De eerste 10.000 zit er op met de LS430. Afgezien van de eerste twee dingetjes (o2 sensor, versterker) niets meer met de auto gehad. Alleen het tanken is niet iets waar ik naar vooruit kijk. Maar voorlopig blijft deze auto wel, bijna geen afschrijving en super betrouwbaar. Minpunten zijn dus:
-Brandstofprijs :mrgreen:
-Wegenbelasting
Zuiniger dan mijn oude LS is hij dan ook niet. ik zit meestal rond de 1 op 8 met normaal rijgedrag. Lange ritten maak ik bijna niet, maar als je het merendeel snelweg zou doen is 1 op 10 wel mogelijk heb ik gezien.
Afgelopen tijd niets gedaan aan de LS, er liggen nog wat dingetjes al een tijdje in de kast. Maar nog geen tijd voor gehad. Ik denk dat dat pas komt als ik weer wat nieuws erbij om prive in te rijden. Ik zit weer naar een bijna klassieker te kijken nu ik mijn Cadillac afgelopen maand heb verkocht. Deze auto zou ik weer net zoals mijn oude LS op de zaak kunnen rijden + oldtimer verzekering. Tegen die tijd kan ik mijn LS schorsen en op me gemak de aanpassingen doen die ik nog heb liggen. (interieur moet er grotendeels uit, vandaar).
Alleen op het moment ben ik nog met iets anders bezig wat af moet. het is een hele hoop werk (geweest), en heeft bakken met geld gekost. Naderhand had ik er waarschijnlijk dan ook niet aan begonnen. We zijn al weer veel verder dan op de foto trouwens en bijna rijdbaar. Hier ben ik mee bezig geweest afgelopen half jaar samen met een vriend:
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Was mijn oude Chevrolet pick up, hij is nu helemaal hersteld na een zwaar ongeluk vorig jaar. En wel enigszins 'verbeterd' :mrgreen: Cadillac weg is al een inkrimping, maar ik moest natuurlijk wel een Amerikaan houden!
Chassis helemaal gestraald, gloednieuwe 383Ci gemaakt van een L31 Bowtie rechtstreeks van GM met gesmede zuigers, aluminium koppen en een 1:11 compressie :mrgreen: niets aan gereviseerd dus.. Gekoeld door een radiator/fan set van FF Dynamics. Uitlaat is volledig dubbel en splitst zich even later nog een keer waar de mogelijkheid is om de boel helemaal open te zetten naar een ongedempte pijp met behulp van elektrische vlinderkleppen. LPG installatie is een Impco 425 mixer alleen voor gebruik op LPG. 102 liter onderbouw ringtank op de plaats van het reserve wiel + 100 liter in de laadbak. 200 liter totaal dus
Stage 4 700R4 automaat van Maddog transmissions met 2400 Stall converter, shift kit en een B&M shifter op de vloer :dance:
Aandrijfas heeft sterkere kruiskoppelingen. Achteras is voorzien van 30% sterkere steekassen, alle lagers vervangen, standaard 3.42 overbrenging op een Trutrac Detroit Locker geschroefd... jaja, dat betekend tractie tot en met
Remmen zijn ook allemaal aangepast, achter is het omgebouwd naar schijven met handrem op de klauw. Voor zitten er SSBC Force 10 remmen op met 4 zuigers. SSBC zelf instelbare remdrukverdeler, nieuwe hoodremcilinder, en een hydraulische bekrachtiger van een Diesel voor de beste remdruk mogelijk. Alles voorzien van nieuwe leidingen en staalgewonden remslangen.
Ophanging is weinig aan verandert in vergelijking met voor het ongeluk. Ik had al het compleet plaatje van DJM inclusief de draagarmen aan de voorkant. Deze gaat ongekend goed door een bocht voor een 'normaal uitziende' USA pick up. Wat er bij is gevoegd zijn Slide-a-link traction bars aan de achterkant... meer kan er niet bijgeschroeft worden
Auto blijft shabby mat zwart zodat het er allemaal niet zo erg uit ziet als het werkelijk is, en je zo nu en dan kan lachen met die +400pk