Keuze welke IS250

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Heren,


Ik zit uren op alle bekende auto sites te zoeken naar mogelijk mijn nieuwe IS250. Ik zoek ongeveer een auto rond de 13.000 euro. Ik had voor mezelf eigenlijk 2 criteria. Hij moest voorzien zijn van het ML audiosysteem en leer.
Automaat heeft de voorkeur echter zou ik ook met een schakel kunnen leven.
Ik heb de volgende auto's gevonden:
- bij een autobedrijf. 1e eigenaar 2009 lexus onderhouden 154.000 ML Leer Navi schakel
- Bij een autobedrijf 2006 Onderhoudsboekje compleet 93.000 ML Leer Navi Schakel
- Bij de lexus dealer 2006 70.000 ML Navi Xenon Automaat geen leer.
- Bij een honda deale onderhoudsboekje r 2007 115.00 Leer Automaat.

De prijzen liggen allemaal zeer dicht bij elkaar dus deze is eigenlijk niet zo van belang. Ook heb ik de auto's in het echt natuurlijk nog niet gezien. Ervan uit gaan dat ze allemaal in goede staat zijn is de vraag eigenlijk wat is nu de beste keuze?
Ga ik voor de auto met de fijnste opties welke iets jonger is met iets meer km?
Of kies ik voor een oudere IS250 met minder km en minder opties?
En hoe zwaar moet ik de automaat laten meewegen? Ik weet dat deze beter bij het karakter van de auto past.

Ik rij zelf 10.000km per jaar ongeveer. Dus erg hard zal het met de kmstand niet gaan.
Ik hoop dat jullie als ervaren lexus rijder mij een beetje kunnen helpen met een keuze te maken.
 

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
GWS, Alan bedoeld om een 245 op de 8j velg te leggen. Ja ik vraag me ook af of de de band dan niet te hoog wordt? Edit: Ik lees op het internet dat het goed kan. En bij audi zelfs standaard is. Dat is dus ook nog een goede optie. Maar goed eerst kijken hoe de velgen op de IS250 staan. Dat is tenslotte toch het belangrijkste ;)
 
Laatst bewerkt:

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Dan zal ik het wel niet meer volgen.
Als je zegt dat je de set verkoopt en voor origineel Lexus gaat dan kom je op 8.5j achter zoals ik al zei. Dus wat 245 op een 8j doet is dan toch niet meer relevant ?
 

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Nee in dat geval heb je gelijk GWS. :) Ik ga echter toch even de bbs set passen dit weekend, kleine moeite als ze al in de garage liggen. En mochten deze wel mooi "ogen" dan hoef ik slechts 2 banden te vervangen voor 245'ers.
 
Laatst bewerkt:

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb zelf ervaring met 245 banden op zowel 8j als 8,5j velgen en vind het prima en je ziet het amper.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Beetje gemengd gevoel erbij... Bij de bovenste foto staat het wat minder goed (vind ik). Bij foto's close (neus) ziet er weer veel beter uit. Kleur maakt uiteraard ook uit. Wat vindt je er zelf van?
 

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Ja precies wat jij zegt. Een beetje gemengd, vind het zeker niet lelijk. Echter denk ik dat bijv. de sport velgen wat meer klasse uitstralen.
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Lacor, dat is mijn tekst :p maar idd ze kunnen wel.
Staat beter als de Lexus wat lager op zijn voeten staat. Maar dat is mijn mening. :D
 

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Ja ik heb me voorgenomen deze auto niet te verlagen šŸ˜Š bij de Civic moest ik altijd heel rustig de drempels over. Had op marktplaats een mooi setje oem lexus velgen gezien. Alleen worden deze zaterdag waarschijnlijk al afgehaald. Dus als jullie nog wat zien šŸ˜‰
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Als je het doet, doe het dan goed :) Beetje verlagen hoort er bij :)

Hieronder twee foto's van wleke ik mooi vindt.

vossen_zps5b2f55d4.jpg
f1dd4800-0190-492c-8a2a-8072d5ac5cd0_zps8c9b6b3e.jpg

Maar ik zou zeggen loopdeze topics (links zijn verzameld) door voor inspiratie: http://www.clublexus.com/forums/is-second-generation/386719-2is-wheel-thread-index.html

Het zijn heel veel foto's!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je maakt een grapje zeker Hube.....? :brr:

Let wel op dat door het verlagen je banden niet aanlopen.... :grin: En drempels zijn idd zwaar kl@te, maar een bescheiden verlaging moet kunnen.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Nederland is helaas nog niet klaar voor het echte spul....... zucht.....Ik moet eerlijk zeggen ik voel wel wat voor dat dikke Amerikaanse. Maar ik denk dat ik hier redelijk alleen in sta.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Je staat er niet alleen in, qua wegen hebben we hier in NL best goede wegen, qua verlaging heb ik dingen gezien dat je je afvraagt hoe dat normaal kan rijden en dat is dan ook statisch, dus geen airbag... qua aggressieve setup met grote wielen, dat zie je helaas minder, denk dat het ook te maken heeft met de prijs van zulke wielen en banden... ook de drempels gooien roet in het eten... Als je meer wilt zien, Hube, moet je naar de meetings van DUMPD bijv, (zoek maar op) dan zie je dat zulke wagens hier in NL ook aanwezig zijn, maar dan meer in de VAG groep... weinig japans, je GS zouden ze zo binnen laten staan daarzo...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Die hele lage auto's waar ik op doel? denk het niet, ze zijn wel rijdend het terrein op gekomen.. waarschijnlijk stuitert het wel heel erg... Een deel gebruikt ook airbags natuurlijk en daar is de technologie ook niet stil blijven staan.. er zijn van die modules nu dat je zelfs het circuit mee op kunt dus het is geen boot wat je dan rijdt...