Jelmer - Lexus LS430 President

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Vorige week heb ik er nog even 6000K stadslicht 1 watt ledjes ingeschroefd:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verder rijd hij natuurlijk nog steeds geweldig! nu pas zo'n 1000km gereden :D Ben nu bezig met de tweede tank op BP ultimate. Moet zeggen dat ik het wel merk! stuk levendiger :) Normaliter merkte ik er geen biet van. Of de auto had gewoon een tijd stilgestaan toen ik hem kocht, kan natuurlijk ook ;)

Vandaag had ik vanmiddag eindelijk wat tijd om hem voor de eerste keer te poetsen, hij glom al goed, maar nu nog wat meer. Als hij weer binnen staat ga ik het wel een keer beter doen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik voelde me vanavond hierna, dus denk; ruk even zo'n hoofdsteun er uit:

aftekenen:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Au au!:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


No way back:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik gebruik dus weer niet het inbouwframe, vind het te groot. Dit geeft minder randjes en riggeltjes. En ik krijg hem zo ook wel netjes. Dit is eerste pas hoor, ik moet de hoekjes nog bijwerken en alles glad trekken/vastmaken.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Ziet er goed uit
Ik wil dat ook ooit nog een keer doen maar ik durf niet zo goed dat mes erin te zetten :)
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Even voor mijn begrip: wat moet je hieraan nog strak trekken?

Ziet er goed uit.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik ben in ieder geval blij dat de LS430 grotere hoofdsteunen heeft dan mijn vorige LS400, daar stuitte ik trouwens met het graven ook op een kunststof/metale binnenwerk wat ik voor de helft weg moest hakken. Bij deze is dat ook niet zo, allemaal schuim waar ik bezig ben :D

de hoeken verdienen nog wat aandacht, en een paar kreuken moeten er nog uit vind ik.

@Slippernick: ik denk niet dat een IS/GS hoofdsteun 7 inch op een normale wijze kan herbergen. Houd daar rekening mee. die van mijn oude LS zijn ietsje groter dan die, en dat ging eigenlijk ook niet. Ik zat helemaal tegen het stiksel aan de bovenzijde. Zag er wel netjes uit though :p
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Mooi gedaan Jelmer. Misschien moet ik dit ook maar gewoon zelf doen. Probleem is alleen dat ik een stoffen interieur heb.
Als ik een setje op de sloop kan vinden ga ik dit ook proberen!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
hoezo? stof is juist veel simpeler

Is er dan niet meer kans op rafels of lelijke randen?

***...trekt in verbeelding aan een 'los' draadje en wikkelt hoofdsteun volledig af...***
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
En Jelmer? Zijn de owners modifications naar wens?



gr. koen
 

TijsT

Hoort erbij
29 mrt 2011
67
0
0
Hoi Jelmer, mooie wagen! Ben benieuwd hoe makkelijk en fraai je de Vaistech Ipod interface kunt inbouwen
 

gert-jan

Nieuw hier
26 okt 2011
6
0
1
Ha Jelmer,

Even een paar vraagjes:
Heb je al een ideale hoogte voor je LS430 kunnen bepalen qua comfort en looks? Mijn LS staat nog origineel en ik vindt de voorzijde echt te hoog t.o.v. de achterzijde. Ben erg benieuwd hoever je de auto aan de voorzijde kan laten zakken zonder gezaag aan de sensor armpjes en of je dan geen problemen krijgt met de welbekende verkeersdrempels.
T.a.v. de achterzijde: hoever heb je de bout aan de achterzijde verschoven om de auto zo laag te krijgen?
Is het makkelijk zelf te doen en moeten de voorwielen er af bij het aanpassen?

Gert-Jan
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Achterkant heb ik niets aan gedaan, die was bij mij al zo laag. Misschien dat ik hem eerdaags een beetje omhoog ga brengen voor met de winterwielen.

Je moet flink laag om last te krijgen van drempels en het raken van de binnenschermen met de banden, het viel mij alles mee. Zo laag als dat wil ik toch niet omdat het er dan niet meer uit ziet als een luxe auto.

Als je wil weten hoever hij kan zakken zonder er een stukje af te zagen, moet je hem even los maken en beide kanten zover mogelijk indraaien.

Hier boven zat er meen ik 8.5 cm draadeind tussen beide borgmoertjes op de voorzijde. ik zit nu iets boven 9.5 cm als winterstand. resultaat is dat hij zo'n 3cm omhoog gaat dan.

Edit: vergeleken met de 8.5 cm dan he
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Eerste reparatie aan de LS430 is ook weer gedaan. Nieuwe 02 sensor (Bank 2 Sensor 1, lekkere plek om bij te komen trouwens :neutral: )

Tevens olie ververst en opnieuw uitgelijnd, glijd nu weer veel mooier rechtdoor, achter stond behoorlijk scheef.

Volgende is de Mark Levinson versterker vervangen (mijne heeft kuren) en de ML sub repareren/vervangen... ik denk dat ik hem nu echt gesloopt heb met het Vaistech uitproberen :p :mrgreen: , super geluidskwaliteit trouwens, wereld van verschil met radio! :O Aan dit systeem hoef ik gewoon niets te veranderen ook al was ik natuurlijk al wat gewend met mijn andere auto's.

Vaistech werkt ook super, geluid en beeld input. Ik moet het alleen nog even netjes wegwerken + de beeldschermen in de hoofdsteunen en TV-Tuner er op aansluiten.