JDM rijder uit Amsterdam - Nu met Altezza RS200!

doe dan maar all seasons toch? kun je dan met minder druk doorsparen zeg maar...
 
Yep, zekers. Die Falkens die ik op de Charade heb zitten zijn eigenlijk all-seasons voor nat gematigd klimaat (zoals Nederland), maar hier in Europa worden ze verkocht als zomerbanden. Ik moet er natuurlijk niet mee naar wintersport...maar ja als echt tropenkindje zie ik mijzelf ECHT niet op wintersport gaan, hahaha.
:P
 
:dance: :dance: :dance:
Pakketje met zwart-goud speelgoed uit de UK in exact drie dagen.
Dit weekend ben ik denk ik in quarantaine...

Foto-MLBXXPRP.jpg

Foto-EMQ4BKQN.jpg

Foto-BQSF8P3S-1.jpg

Foto-GTLC7NSC.jpg

Foto-BWOL8DPR.jpg

Je krijgt er ook stickers bij en een opplak badge voor een eventuele boodschappenlijst op de auto.
 
hey dat set ken ik :D :D
die heb ik ook :D
echt fijn en heel makelijk te monteren, eerst je veer hele maal losdraaien en je schokbreken op de slapste stand dan duw je hem zo in elkaar.
ik hen er een 2uurtjes over gedaan om het om te zetten(met 2 man)
 
@Slipernick: veren losdraaien? Maar dan kom je aan de voorspaning van de veer. :O
Hebben wij bewust niet gedaan en is ook zeker niet nodig. We hebben eerst even de tijd genomen om uitzoeken hoe het eea in elkaar zat en met zo min mogelijk moeite de originele veren eronder uit konden halen. We hoefden alleen de endlinks van de stabistangen los te halen en dan kan de veerpoot er in 1 keer onderuit en de nieuwe er in 1 keer weer in zonder je nieuwe veerpoten uit elkaar te halen of inelkaar te duwen. Inderdaad een hele prettige set om te monteren.
:)

@Green: moet ik nog goed uitrekenen/ervaren. Tijdens de rit vanuit Ierland kwam ik uit mijn hoofd rond de 1:12,5. Dat was natuurlijk lange afstanden, maar toch ook een stuk flink doortrappen om de veerboot te halen. Maar nogmaals, ik moet dat even gaan narekenen. De auto moet nog geimporteerd worden, dus ik rij er ook nog niet mee.
;)
 
Update:
Gisteren eindelijk op weg naar de RDW. Vanwege drukke tijden in Amsterdam, naar Waddinxveen gegaan. Wat een gedoe zeg...in 2004 was het allemaal een stukje eenvoudiger. Eerste probleem waren de aslasten.
Ik had alle technische info, behalve... :X. Dat er al 2 ge?mporteerd zijn maakt niet uit...wanneer je ook geen kenteken van de andere Altezza's hebt. "In het ergste geval moet ik je toch wegsturen". Via marktplaats een is200 opgezocht en kenteken gebruikt. Keurmeester was dus toch wel behulpzaam, omdat ik toch niet helemaal onvoorbereid was gegaan, hahaha.
Dan Ierse apk-papieren niet geaccepteerd. Toen een gepikeerde BPM-meneer omdat ik iets fout had gedaan.
Anyway, auto RDW-gekeurd en wacht nu op BPM-factuur...weer wachten...pffff

Ik zie het maar zo: bijna mijn kenteken. In ieder geval was de sleutelweek niet voor niets geweest!
:D. Dan maar nog even wachten...
 
Mooi dat het toch nog allemaal is gelukt.

Hoe lang moet je nou nog wachten? Enig idee? Succes met wachten iig.
 
Ik was onder de indruk dat ze mij de factuur direct zouden mailen. Vandaag toch maar gebeld: ik sta wel in het systeem, naar 1-5 werkdagen verwerkingstijd...dan betalen en dan pas sturen ze de papieren op. Denk dus nog 2 weken wachten, maar hoop minder...
:roll:
 
Ik vind je verhaal tovh wel erg leuk om te lezen zo hahahah.. Nie het gedeelte van dat je moet wahchten, maar wat je zo moet mee maken voor een altezza importeren! Ik hoop dat je snel de papieren dus ook kenteken kan krijgen want ik ben erg benieuwd naar je auto!

Alan
 
Zat net even mijn topic terug te lezen en zag dat ik wel een kenteken had kunnen meenemen van Beta zijn auto...in de haast toch even over het hoofd gezien/niet aan gedacht. Had mij wat stress gescheeld mbt de aslasten.
:redface2:
@ Alan: Dank je, hahaha. Tja, het is natuurlijk wel wat moeite, maar het is wat je wilt hebben natuurlijk. In principe is het import-deel het verschil met kopen in NL. De moeite (en geld) voor de reis, het uitzoekwerk mbt de authoriteiten in het buitenland en de juiste gegevens verzamelen en klaarmaken voor de import. De rest kan ook gebeuren als je hier elke willekeurige 2e handse auto koopt.
;)
Haha, je krijgt hem wel te zien denk ik zo.
 
nice! er zit beweging in! Ik heb tot op heden niks meer gehoord over de rest van de diagrammen, ik ga er morgen nog eens achteraan...
 
LOL...rustig, jongens...foto's komen eraan, moet nog een paar filteren. :P
hahaha, gelukkig laten jullie mij lachen, want ik kan nog steeds niet rijden, dus ik baal wreed! Ben vorige week donderdag naar de RDW geweest en de auto is erdoorheen. Heb helaas mijn BPM-aangifte nog niet mogen ontvangen...denk dat de ambtenaren met wakansie zijn of zo...dus dat wordt pas januari 2012, denk ik.

Update tot nu toe:
Ik heb de schema's kunnen gebruiken zoals ik van de verschillende mensen heb gekregen uit Ierland en van ML. Ben zelf niet zo heel handig met draadbomen doormeten, dus heb daarvoor de hulp ingeroepen van een maat van mij, anders zou het langer duren, haha. Hij heeft alles netjes ingebouwd...het lijkt net alsof het zo uit de fabriek komt, zo netjes en het resultaat is er. Mijn mistachterlichten werken perfect! De lampen in de kofferklep zijn remlicht, gewoon achterlicht EN mistachterlicht L+R!
:D
Koplampen werken ook goed en zijn zo nieuw dat ze op diamantjes lijken op de auto. Zonde om ze in de oven te zetten, maar wil dat wel nog steeds. Eerst maar eens experimenteren met mijn oude set.

Draagarm zit erop en voelt solide aan. Alles was erg makkelijk los te halen, geen afgebroken bouten of zoiets!
De coiloverset voelt heerlijk aan. Heb ze staan op medium hard. De auto stuurt nog directer, is veel stugger, maar toch comfortabel. Uiteraard moet ik nog gaan experimenteren met de settings. De hoogte hebben we nog niet versteld, vanwege de keuring (je moet over beugels rijden) en ook omdat ik een hoge veelvoorkomende drempel ga zoeken om de hoogte af te stellen.

Moet de Falken Ziex ZE912 banden nog goed inrijden, want die zijn echt hagelnieuw. Ben benieuwd hoe ze zich houden met deze RWD in de Hollandse winters. Op weg naar de RDW deden ze het goed, maar heb ze ook niet echt willen/kunnen testen. Op de Charade doen ze het goed, maar die is FWD, dus ben benieuwd.
De Stoptech remblokken voelen ook heerlijk aan, zo direct uit de doos.