Keylessprotector

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
70
47
18
Bovendien kunnen echt kwaadwillenden je ook volgen en op moment dat je de auto open doet/ sleutel signaal uitzendt (keyless of door knopdruk), dit van afstand kopiëren.
Nu heb ik wel gelezen dat sommige geavanceerde merken een constant wijzigende sleutelcode gebruiken waarbij dat op afstand kopiëren niet zou moeten kunnen werken
 
Laatst bewerkt:

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Bovendien vraag ik mij af hoeveel mensen de sleutel achter de voordeur hebben liggen waar die gekopieerd kan worden door iemand die daar gaat staan.
Wat zou het bereik van zo'n kopie apparaat zijn?
Het bereik van zo’n relay-apparaat is afhankelijk van de apparatuur die ze gebruiken. Meestal doen ze dat met draadloze kastjes/laptops. Waarschijnlijk met een goede wifi verbinding kom je al 100 meter ver zonder obstakels. Maar tegenwoordig passen ze een andere methode toe: CAN-bus injectie… Even de voorbumper aan de kant rukken, stekkertje ertussen steken bij een koplamp, op een knopje drukken en de auto doet wat zij willen… De sleutel hebben ze niet nodig daarvoor.
 

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
70
47
18
Het bereik van zo’n relay-apparaat is afhankelijk van de apparatuur die ze gebruiken. Meestal doen ze dat met draadloze kastjes/laptops. Waarschijnlijk met een goede wifi verbinding kom je al 100 meter ver zonder obstakels. Maar tegenwoordig passen ze een andere methode toe: CAN-bus injectie… Even de voorbumper aan de kant rukken, stekkertje ertussen steken bij een koplamp, op een knopje drukken en de auto doet wat zij willen… De sleutel hebben ze niet nodig daarvoor.
Klopt, dat CAN-bus verhaal is ook al bekend, wist ik, ik heb begrepen dat daar inmiddels speciale afdekplaten voor in de handel zijn om dat te bemoeilijken.
Maar hier ging het over via keyless stelen
 

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
70
47
18
Trouwens,je schrijft wifi, kan je mij uitleggen wat wifi met het sleutelsignaal kan doen, is toch heel anders soortig signaal?
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
voor een relay attack met keyless entry zijn doorgaans 2 personen nodig, de een staat met een ontvanger bij de woning, vaak de voordeur. De ander staat bij de auto met een zender. De ontvanger en zender van de onverlaten zijn doorgaans niet met een kabel met elkaar verbonden als ik de voorbeeld filmpjes zie. Hun apparatuur is in staat om het signaal van de sleutel daarmee kennelijk draadloos naar de auto te brengen die verder weg staat. Ik heb filmpjes gezien waarbij ze laptops bij hadden om dat te doen, dan denk ik snel aan WiFi. Lijkt me alsof ze standaard elektronica componenten combineren met laptop om zo de relay attack mogelijk te maken. Lijkt relatief eenvoudig.
 

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
70
47
18
Ah, ik vermoed dan zelf dat het met bluetooth gebeurt (want daarmee worden ook die OBD dongles uitgelezen/ gecontact) , maar dat blijft dan mijn gok.. ;)
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Het is toch eigenlijk triest dat alle gemak van een keyless teniet gedaan zou worden door uitschakelen er van, bij vele merken moet je juist extra betalen voor keyless functie.
Bovendien vraag ik mij af hoeveel mensen de sleutel achter de voordeur hebben liggen waar die gekopieerd kan worden door iemand die daar gaat staan.
Wat zou het bereik van zo'n kopie apparaat zijn?
Ik zet gewoon altijd mn sleutel uit. Bespaart ook lekker de batterij.
 

Mike M

Nieuw hier
27 jan 2024
1
0
1
Volgens mij is de protector alleen zinnig, wanneer je zoals een eerder forum lid al melde, mogelijk vergeet om je sleutel in een kastje of blik te plaatsen als thuis bent. Maar wanneer je jouw auto parkeert op een parkeerplaats, bijv bij concert bezoek, bioscoopbezoek etc. . Dan wordt de gewenste auto, op basis van een onderdelen bestelling, gescand bij bijv de ingang van de parkeerplaats. En vanaf dat moment gaat de truckendoos open. De keyless protector werkt niet, op het moment dat jij uitstapt en wegloopt. De sleutel is dan niet stil. En het lijkt allemaal vergezocht, maar ze zijn zo gewiekst.

Maar zeker handig, om gedoe met een kastje niet nodig te hebben! Maar willen ze jouw auto strippen van wat er ook op het bestellijstje staat, geloof mij, dan komen ze wel jouw auto in. Vorig jaar is de BMW van mijn buurman volledig gestript met schade van 17 K. Hij had de full package. S302, 3,4 en 5.
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
182
112
43
Aanvullende vraag: weet iemand vanaf welk jaar de CAN-bus methode een risico is? Ik dacht dat mijn oudere LS600h uit 2011 daar geen last van heeft?