Zo, ben ik weer even met wat beeldmateriaal
Excuses voor de "shit, zou nog fotos maken"-pics die ertussen zitten. Zal proberen er wat meer op te letten en met handschoenen te werken. Camera wordt toch vettig zo.
Eerst even alles loshalen om de koplampen en coiloverset te kunnen monteren.
:O Ik dacht dat ik een prachtige strutbrace had, maar ja...als je alles loshaalt...letterlijk en aan beide kanten! Die is dus voor to-gooi-weg...flimsy alu-ontlasting
Gauw overheenstappen en de auto op de brug (was eerst bezet) en de koplampen gemonteerd
hoto:
net diamantjes en voor veel minder dan ? 1000
Oude veerpoot verwijderd door de onderste endlink los te halen en de nieuwe eronder te zetten (het duurde even voor we de juiste optie hadden gevonden) ,
zonder de veren los te zetten, hoogte te verstellen, samen te drukken, dus gewoon 1-op-1 eronderuit en eronder.
Aan de achterkant moest natuurlijk de bovenste draagarm ook vervangen worden...zag er scary uit om te doen, zo van: wel los kunnen halen, maar niet weten of je het er weer makkelijk op krijgt...en zou het passen?
Ja, dus!
Ook aan de achterkant de onderste endlink eraf...
Gelijk ook maar een setje StopTech rondom, want de blokjes waren op vele plekken nog dunner dan een laagje boter. Ook het mistachterlicht ingebouwd; daar moeten nog fotos van komen, want die heb ik niet gemaakt.
Met dank aan de diverse mensen op diverse fora en uiteraard mijn maties hier in NL in de schuur
Ow..enneh mijn bumper is fiberglass, dus er later op gezet. De mistlampen in de voorbumper deden het maar half en er zwom een vis in eentje, dus voor de apk en rdw even ontkoppeld. Het gaas is er netjes in gezet en piekfijn afgewerkt...NOT!!! Ook dat stomme gefriemel met halfbakken draadjes en aansluitingen...moet dus zeker ook allemaal vervangen worden.
...with love from my buddies
Bandjes waren ook binnen en direct laten monteren...de velg linksachter heeft een lichte slag, grrr. Dus waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar geprobeerd te driften en een stoeprand geraakt. Vandaar ook de kapotte balljoint in de draagarm op het zelfde wiel...
:X
Anyway, alles klaar voor de apk en rdw, dus zoals gezegd donderdag 22 dec 2011 @ RDW...en afgelopen vrijdagmiddag 06 januari pas mijn papieren binnen! Direct de platen gaan halen (normaal formaat) en nu moet ik dus wachten tot donderdag, want dan ga ik eindelijk voor de afmelding en kan ik lekker rondrijden en de auto verder afmaken.