Jelmer - Lexus LS430 President

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
@Wouter: Hey! goed zoek werk! sjit, ik ben dus niet de enige.... alleen dit zijn volgens mij wel 20 duimers :mrgreen: Ik kan er zelf ook nog niet genoeg van krijgen om in die kar te rijden :rulez:

Ik blijf bij 19" rijd nog super lekker op deze manier.

Vandaag de auto even op de brug gehad om na te kijken of alles aan de ophanging speling vrij was, ik voel namelijk een klein tikje in me stuurwiel. Niet storend ofzo maar ik dacht als het een stuurkogel is moet het maar vlug vervangen worden. Alleen het zit dus ergens in me stuurstang/kolom. Je heb het alleen door met korte bewegingen van links naar rechts. je moet dus echt schudden met het stuur. Onder normaal rijden heb je er totaal geen erg in, ding stuurt mes scherp. Maar goed, waarschijnlijk een klein beetje speling op een kruiskoppeling, alleen daar was ook weinig te zien. Ik zal me wel aanstellen :mrgreen:

Verder nog helemaal netjes en kurkdroog van onder na 10 jaar:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


En dit is dus de afneembare trekhaak, op deze manier lijkt het wel een doorn in het oog, maar dat komt dus omdat het van onder is gefotografeerd:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Stekkerdoos netjes verstopt:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Hij kan misschien nog wel eens handig zijn in nood, maar no way dat je mij elke week met een aanhanger ziet :sucks: :mrgreen:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
kun je nu je bus wegdoen, deze heeft ook een trekhaak wahahahahahahahaha maar netjes Jelmer, hoop dat je er veel plezier van hebt! Is de hitteschild op de laatste foto een beetje gekreukeld? of lijkt het zo? en wordt die stekker niet heet daar bij die pot, of valt het mee?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
hitteschild is inderdaad een beetje compacter gemaakt, zal hem eerdaags wel even netjes terug vouwen.

Hij zit een paar centimeter van de uitlaat af, zolang hij niet direct in contact komt is er weinig aan de hand. Aan de achterkant word hij per slot van rekening ook lang niet zo heet als voor dat bedrading smelt. Ik neem aan dat het al die jaren ook goed is gegaan. Er is gelukkig zover ik nu kan zien buiten wat aanpassingen aan het alarm en de trekhaak niks aan de auto geknutseld.

Ik zag gisteren trouwens wel dat er een massa kabel naar het motorblok door is :surprised2: eerdaags maar even een nieuwe er op
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ok, goed om te lezen... take good care of her, maar ik weet dat je dat zult doen :p
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Vandaag een nieuw geldig certificaat voor het alarm kunnen krijgen, gelukkig functioneerde alles nog naar behoren de laatste keer was namelijk 7 jaar geleden. En klasse 3 moet 36 maanden na inbouw om de 12 maanden gekeurd worden, anders vervalt de certificering. Op deze manier kan de verzekering ook niet meer moeilijk doen.

En binnenkort de auto omlaag donderen op de luchtmethode, Yeeeh! :dance: :mrgreen:
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
echt een zieke auto Jelmer whoaa gekkk, erick krijgt er concurentie bij wat een vip bak zeg , tieren hoor neemt hem tog zekers wel mee naar de meeting ha groet Joop
enneh veel plezier hoef ik je niet te wensen da heb je all :rulez: :rulez: :rulez: :rulez:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Bedankt man

Als ik Erick achterna wil zal ik moeten gaan upgraden naar 20", 19" is dan te klein voor een LS430.
Maar goed, de mijne blijft meer in het 'Executive' hoekje, met 19" vind ik er niet schrikbarend veel verschil tussen de standaard 17" zitten, alleen het rolgeluid is wel opvallend meer. Dus ik denk volgende keer Michelin of Pirelli's, die komen meen ik het stilste uit de test.

However, dat duurt bij mij echt nog jaren zo weinig als ik rijd. achter zullen ze wel scheef afslijten aangezien er wat negatieve camber op staat.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Hey,

Mooie auto man!! Hoop zelf ook eens de upgrade tot een LS te mogen maken.
Heel veel plezier van toegewenst!
Dit is zeker ook Platinum ice?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik kreeg gisteren mijn R-Spec Datasystems ASC680 binnen. Met hulp van Prinssen die hem op Ebay had gespot :rulez:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Met kabelboom voor de UCF30 (2001-2003 before MC)

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Installatie is simpel, het handschoenenvak moet totaal weg. Enige tricky gedeelte is de houtlijst met A/C outlet verwijderen. Daar moet je even het trucje voor kennen.

Stekkers dus uit de originele AS ECU trekken;

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Vervolgens de meegeleverde kabelboom er in prikken;

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Vervolgens de originele stekkers daar weer in stoppen.

Ik heb de controller voorlopig even tussen me stoel en middenconsole totdat ik een betere plek heb gevonden waar hij ook nog in het zicht is.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Er zit ook een snelheidsmeter in verwerkt, hij geeft wel wat minder aan dan me analoge, en zover ik weet pakt hij niet de GPS van de auto :roll:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


De achterkant van de auto vond ik al netjes van niveau, maar nu kan ik de voorkant ook op dat level brengen :D
Ik vind dit wel een nette hoogte. Uiteraard kan je best wel laag met die luchtvering.... maar ik denk dat me hoogtesensoren dat niet zo leuk vonden. Ik had moeite hem weer een beetje op rijdbare hoogte te krijgen (aantal keer resetten) nadat ik hem omlaag had gekieperd.

Dus zo heb ik hem in het geheugen gezet:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Nice, dus die knakker stuurde stiekem roch naar .nl :)
Zoals ik al zei had ie m al even staan.

Mooie prijs, mooi stukje techniek!
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Netjes Jelmer, ziet er goed uit. Congrats met deze mooie aankoop.
 

GS300

Actief
27 apr 2011
266
0
0
Dat kan lagerrrrrr :p
Haha nee ziet er netjes uit man zo, rijd hij nog steeds zogoed als toen? :rulez:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Bedankt mensen,

Ja, hij glijd nog steeds goed! alleen ik moet echt wat aan me spatschermranden achter doen.

Ik wil graag een beetje originele uitstraling houden, dus lager dan dit hoeft van mij ook niet.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
wat staan je banden akelig netjes uitgelijnd met de wagen.......
Ik heb echt spacers nodig :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Haha, ja, het draait allemaal om de offsets, en deze zijn precies in de zin dat je ze er zo onder kan proppen.. behalve achter want daar moeten ze net zoals bij de oude een beetje gecamberd staan. Maar ik vind dat een beetje negatieve camber met dikke achterwielen stoer staat. en de auto kwam trouwens standaard al met die uitlijning? :roll: ik heb er in ieder geval niets aan gedaan, en de hoogte achter is ook bijna niks veranderd.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
:rulez: Ziet er mooi uti zo Jelmer! Ik zie het de 16de wel!!!!