met verschillende diffs geleverd, dus ook eindoverbrenging is anders. Je kunt aan de hand van je VIN nr uitzoeken welke eindoverbrenging je hebt.

If you have a look at the chassis plate on the firewall you can see what
diff your car came with from the factory.

All manual RS200-Z & L editions came with an LSD but on everything else it
was an optional extra.

A01A - 3.916 ratio Open Centre
A01B - 3.916 ratio Torsen LSD
A02A - 4.083 ratio Open Centre
A02B - 4.083 ratio Torsen LSD

Depends on what diff the model you buy has. Don't think it has anything to
do with what trans it has. You'll definitely want the 3.916 ratio. Some come
with a 4.083 which be sitting at about 4K at 70mph.

kijk maar naar de laatste 4 cijfer/letter combi, die moet je hebben... en nu rest de vraag... is je diff wat de auto destijds af fabriek heeft gekregen er nog onder? succes! ;)

zijn niet de laatste 4 cijfers van je VIN.

staat op deze plek op het type plaatje:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.