Jelmer - Lexus LS430 President

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Staat toch echt veel mooier qua hoogte als je het vergelijkt met de 'fabriekshoogte'.

Kun je een beetje TV kijken op het scherm? Vind het aantal pixels voor de nav al aan de lage kant of valt dat mee op het tvscherm?

Kun je wat screenshots plaatsen van het tvscherm?

Groeten
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Mijn input signaal is niet super best. omdat ik het vanaf mijn Ipod doe, die de hele boel eerst dus verkleint tijdens het importeren, en daarna dus op dit scherm wordt uitgerekt... ik wacht nog wel even totdat ik mijn TV-tuner en dergelijke er in heb met foto's van het geheel.

Eergisteren ook de kofferbak dempers vervangen, deze waren ook hun druk kwijt.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Omhoog of omlaag draaien... maakt niet uit in dit geval

Blijkt een dijk van een wagen :rulez:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Mark Levinson versterker was dus kapot :sucks: Wist het niet zeker of het de versterker zou zijn in eerste instantie omdat sommige kuren bij de radio zelf vandaan schenen te komen. Maar het was dus echt slechts de versterker :mrgreen:

Ik werd helemaal zeker daarover toen ik dus las dat de 2001 versterkers inderdaad wel wat kinderziektes hebben, en die met 2002 opgelost schijnen te zijn. 2002 versterkers waar het onderdeelnummer op 41 eindigt passen ook in de 2001 die op 40 eindigt.

Ik kon deze alleen nergens tweedehands vinden, en nieuw onbetaalbaar! Dus toch maar een 2001 type kunnen kopen bij Maresia, deze auto lag toch al een aantal jaren in elkaar, dus niet zo vaak gebruikt als de mijne. Zodoende moet hij toch wel weer een tijdje meegaan en kan ik voor mijn oude wel een reparateur zoeken nu ik dus weet dat het aan de versterker ligt.

Subwoofer van mij rammelde dus ook, en laatste tijd helemaal veel toen ik de stereo eens goed geprobeerd had nadat ik vaistech had geplaatst. Nou kan je een nieuwe subwoofer kopen, want het ligt dus wel degelijk aan de speaker zelf, niet de behuizing/hoedenplank of wat dan ook (deze zijn rammelvrij hoor! laag schuim :p ), maar wat je ook kan doen is gewoon even wat siliconenkit ofzo langs de buitenkant van het foam trekken :p :mrgreen: kost je tenminste geen honderden euro's haha

Verder geen gezeur met deze auto :neutral:
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
En zo blijft hij in topconditie h? :rulez:


Blijf je bij OEM of ga je een zwaardere steken? Als je toch graag aan de knopjes draait.... :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Hij gaat hard zat, en de originele navigatie en alles loopt ook via de versterker, evenals een gedeelte van de binnenverlichting... Zulke projecten ga ik niet meer aan als er eigenlijk niks op de geluidskwaliteit aan te merken is.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Jelmer zei:
Hij gaat hard zat, en de originele navigatie en alles loopt ook via de versterker, evenals een gedeelte van de binnenverlichting... Zulke projecten ga ik niet meer aan als er eigenlijk niks op de geluidskwaliteit aan te merken is.

Dat is inderdaad dikwijls het probleem (wat je probleem noemt eigenlijk h?) dat alles aan of met elkaar werkt.
Maar kan goed begrijpen dat het meeeeeeer dan tevreden bent.
Bij mij (voorlopig) hetzelfde, deze week de muziek en alles terug aangesloten (enkel tweeters voordeuren nog niet) en toch eens effe opgzet.....
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
De eerste 10.000 zit er op met de LS430. Afgezien van de eerste twee dingetjes (o2 sensor, versterker) niets meer met de auto gehad. Alleen het tanken is niet iets waar ik naar vooruit kijk. Maar voorlopig blijft deze auto wel, bijna geen afschrijving en super betrouwbaar. Minpunten zijn dus:

-Brandstofprijs :mrgreen:
-Wegenbelasting :D

Zuiniger dan mijn oude LS is hij dan ook niet. ik zit meestal rond de 1 op 8 met normaal rijgedrag. Lange ritten maak ik bijna niet, maar als je het merendeel snelweg zou doen is 1 op 10 wel mogelijk heb ik gezien.

Afgelopen tijd niets gedaan aan de LS, er liggen nog wat dingetjes al een tijdje in de kast. Maar nog geen tijd voor gehad. Ik denk dat dat pas komt als ik weer wat nieuws erbij om prive in te rijden. Ik zit weer naar een bijna klassieker te kijken nu ik mijn Cadillac afgelopen maand heb verkocht. Deze auto zou ik weer net zoals mijn oude LS op de zaak kunnen rijden + oldtimer verzekering. Tegen die tijd kan ik mijn LS schorsen en op me gemak de aanpassingen doen die ik nog heb liggen. (interieur moet er grotendeels uit, vandaar).

Alleen op het moment ben ik nog met iets anders bezig wat af moet. het is een hele hoop werk (geweest), en heeft bakken met geld gekost. Naderhand had ik er waarschijnlijk dan ook niet aan begonnen. We zijn al weer veel verder dan op de foto trouwens en bijna rijdbaar. Hier ben ik mee bezig geweest afgelopen half jaar samen met een vriend:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Was mijn oude Chevrolet pick up, hij is nu helemaal hersteld na een zwaar ongeluk vorig jaar. En wel enigszins 'verbeterd' :mrgreen: Cadillac weg is al een inkrimping, maar ik moest natuurlijk wel een Amerikaan houden! :p

Chassis helemaal gestraald, gloednieuwe 383Ci gemaakt van een L31 Bowtie rechtstreeks van GM met gesmede zuigers, aluminium koppen en een 1:11 compressie :mrgreen: niets aan gereviseerd dus.. Gekoeld door een radiator/fan set van FF Dynamics. Uitlaat is volledig dubbel en splitst zich even later nog een keer waar de mogelijkheid is om de boel helemaal open te zetten naar een ongedempte pijp met behulp van elektrische vlinderkleppen. LPG installatie is een Impco 425 mixer alleen voor gebruik op LPG. 102 liter onderbouw ringtank op de plaats van het reserve wiel + 100 liter in de laadbak. 200 liter totaal dus
Stage 4 700R4 automaat van Maddog transmissions met 2400 Stall converter, shift kit en een B&M shifter op de vloer :dance:
Aandrijfas heeft sterkere kruiskoppelingen. Achteras is voorzien van 30% sterkere steekassen, alle lagers vervangen, standaard 3.42 overbrenging op een Trutrac Detroit Locker geschroefd... jaja, dat betekend tractie tot en met :D

Remmen zijn ook allemaal aangepast, achter is het omgebouwd naar schijven met handrem op de klauw. Voor zitten er SSBC Force 10 remmen op met 4 zuigers. SSBC zelf instelbare remdrukverdeler, nieuwe hoodremcilinder, en een hydraulische bekrachtiger van een Diesel voor de beste remdruk mogelijk. Alles voorzien van nieuwe leidingen en staalgewonden remslangen.

Ophanging is weinig aan verandert in vergelijking met voor het ongeluk. Ik had al het compleet plaatje van DJM inclusief de draagarmen aan de voorkant. Deze gaat ongekend goed door een bocht voor een 'normaal uitziende' USA pick up. Wat er bij is gevoegd zijn Slide-a-link traction bars aan de achterkant... meer kan er niet bijgeschroeft worden :p

Auto blijft shabby mat zwart zodat het er allemaal niet zo erg uit ziet als het werkelijk is, en je zo nu en dan kan lachen met die +400pk ;)