JDM rijder uit Amsterdam - Nu met Altezza RS200!

:hi: LOL...erhm...ja, nog steeds...enneh beetje verhuizen, netwerk weer opbouwen, kantoor inruimen etc, vandaar dat het niet echt opschiet, hahaha. Maar ze komen er aan.

:D Vandaag trouwens eindelijk mijn BPM-rekening ontvangen en betaald, dus nu is het wachten dat ze de papieren versturen, zodat ik mijn kentekenplaten kan gaan maken!
 
Zo, ben ik weer even met wat beeldmateriaal ;) Excuses voor de "shit, zou nog fotos maken"-pics die ertussen zitten. Zal proberen er wat meer op te letten en met handschoenen te werken. Camera wordt toch vettig zo.

Eerst even alles loshalen om de koplampen en coiloverset te kunnen monteren.
Foto-G668FXVS.jpg
Foto-ZLVZZX6Y.jpg

:O Ik dacht dat ik een prachtige strutbrace had, maar ja...als je alles loshaalt...letterlijk en aan beide kanten! Die is dus voor to-gooi-weg...flimsy alu-ontlasting
Foto-PDJSK36I.jpg

Gauw overheenstappen en de auto op de brug (was eerst bezet) en de koplampen gemonteerd :photo:
net diamantjes en voor veel minder dan ? 1000
Foto-H4VM4JIM.jpg

Oude veerpoot verwijderd door de onderste endlink los te halen en de nieuwe eronder te zetten (het duurde even voor we de juiste optie hadden gevonden) , zonder de veren los te zetten, hoogte te verstellen, samen te drukken, dus gewoon 1-op-1 eronderuit en eronder.
Foto-Q6IASI7X.jpg
Foto-6YDSHCXD.jpg

Aan de achterkant moest natuurlijk de bovenste draagarm ook vervangen worden...zag er scary uit om te doen, zo van: wel los kunnen halen, maar niet weten of je het er weer makkelijk op krijgt...en zou het passen?
Foto-44JZYBA7.jpg
Foto-WEGVJPFT.jpg

:D Ja, dus!
Ook aan de achterkant de onderste endlink eraf...
Foto-QHGMMZOA.jpg
Foto-CZ7VCUOD.jpg
Foto-IZMRNW37.jpg

Gelijk ook maar een setje StopTech rondom, want de blokjes waren op vele plekken nog dunner dan een laagje boter. Ook het mistachterlicht ingebouwd; daar moeten nog fotos van komen, want die heb ik niet gemaakt.
Met dank aan de diverse mensen op diverse fora en uiteraard mijn maties hier in NL in de schuur
:D
Ow..enneh mijn bumper is fiberglass, dus er later op gezet. De mistlampen in de voorbumper deden het maar half en er zwom een vis in eentje, dus voor de apk en rdw even ontkoppeld. Het gaas is er netjes in gezet en piekfijn afgewerkt...NOT!!! Ook dat stomme gefriemel met halfbakken draadjes en aansluitingen...moet dus zeker ook allemaal vervangen worden.
Foto-GJWT6VUU.jpg
Foto-LBZOJDKM.jpg

...with love from my buddies :P
Foto-VFERNSMC-1.jpg

Bandjes waren ook binnen en direct laten monteren...de velg linksachter heeft een lichte slag, grrr. Dus waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar geprobeerd te driften en een stoeprand geraakt. Vandaar ook de kapotte balljoint in de draagarm op het zelfde wiel...
:X
Anyway, alles klaar voor de apk en rdw, dus zoals gezegd donderdag 22 dec 2011 @ RDW...en afgelopen vrijdagmiddag 06 januari pas mijn papieren binnen! Direct de platen gaan halen (normaal formaat) en nu moet ik dus wachten tot donderdag, want dan ga ik eindelijk voor de afmelding en kan ik lekker rondrijden en de auto verder afmaken.
:D :D :D
 
en meer foto's natuurlijk :P goed bezig kerel! Ik stuur je straks een pm.. heb wat info nodig! :P
 
Top om te zien dat je deze Altezza weer netjes maakt.

Heb je die plek met die brug in Amsterdam?
 
hahahaha, ML heeft nooit genoeg :photo: Ik heb nog geen foto's van het eindresultaat tot nu toe. Was zo haastig om alles af te maken en voor de keuring te gaan. Ik zie je PM wel verschijnen.

Yep, eindelijk het laatste stukje, Jeroen...voorlopig dan, want er moet nog aardig wat gebeuren.
Zolang ik maar alvast kan rijden. Eerst wat klein spul opruimen.
@Quinten: Nou, ik moet nog wat doen voordat ik de auto op jouw niveau heb, maar komt wel goed :)
De sleutelplek is van een paar vrienden en is helemaal in Alkmaar. Als je iets in Amsterdam zoekt, weet ik alleen een plek waar je een brug kan huren. Zit jij in omgeving Amsterdam?
 
YES!!! :D Het is eindelijk zo ver! De Altezza is gistermiddag afgemeld en dus ook verzekerd op het nieuwe kenteken. Mag nu lekker rondrijden...eindelijk! Nu tussen de bedrijven door lekker even de auto een eerste wasbeurt geven en wat tijd vinden om verder af te maken.

Nieuwe platen gemonteerd en APK puntjes checken.
Foto-ENL6QWEY.jpg

Foto-3TYGXAAJ.jpg


En ook een paar pics van mijn foglight conversion.
Lichten aan
Foto-IK4JKFWI.jpg


Remlichten aan met/zonder dimlicht
Foto-OZ6R3OTA.jpg


Mistachterlichten aan
Foto-BLJVLEB4.jpg
 
Ik zie dat je dezelfde voorbumper als mij hebt. En idd die mistlampen zijn een maatjer te klein voor de ronding. Ik heb voor de mistlampen de lampen gebruikt van een Celica st205. 2 alu profielen vastzetten op de bumper en dan kan je de lampen netjes monteren.
 
@ Willem: Thanks, ja eindelijk! Het rijdt heerlijk. Moet wel zeggen dat ik de Charade onderin sterker vond, maar als ik eenmaal toeren maak dan gaat het goed. Deze is natuurlijk een stuk zwaarder (860 vs 1360kg), dus ik kan niet meer zo lui schakelen...moet nog even wennen aan 5000+ (of 7800) rpm in de 1e versnelling, hahaha. Wegligging is een stuk stabieler, rustiger en het voelt zekerder. Op toeren wil het echt wel een beetje van zijn plek, maar je moet dan ook echt toeren maken (4k+). Voor de apk moest ik hem warmrijden..."flink gassen" zei hij...nooooooo problem at all, what so ever!
:cool:

@ Green: Ja, dat klopt. Mijn bumper is toch een ander merk dan die van jou denk ik, want ik heb de gaten niet bij de kentekenuitsparing. Dat is bij mij gewoon dicht. Ik heb ook een lipje aan de onderzijde vd sparing waarop de mistlamp gemonteerd is. Bij mij is de grill ??n geheel met de bumper. Is dat bij jou ook zo?
Vind de mistlampen ook te klein. Ze moeten vervangen worden, dus dan door een maatje groter. Had al een beetje rondgekeken naar die mistlampen van jou (had het al in je topic gezien), maar moet ik die nu bij de dealer halen? Zo ja, weet je ook wat die kosten?
 
Nee ik kan ze denk ik wel voor 6a 7 tientjes regelen. Dat middengedeelte had ik ook maar heb ik weggehaald vondt ik lelijk. De grill is van mij appart.
Wat is het verbruik van het torretje zou je dat voor me bij willen houden? Als je interesse hebt in die lampen kan ik wel voor je kijken.

Hoe heb je dat nou gedaan met die achterlichten?
 
Hmm, ok...vind het jammer dat het bij mij 1 geheel is met de bumper, want dan kan ik niet zomaar een andere grill plaatsen. Dat tussenstuk ga ik later ook weghalen...het steekt onder mijn kenteken uit.

Ik ga het verbruik zowiezo bijhouden voor mijzelf, dus dan laat ik het wel weten ;)

De conversie is eigenlijk simpel, zeker als je al mistachterlichten in de klep hebt zitten. Er zijn how-to's van te vinden op internet bij andere fora. Moet de links er even bij zoeken. Bij mijn auto waren de lampen in de klep af fabriek al remlichten. Ik moest de conversie dus iets anders uitvoeren, maar het uiteindelijke lelectrische schema is hetzelfde.

EDIT:
Ik heb hier ook een paar links gezien: mistachterlamp naar dimlicht/remlicht
 
Kijk nog meer progressie!!

Zelf heb ik een paar vrienden die in Lijnden een loodsje hebben met brug enz. Toen ik nog die Civic had kwam ik daar wekelijks, nu eigenlijk niet zo heel veel eens in de paar weken.... Ik kan nog wel gewoon terecht hoor, het was gewoon puur uit interesse omdat je niet zo veel hobbygarages hebt hier in de omgeving.

Als het mooi weer is moet je ook eens naar de Foodstrip in Zuid-oost komen dan kom ik ook met wat wagens (350Z Evo X civics)
 
Volgens mij heb ik jullie dan wel eens zien staan daar. Ik skeurde wel eens langs met de Charade richting de A9.
 
gaaf man zo'n altezza, deze zie je niet veel. enne mooie schroefset heb je. deze zal je denkik wel goed bevallen.

@ quinten
bij de foodstrip kom ik ook zo nu en dan wellis op vrijdag avond, dan zie ik altijd een hoop honda's staan.
meestal ben ik dan met wat vrienden eff wat eten en eff een rondje lopen daar.
 
Ja, heel tevreden met de schroefset. Op medium hardheid ligt hij goed, ook in hoge snelheidsbochten tegen de begrenzer aan. Totdat de TRC
ingrijpt, want dan duikt de neus naar binnen; echter heel eenvoudig te corrigeren, door voorzichtig te liften...als je maar rustig blijft.
O, and just love the VVTi! :D

Gisteren eerste meters in de sneeuw en beviel prima! Durf meer met de FWD Charade, maar komt goed.

Ook mn eerste noodloop gehad...nog kijken waarom dat is.