Kachel alleen koude lucht

Rico50

Hoort erbij
31 jan 2022
68
45
18
Ik heb wederom advies nodig, sinds 2 dagen blaast de climate control alleen nog maar koude lucht.
Volgens mij kan dit 2 oorzaken hebben waarvan een verstopte interieur temperatuur sensor de goedkoopste oplossing is ;-).

Ik weet alleen niet waar deze zit in de RX, ik zie alleen een klein roostertje onder het contact slot maar als ik die los haal zit er een loze ruimte achter zo lijkt het.

Andere optie is een kapotte thermostaat, iemand enig idee of je die makkelijk kan vervangen?

Iemand een idee, naald vd koelvloeistof temperatuur blijft netjes rond 90Gr staan?

Rico50, Ik zie dat er nog geen antwoord gegeven is, maar ik heb hetzelfde probleem sinds een paar dagen. Koelvloeistof peil is goed, temp meter staat op ongeveer 90graden. De turboblower knop werkt ook niet goed, hij schakelt wel het voeten gedeelte uit, maar gaat niet harder blazen op de voorruit.
Geen idee of dit met elkaar te maken heeft. Hoe heb jij het opgelost?

Laatst bewerkt:
Is er niet gewoon een palletje of servootje van een klep los/kapot waardoor de interne kleppen/schotten niet meer goed bewegen?
Heb dat eerder hier 'ergens' gelezen.

Dank voor je snelle antwoord. Ik ben zeker niet onhandig, maar zoek dat palletje of servootje maar eens op. In hele oude auto's waren die nog makkelijk te vinden, maar deze youngtimer is behoorlijk volgebouwd. Ik heb gezocht op het forum maar kon niets vinden.

Eerder was op dit forum een filmpje langsgekomen over een hybride Lexus met een slechte accu. De accu door het lage voltage startte de computer die de climate control regelde niet goed op. Gezien het koude weer kan de accu nu net een laatste zetje richting kaduuk hebben gehad. Het hybride systeem kan nog opstarten bij 9 volt. Hoeveel volt geeft de accu?

• Leuk
Waarderingen: John Sin en Bobusa
Eerder was op dit forum een filmpje langsgekomen over een hybride Lexus met een slechte accu. De accu door het lage voltage startte de computer die de climate control regelde niet goed op. Gezien het koude weer kan de accu nu net een laatste zetje richting kaduuk hebben gehad. Het hybride systeem kan nog opstarten bij 9 volt. Hoeveel volt geeft de accu?
De 12v accu heb ik minder dan een jaar geleden nog vervangen, dus zou niet moeten kunnen. Voltage morgen even nameten als ik hem uit de sneeuw uitgegraven heb.

• Leuk
Waarderingen: HondaFan