jeroen's project

Re: jeroen's IS200

Zal ik de schijf diameter meten voor je? Ik dacht ook dat de 300 grotere remmen heeft, in ieder geval wel andere blokken als de 200.

gr. koen

als je wilt koen graag? ik wil in ieder geval me velg aan de binnenkant opvullen mooiste is een grotere schijf..
vandaar de big brake...

Ik zal binnenkort even voor je meten. Maar persoonlijk zou ik voor supra remmen gaan, die zijn nog vetter en een leuk detail op de klauwen, Supra

gr. koen

haha ja dat zou wel apart zijn! passen die van een supra zonder mods zo op een IS dan?

Volgens mij niet, maar in de US zie je het weleens. Er zal vast wel ergens een soort how to van zijn.
Heb ik je nou op een ernstig idee gebracht? haha :D

gr. koen

haha misschien :P

denkt dat het nogal scheelt in de kosten...
ik zal een zoeken op internet

Velgen staan netjes! :rulez:

Je moet dan wel de USDM Spec. Supra TT remmen hebben, die hebben 4 zuigers per stuk. de Japanse en Europeaanse versie hebben dat niet.

Het schijnt dat deze remmen meer stopvermogen hebben dan die van een Porsche 911 Turbo uit die tijd :rulez:

Ik heb deze remmen toen goedkoop kunnen krijgen, $500,- inclusief nieuwe schijven en blokken. Ik ga ze van de zomer er eindelijk onder zetten na bijna 2 jaar in de kast liggen. Dus dan kan ik mijn ervaring gaan delen over de remkracht. 1993 LS heeft bijna dezelfde remtangen als 1998-2004 GS (beugels zijn anders, klauw hetzelfde)

thx jelmer!

Jelmer zei:
Ik heb deze remmen toen goedkoop kunnen krijgen, $500,- inclusief nieuwe schijven en blokken. Ik ga ze van de zomer er eindelijk onder zetten na bijna 2 jaar in de kast liggen. Dus dan kan ik mijn ervaring gaan delen over de remkracht. 1993 LS heeft bijna dezelfde remtangen als 1998-2004 GS (beugels zijn anders, klauw hetzelfde)

ik houdt je project-topic in de gaten! maar dat is nog wel een zacht prijsje! ik zie er af en toe wat euro voorbij komen daar krijg ik de rillingen van!

Ja, veel BBK gedoe begint bij +?1500,-

Dan valt zo'n USDM Supra TT conversion inderdaad wel mee, most bang for the buck :mrgreen: , en het ziet er origineel uit :rulez:

inderdaad k heb wel wat centen over voor goede remmen maarja... 1500 euro is wat teveel van het goede
(misschien als ik de loterij win :P )

nou was ik van het weekend op het internet een beetje aan het rondsnuffelen en jahoor kom je weer van die leuke gadgets tegen voor een leuk prijsje! deze keer was het een aansteker!
wanneer je hem indrukt kleurt het lexus logo blauw op! weer wat erbij :P

vandaag ook de rest van me ledjes binnengekregen voor me snelheidsconsole dus daar gaat ik morgen mee verder. eens kijken of het een beetje mooi uitpakt!!

vandaag weer lekker bezig geweest met die rotledjes :P
maar het is nu bijna naar me zin. er zit alleen nog een kleine dip bij de led van de 140 km/h tot 180 km/h!
die gaat ik morgen nog een keer nakijken! misschien dat een van de 5 ledjes die erop zit niet naar behoren werkt.
ik heb ook nog een keer gekeken naar de verlichting van de radio maar bij nader inzien ga ik er toch niet aan beginnen. de lichtjes die erop zijn gesoldeerd zijn zo klein, dat wordt echt prutswerk als ik eraan begin. dus daarvoor ga ik in de buurt eens kijken of er iemand handig is met printplaten solderen.
hier nog wat foto's:

ervoor

erna (die dip is niet echt te zien op de foto)

radio met die kleine lichtjes

@koen: je krijgt binnenkort een how-to ervan :rulez:

Ziet er leuk uit man. Mooi. En jah je ziet de dip niet erg goed zitten, maar goed genoeg om je er aan te ergeren en opnieuw te willen doen denk ik.
Er sterkte met de radio. pff wat klein, en veel.

Ik heb gekeken, de schijven zijn hetzelfde van een IS200/300, zelfde bestel nummer....

gr. koen

heey dat ziet er vet uit ik wou dat ook doen maar dan met multicolor welke ledjes heb je daarvoor nodig dat scheelt eerst weer uitbouwen en kijken wat je nodig hebt wil je ook ff zeggen welke je voor de keyring gebruikt heb grtzz en knutsel ze :rulez:

Joop zei:
heey dat ziet er vet uit ik wou dat ook doen maar dan met multicolor welke ledjes heb je daarvoor nodig dat scheelt eerst weer uitbouwen en kijken wat je nodig hebt wil je ook ff zeggen welke je voor de keyring gebruikt heb grtzz en knutsel ze :rulez:

ik zal ze vanavond even opzoeken voor je!

KWP zei:
Ik heb gekeken, de schijven zijn hetzelfde van een IS200/300, zelfde bestel nummer....

gr. koen

ah oke jammer! had wel mooi geweest als ze iets groter waren! maarja schijven staan toch even op een laag pitje.
ik van de week op vakantie daar moet ik weer genoeg centjes voor uit trekken! en daarna bovenaan het lijstje de schroefset. ik begin toch wel te merken dat de schokdempers hun beste tijd hebben gehad.

de ledjes die ik gebruikt heb voor me middenconsole, snelheidsconsole en keyring.
deze heb k van deze site vandaan http://autolumination.com let wel op want ik gebruik de site alleen omdat je dan een idee kan krijgen welke ledjes ik bedoel! het bedrijf zit in amerika en ik had elke keer wel wat ledjes binnengekregen die kapot waren en heb je weer een hoop gedoe!

het middenconsole

- 3x Superstar LED Instrument Panel Bulbs in type B (30% brighter than regular Neo)
- 2x Japanese OEM Neo - Wedge LED Instrument Panel Bulbs in Type A (voor de klok)

voor beide http://autolumination.com/74.htm

en voor de snelheidsconsole en keyring

- 3x 4- Star SMT (11mm diameter x 19mm - dat zijn de #194 leds) die staan bij de pagina : http://autolumination.com/194.htm

- 2x Tri-Power 3 LED Bulb (15mm x 8mm diameter - dat zijn de #24 leds) http://autolumination.com/74.htm

deze ledjes moest ik wel een klein beetje bijschuren omdat die poot ervan net iets te kort was.

en de keyring is 1x #24 led, dat kan de 3 led or 5 led matrix zijn, ik heb voor de 5 led gekozen. http://autolumination.com/74.htm

even een kleine update. me lijstjes zijn nog wat aangepast en gister nog even de tijd gevonden om wat foto's te maken.

wat is er allemaal aan gebeurd nu:
- audio ipod afspeelbaar gemaakt
- k&n luchtfilter
- onderhoudsbeurt gedaan 2 weken geleden
- nieuwe velgen eronder
- console van de snelheidsmeter en airco unit blauw led verlicht
- interieur verlichting blauw led
- ledjes stadsverlichting
- ledjes kentekenverlichting

de dingen die ik binnenkort nog wil doen:
- grille zwart spuiten
- mistlampen vochtvrij maken of vervangen door imitatie.
- remmen in de kleur van de auto spuiten en meteen de vering schoonmaken en opnieuw invetten.

Verlanglijstje
- andere koplampen
- BC-racing schroefset
- xenon laat ik voorlopig even zo! eerst eens kijken voor andere koplampen aangezien deze er niet zo prima meer uitzien
- voorruit vervangen (de vorige eigenaar heeft volgens mij 170000 km achter een vrachtwagen gereden)
- steenslag voorbumper, motorkap en een stukje van het dak laten laten overspuiten misschien dat er gelijk een andere voorbumper komt maar dat zie ik nog wel even.

nog wat foto's van hier hij er nu bij staat:

morgen ga ik er mee richting de Ardennen om daar een weekje touren dus het zullen wel een mooi ritjes worden!

grtsz jeroen