Keuze welke IS250

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Heren,

Ik zit uren op alle bekende auto sites te zoeken naar mogelijk mijn nieuwe IS250. Ik zoek ongeveer een auto rond de 13.000 euro. Ik had voor mezelf eigenlijk 2 criteria. Hij moest voorzien zijn van het ML audiosysteem en leer.
Automaat heeft de voorkeur echter zou ik ook met een schakel kunnen leven.
Ik heb de volgende auto's gevonden:
- bij een autobedrijf. 1e eigenaar 2009 lexus onderhouden 154.000 ML Leer Navi schakel
- Bij een autobedrijf 2006 Onderhoudsboekje compleet 93.000 ML Leer Navi Schakel
- Bij de lexus dealer 2006 70.000 ML Navi Xenon Automaat geen leer.
- Bij een honda deale onderhoudsboekje r 2007 115.00 Leer Automaat.

De prijzen liggen allemaal zeer dicht bij elkaar dus deze is eigenlijk niet zo van belang. Ook heb ik de auto's in het echt natuurlijk nog niet gezien. Ervan uit gaan dat ze allemaal in goede staat zijn is de vraag eigenlijk wat is nu de beste keuze?
Ga ik voor de auto met de fijnste opties welke iets jonger is met iets meer km?
Of kies ik voor een oudere IS250 met minder km en minder opties?
En hoe zwaar moet ik de automaat laten meewegen? Ik weet dat deze beter bij het karakter van de auto past.

Ik rij zelf 10.000km per jaar ongeveer. Dus erg hard zal het met de kmstand niet gaan.
Ik hoop dat jullie als ervaren lexus rijder mij een beetje kunnen helpen met een keuze te maken.

Proficiat met de aanwinst!

Of je een goed resultaat behaalt met polijsten ligt een beetje aan de mate van vergeling. Er zijn setjes verkrijgbaar met een prima polijstpad, waarmee je handmatig een goed resultaat krijgt. Desnoods doe je het 2x. Punt is wel dat je daarna een een soort UV coating op dient te brengen om het resultaat in tijd te behouden. Eventueel overwegen om het professioneel te laten doen.

Ok bedankt voor jullie advies! Misschien beter om de lampen dan even te laten doen. Misschien dat ik de motorkap eventueel een keer laat spuiten. Ik moet helaas nog een " lange week" wachten tot hij in mijn bezit is 😉

Proficiat met de aanwinst.
Handmatig je koplampen polijsten is prima te doen maar je hebt wat meer elbow grease nodig (en zeker als je eerst gewetsand hebt).
Je kan ook nog overwegen om de verkoper nog eens ermee te confronteren. Als ik >10k voor een auto uitgeef mag die van die flutmatjes en de tankstationbloemen houden maar zorg dat maar dat mijn auto er perfect bijstaat dus incl. koplampen. Zeker als dit richting het APK afkeurpunt gaat.
De how-to van Alor met wetsanden en DAP staat hier: http://www.lexusforum.nl/forum/viewt...hp?f=63&t=1660

Nou ze gaan zeker nog niet naar apk afkeur maar beginnen ligt te gelen. Ik heb helaas geen DAP anders had ik het graag zelf gedaan.

Edit: zie net dat Mothers een mooi setje heeft hiervoor. 😃

gefeliciteerd met je aanwinst , mooie kleuren combo
kleur van het leer vind ik erg smaakvol !

en ja wat GWS al zegt , voor de auto verkoper is dit een kleine uitgave van ongeveer 25 euro per lamp en bij aflevering van een premium merk mag je dat verwachten en te geel is apk afkeur

tot 13 juni !

No Title

Ik heb net de honda dealer gebelt waar ik de auto gekocht hebt. Zij zullen de lampen polijsten voor aflevering :) Ik heb van mijn vorige auto nog mijn 18inch zomervelgen in de garage liggen. Denken jullie dat deze mooi zullen passen onder de IS250?

Bijlagen

• photo3215.JPG
    photo3215.JPG
    231,7 KB · Weergaven: 71
  • photo3216.JPG
    photo3216.JPG
    302,2 KB · Weergaven: 84
Dat ligt er mede aan of de 'steek-naaf-ET' waarden kloppen. Voor de naaf kun je adapter / centreerringen krijgen, mocht dat afwijken.

Verder een kwestie van smaak, als je het hier vraagt weet je straks nog niets :xp Zelf denk ik dat je hiermee de auto iets te kort doet, zie bijvoorbeeld velgtopic van GWS.

Ja de steek / et-waarde e.d zijn gelijk. Ik twijfel inderdaad of het wel bij de auto zal passen. Maar goed ik heb ze liggen dus kan altijd even kijken hoe ze staan. Anders kan ik ze altijd verkopen.

Heb besloten om de BBS RX velgen te verkopen en originele lexus 18 inch te monteren. Mijn huidige velgen zijn namelijk allemaal 8j. En hebben hierdoor allemaal 225 banden. Denk dat deze wat smal ogen op de achterkand van de IS. Wat denken jullie?

?
M3nace zegt "originele lexus 18 inch te monteren".
Dat wordt dus 225/40/18x8 voor en 255/40/18x8.5 achter.