Keuze Cold Air Intake

IS250_Le

Nieuw hier
8 jul 2014
21
0
0
Beste leden,

Ik had een beetje rondgekeken voor een Cold Air Intake of Short Ram Intake. Ik ben verschillende dingen tegen gekomen maar weet niet echt precies welke aan te raden is dus hierbij de vraag: Welk merk is aan te raden?

Ik heb tot nu toe de volgende Intakes gevonden:

K&N
Takeda by aFe Power
AEM
Injen

Heeft iemand nog iets om de lijst aan te vullen of een aanbeveling? Ik wil een cold air intake voor mijn IS250 :)

Groetjes,
Tue
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Weet je zeker dat je een 'cold air intake' wilt, ipv 'short ram'?

Bij de eerste hoort het luchtfilter en -happer (technisch gezien) verwerkt te worden buiten de motor, dus ergens in de bumper bijvoorbeeld. Vaak lastig te installeren vanwege langere buis/bochten, en moet ook zeer nauwkeuriger zijn vanwege A/F verhouding (dus meestal flink prijzig). In beide gevallen, cold of short, zal de vermogenswinst (als je al een goede intake hebt) niet of nauwelijks te merken zijn (en bij een slechte lever je in). Niet te verwarren met de geluidstoename op toeren bij een short ram intake..
smirk.png


De 2e (short RAM) is meer populair en 'eenvoudiger' te installeren en zijn kosten lager. Je zou voor 'optimale' v-toename misschien moeten denken aan een intake en beter uitlaatsysteem, voorzover dat werkelijk zinvol is.

Volgens mij heb ik ooit wel eens iets voorbij zien komen van een 'F-Sport intake', maar geen idee of dat er ook is voor de IS250.
 
Laatst bewerkt:

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Je mist
HPS
en een van de meest populaire (vanwege prijs/prestatie) de Joe-Z
F-Sport is er ook maar logischerwijs duur(der) want Lexus
Meestal wordt er gecombineerd dus de tube van Joe-Z bv. en dan het filterhuis van K&N, Takeda etc.
Filterhuis van F-Sport is gewoon de stock box met een gat erin...
Zoals GPS-10 zegt, de meeste die ervoor kiezen gaan voor short-ram : CAI klinkt alleen verkooptechnisch beter.
In principe doe je het voor de sound,,,die +5PK ga je echt niet merken

P.S. topic is verkeerd geplaatst (Lexus NL) ; hoort onder IS gen 2
 

IS250_Le

Nieuw hier
8 jul 2014
21
0
0
Weet je zeker dat je een 'cold air intake' wilt, ipv 'short ram'?

Bij de eerste hoort het luchtfilter en -happer (technisch gezien) verwerkt te worden buiten de motor, dus ergens in de bumper bijvoorbeeld. Vaak lastig te installeren vanwege langere buis/bochten, en moet ook zeer nauwkeuriger zijn vanwege A/F verhouding (dus meestal flink prijzig). In beide gevallen, cold of short, zal de vermogenswinst (als je al een goede intake hebt) niet of nauwelijks te merken zijn (en bij een slechte lever je in). Niet te verwarren met de geluidstoename op toeren bij een short ram intake..
smirk.png


De 2e (short RAM) is meer populair en 'eenvoudiger' te installeren en zijn kosten lager. Je zou voor 'optimale' v-toename misschien moeten denken aan een intake en beter uitlaatsysteem, voorzover dat werkelijk zinvol is.

Volgens mij heb ik ooit wel eens iets voorbij zien komen van een 'F-Sport intake', maar geen idee of dat er ook is voor de IS250.


Hallo GPS-10,

Thanks for the comment :) ja klopt, ik heb een DC5 gehad die de filter en happer onder bij de bumper had zitten. Plus een metertje met A/F verhouding en ook een andere ECU + remap. Dus ik wist niet zeker of dat nu wel zo slim is bij de IS250 sinds het geen hardcore race auto is. Dus bij deze dan maar een short ram intake haha :)

Uitlaat systeem staat op de planning maar dat komt later. Ik weet dat het niet zo veel scheelt qua vermogen winst maar het oogt wat leuker vind ik zelf en het geluid bij hoge toeren.
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Hey, De meeste hier hebben de Joe-z inlaat pijp samen met het f-sport inlaat filter. Deze heb ik zelf ook alleen is mijn aanzuigbuis handmate van RVS;) Ik weet niet of het met de Joe-z ook is maar mijne ga je heerlijk horen boven de 4500rpm;) soort klankkast dat RVS. Als je iets meer geluid belangrijk vind kan je net als GWS zegt een gat in je box maken, werkt ook goed alleen als je het beu bent wat lastiger dicht te maken:p

Succes ermee maar kan de Joe-z of f-sport set zeker aanraden....Je kan op Sewellparts ook de aazuigbuis nu los bestellen voor maar 75$ ofzo;) was vroeger het dubbele:rulez:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het is inderdaad geheel afhankelijk van je doel :)

Voor het geluid is een gat het meest effectieve voor power is de Joe Z pijp het goedkoopste.

en pas op voor een geolieede filter, deze kunnen toch je Luchtmassameter minder goed laten werken.
 

IS250_Le

Nieuw hier
8 jul 2014
21
0
0
Je mist
HPS
en een van de meest populaire (vanwege prijs/prestatie) de Joe-Z
F-Sport is er ook maar logischerwijs duur(der) want Lexus
Meestal wordt er gecombineerd dus de tube van Joe-Z bv. en dan het filterhuis van K&N, Takeda etc.
Filterhuis van F-Sport is gewoon de stock box met een gat erin...
Zoals GPS-10 zegt, de meeste die ervoor kiezen gaan voor short-ram : CAI klinkt alleen verkooptechnisch beter.
In principe doe je het voor de sound,,,die +5PK ga je echt niet merken

P.S. topic is verkeerd geplaatst (Lexus NL) ; hoort onder IS gen 2

Hoi GWS,

Thanks voor de tip :) Ik doe het in dit geval voor de sound want inderdaad 5 HP ga ik sowieso niet merken, unless ik ook meteen m'n exhaust system vanaf de headers tot het einde ga veranderen. Maar dat zie ik niet zo zitten bij deze auto sinds het geen hardcore race auto is.... pff had ik maar een ISF hahaha! :) Anways, thanks voor de tips! ik ga alle merken en opties af en uiteindelijk eentje kopen haha :)

Excuses voor deze topic die in de verkeerde plek is gepost :)
 

IS250_Le

Nieuw hier
8 jul 2014
21
0
0
Volgens mij werkt een (sport)inlegfilter in de originele box altijd een stuk beter. Niet voor niets dat je nooit op de exoten ? la Ferrari e.d. Cold Air Intake's ziet.
Vermogen pak je er vaak niet mee (in tegendeel), maar als je het voor het geluid wilt doen dan kan het.

https://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI


Hoi Jurgen,

Ja inderdaad doe ik het voor het geluid :) hij is wel een beetje stilletjes vind ik hehe. Voor de toename van het vermogen haha zoals je in het filmpje ziet is niet eens voelbaar haha.
 

IS250_Le

Nieuw hier
8 jul 2014
21
0
0
Hey, De meeste hier hebben de Joe-z inlaat pijp samen met het f-sport inlaat filter. Deze heb ik zelf ook alleen is mijn aanzuigbuis handmate van RVS;) Ik weet niet of het met de Joe-z ook is maar mijne ga je heerlijk horen boven de 4500rpm;) soort klankkast dat RVS. Als je iets meer geluid belangrijk vind kan je net als GWS zegt een gat in je box maken, werkt ook goed alleen als je het beu bent wat lastiger dicht te maken:p

Succes ermee maar kan de Joe-z of f-sport set zeker aanraden....Je kan op Sewellparts ook de aazuigbuis nu los bestellen voor maar 75$ ofzo;) was vroeger het dubbele:rulez:


Thanks Rowi,

Ik neig op dit moment meer naar Takeda. Had op ebay gekeken en de prijzen zijn wel ok I guess. ~ 190 Euro. K&N vind ik een beetje te duur voor wat meer geluid haha :)
Je bedoelt een gat maken in de luchtfilter box zeg maar? Als je dat bedoelt dan is het inderdaad wel lastig als ik het later dicht wil maken haha! En om die reden wil ik ook gewoon een aanzuigbuis en openluchtfilter hebben :) maar! bedankt voor de tips! ik zal eens op Sewellparts kijken.
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
K&N is de prijs wel waard kwa geluid
zou niet anders meer willen:eek: bij gasgeven
www.youtube.com/watch?v=fzWt2soDids

vanaf 6.20 kijken ivm pokkemuziek
:grin::cry: