Keylessprotector

Bovendien kunnen echt kwaadwillenden je ook volgen en op moment dat je de auto open doet/ sleutel signaal uitzendt (keyless of door knopdruk), dit van afstand kopiëren.
Nu heb ik wel gelezen dat sommige geavanceerde merken een constant wijzigende sleutelcode gebruiken waarbij dat op afstand kopiëren niet zou moeten kunnen werken
 
Laatst bewerkt:
Bovendien vraag ik mij af hoeveel mensen de sleutel achter de voordeur hebben liggen waar die gekopieerd kan worden door iemand die daar gaat staan.
Wat zou het bereik van zo'n kopie apparaat zijn?
Het bereik van zo’n relay-apparaat is afhankelijk van de apparatuur die ze gebruiken. Meestal doen ze dat met draadloze kastjes/laptops. Waarschijnlijk met een goede wifi verbinding kom je al 100 meter ver zonder obstakels. Maar tegenwoordig passen ze een andere methode toe: CAN-bus injectie… Even de voorbumper aan de kant rukken, stekkertje ertussen steken bij een koplamp, op een knopje drukken en de auto doet wat zij willen… De sleutel hebben ze niet nodig daarvoor.
 
Het bereik van zo’n relay-apparaat is afhankelijk van de apparatuur die ze gebruiken. Meestal doen ze dat met draadloze kastjes/laptops. Waarschijnlijk met een goede wifi verbinding kom je al 100 meter ver zonder obstakels. Maar tegenwoordig passen ze een andere methode toe: CAN-bus injectie… Even de voorbumper aan de kant rukken, stekkertje ertussen steken bij een koplamp, op een knopje drukken en de auto doet wat zij willen… De sleutel hebben ze niet nodig daarvoor.
Klopt, dat CAN-bus verhaal is ook al bekend, wist ik, ik heb begrepen dat daar inmiddels speciale afdekplaten voor in de handel zijn om dat te bemoeilijken.
Maar hier ging het over via keyless stelen
 
Trouwens,je schrijft wifi, kan je mij uitleggen wat wifi met het sleutelsignaal kan doen, is toch heel anders soortig signaal?
 
voor een relay attack met keyless entry zijn doorgaans 2 personen nodig, de een staat met een ontvanger bij de woning, vaak de voordeur. De ander staat bij de auto met een zender. De ontvanger en zender van de onverlaten zijn doorgaans niet met een kabel met elkaar verbonden als ik de voorbeeld filmpjes zie. Hun apparatuur is in staat om het signaal van de sleutel daarmee kennelijk draadloos naar de auto te brengen die verder weg staat. Ik heb filmpjes gezien waarbij ze laptops bij hadden om dat te doen, dan denk ik snel aan WiFi. Lijkt me alsof ze standaard elektronica componenten combineren met laptop om zo de relay attack mogelijk te maken. Lijkt relatief eenvoudig.
 
Ah, ik vermoed dan zelf dat het met bluetooth gebeurt (want daarmee worden ook die OBD dongles uitgelezen/ gecontact) , maar dat blijft dan mijn gok.. ;)
 
Het is toch eigenlijk triest dat alle gemak van een keyless teniet gedaan zou worden door uitschakelen er van, bij vele merken moet je juist extra betalen voor keyless functie.
Bovendien vraag ik mij af hoeveel mensen de sleutel achter de voordeur hebben liggen waar die gekopieerd kan worden door iemand die daar gaat staan.
Wat zou het bereik van zo'n kopie apparaat zijn?
Ik zet gewoon altijd mn sleutel uit. Bespaart ook lekker de batterij.
 
Volgens mij is de protector alleen zinnig, wanneer je zoals een eerder forum lid al melde, mogelijk vergeet om je sleutel in een kastje of blik te plaatsen als thuis bent. Maar wanneer je jouw auto parkeert op een parkeerplaats, bijv bij concert bezoek, bioscoopbezoek etc. . Dan wordt de gewenste auto, op basis van een onderdelen bestelling, gescand bij bijv de ingang van de parkeerplaats. En vanaf dat moment gaat de truckendoos open. De keyless protector werkt niet, op het moment dat jij uitstapt en wegloopt. De sleutel is dan niet stil. En het lijkt allemaal vergezocht, maar ze zijn zo gewiekst.

Maar zeker handig, om gedoe met een kastje niet nodig te hebben! Maar willen ze jouw auto strippen van wat er ook op het bestellijstje staat, geloof mij, dan komen ze wel jouw auto in. Vorig jaar is de BMW van mijn buurman volledig gestript met schade van 17 K. Hij had de full package. S302, 3,4 en 5.
 
Aanvullende vraag: weet iemand vanaf welk jaar de CAN-bus methode een risico is? Ik dacht dat mijn oudere LS600h uit 2011 daar geen last van heeft?
 
Momenteel heb ik een knoopcelbatterij in mijn autosleutel gedaan die in slaap valt na drie minuten, echt ideaal!
Je merkt geen verschil tijdens het rijden of openen van de auto, gewoon het batterijtje vervangen en klaar.

Ook nog eens een stuk goedkoper dan die Keyprotector.

Dit product heet de Sleeping Batteery, echt een aanrader als je het systeem toch wil blijven gebruiken en beveiligd wil rondrijden.
 
Momenteel heb ik een knoopcelbatterij in mijn autosleutel gedaan die in slaap valt na drie minuten, echt ideaal!
Je merkt geen verschil tijdens het rijden of openen van de auto, gewoon het batterijtje vervangen en klaar.

Ook nog eens een stuk goedkoper dan die Keyprotector.

Dit product heet de Sleeping Batteery, echt een aanrader als je het systeem toch wil blijven gebruiken en beveiligd wil rondrijden.
Eens even de prijs bekeken, €99-€199 afhankelijk waar je koopt voor 2 batterijen, niet goedkoop tov de standaard €6-€12 die je normaal voor 2 goede kwaliteit batterijen betaalt.
Ik vond bij zoeken hiernaar nog een ander item dat Keyless protector heet, ongeveer zelfde functionaliteit, maar dan met gebruik standaard batterijen (lijkt een soort printfilmpje dat je om de batterij in de AB stopt met een ontvangertje in de auto, die kost €199-ca. €330 +eventuele inbouw gratis-€50 van dat kastje in de auto, de goedkope of dure versie afhankelijk of je versie zonder of met SCCM certificaat neemt.
Lees zelfs dat sommige verzekeraars dit nu ook al gaan eisen...

Leuke interessante tip, weer wat wijzer geworden, kende dit spul nog niet.

Metalen doosje of zo'n RF blokkerend tasje voor betaalpasjes waar je eventueel thuis de sleutel in legt lijkt toch stuk goedkoper..
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dirk_S
Ik was gisteren bij aflevering van een nieuwe vol aangeklede 2024 Ford Transit Custom bedrijfsbus aan een familielid.
Bij het aflever gesprek kwam ter sprake dat daarvan de keyless sleutels voorzien zijn van automatische uitschakeling na 40 sec rust, dat dit bij meer nieuwe (wellicht alle wat kostbaardere) Fords het geval zou zijn.
Dat gaf bij mij wel de gedachte, in hoeverre dit bij de zgn "premium" merken inmiddels ook standaard het geval is, want zo niet, dan zou ik dat een flinke misser vinden, als dat bij massa merk Ford blijkbaar wel al gebeurt
 
K gooi mijn oplossing er nog maar een keer in.

Ik heb bij de dealer de keyless entry en keyless start laten uitzetten.

Is dat uitzetten door de dealer bij elke Lexus mogelijk? Ik heb een tijdje de sleutel steeds zelf uitgezet. Mijn ervaring daarmee was slecht - als je een aansteker of zakdoek uit je zak haalt kwam het regelmatig voor dat ik daarbij een knop de sleutel aanraakte waarna de beveiliging dus weg was.

Daarom heb ik op een gegeven moment gekozen voor een "keyless entry protector". Dat werkte op zich naar behoren, maar het batterijenverbruik bleek ergerlijk hoog.

Na een tweetal jaren heb ik het protertordeel verwijderd en kan nu weer zeer lang met een batterij vooruit.

Inmiddels zou ik het hele systeem wel willen uitzetten: het met de sleutel openen en vervolgens deze daarna even voor de startknop houden lijkt me een aantrakkelijke oplossing die weinig ongemak met zich brengt.
 
Nou, nog één keertje dan voor de mensen die het nogmaals willen zien:

Indien de auto onderstaande menu niet heeft, het Keyless gedeelte is makkelijk uit te zetten bij de dealer of met Carista:

Keyless Carista.jpg


Indien de functie ondersteund wordt in je settings menu dan doe je dat zo: (het kan zijn dat het iets afwijkt bij andere modellen)
Bij de mijne heet het "intelligent instap- en start systeem"

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg
 
Is dat uitzetten door de dealer bij elke Lexus mogelijk? Ik heb een tijdje de sleutel steeds zelf uitgezet. Mijn ervaring daarmee was slecht - als je een aansteker of zakdoek uit je zak haalt kwam het regelmatig voor dat ik daarbij een knop de sleutel aanraakte waarna de beveiliging dus weg was.

Daarom heb ik op een gegeven moment gekozen voor een "keyless entry protector". Dat werkte op zich naar behoren, maar het batterijenverbruik bleek ergerlijk hoog.

Na een tweetal jaren heb ik het protertordeel verwijderd en kan nu weer zeer lang met een batterij vooruit.

Inmiddels zou ik het hele systeem wel willen uitzetten: het met de sleutel openen en vervolgens deze daarna even voor de startknop houden lijkt me een aantrakkelijke oplossing die weinig ongemak met zich brengt.
Dat lijkt mij wel dat dat met iedere Lexus moet kunnen.
Maar de dealer zal daar vast een antwoord op hebben.

Was 2 minuten werk, en ik heb er al 4 jaar geen seconde spijt van dat ik het gedaan heb.
na 3,5 jaar eigendom, was overigens voor het eerst mijn batterijtje leeg.

En inderdaad, ik ben het gewend en wil nu niet meer anders. deur open met knopje, en 'sleutel' even voor de startknop houden en gaan..