Keylessprotector

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Ik ben zo'n sukkel die moet werken, dus 's avonds leg ik m'n kleren voor de volgende dag klaar plus ik doe alvast m'n sleutels in m'n broekzak.
Als ik ze in een blikje zou doen sta ik zo buiten op straat zonder sleutels, ik vergeet ze dan gegarandeerd een keer.
Aan/uit zetten van de sleutel ga ik ook niet doen, ik heb m'n auto voor het gemak en de luxe, mijn auto moet mij dienen en niet andersom.
Maar heb je dan nooit gehad dat je vergat je broek aan te trekken en zonder sleutels op je werk stond?
 
  • Haha
Waarderingen: Higgie

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ik ben zo'n sukkel die moet werken, dus 's avonds leg ik m'n kleren voor de volgende dag klaar plus ik doe alvast m'n sleutels in m'n broekzak.
Als ik ze in een blikje zou doen sta ik zo buiten op straat zonder sleutels, ik vergeet ze dan gegarandeerd een keer.
Aan/uit zetten van de sleutel ga ik ook niet doen, ik heb m'n auto voor het gemak en de luxe, mijn auto moet mij dienen en niet andersom.
Dan ligt het voor de hand om voor een afschermende key-fob pocket te kiezen. Of wat @Henri27 zegt.....
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.121
4
833
113
Dan ligt het voor de hand om voor een afschermende key-fob pocket te kiezen. Of wat @Henri27 zegt.....
Als je het eerste bericht goed had gelezen wist je dat ik een keylessprotector heb, dus ik maak nog steeds gebruik van de luxe die een keyless entry biedt zonder knopjes in te drukken of koekblikken te gebruiken. (Plus een diefstal verzekering maar dat staat hier buiten.)
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Als je het eerste bericht goed had gelezen wist je dat ik een keylessprotector heb, dus ik maak nog steeds gebruik van de luxe die een keyless entry biedt zonder knopjes in te drukken of koekblikken te gebruiken. (Plus een diefstal verzekering maar dat staat hier buiten.)
Maar even voor mijn nieuwsgierigheid,

Die sleutel "valt in slaap"
Hoe wek je hem dan weer zonder hem aan te raken?

want als je hem wekt door de knop even in te drukken is het in principe niet meer keyless 🤨
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.121
4
833
113
Maar even voor mijn nieuwsgierigheid,

Die sleutel "valt in slaap"
Hoe wek je hem dan weer zonder hem aan te raken?

want als je hem wekt door de knop even in te drukken is het in principe niet meer keyless 🤨
De sleutel wordt wakker door beweging, dus blijft gewoon keyless. Zolang de sleutel stilligt doet hij het niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
De sleutel wordt wakker door beweging, dus blijft gewoon keyless. Zolang de sleutel stilligt doet hij het niet.
Dat zou impliceren dat er een soort van motion sensor inzit. Dat zou mij eerlijk gezegd verbazen als dat zo is.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.121
4
833
113
Ja, er zit een bewegingssensor in.
Je moet het zien als een buitenlamp bij je voordeur, meestal staat deze uit maar ziet de lamp beweging dan gaat deze aan. Na een paar minuten geen beweging gezien te hebben gaat de lamp weer uit. Uiteraard werkt de sleutel niet met infrarood maar met echte beweging. Zo'n bewegingssensor zit bijvoorbeeld ook in je telefoon.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
833
1
428
63
nieuwere modellen auto’s (en vaak dan ook sleutels) hebben als tegenmaatregel een bewegingssensor die ervoor zorgt dat de sleutel pas actief wordt zodra er beweging gedetecteerd wordt. Dit is een redelijk eenvoudige maatregel tegen het scannen van sleutels die stil liggen bij de voordeur. Maar als je op een drukke locatie bent en iemand houdt interessante auto’s in de gaten, geeft dat door aan een handlanger en die loopt met een rugzak met ontvanger en zender langs de eigenaar om dan het signaal op te pikken en door te geven aan de spotter van de auto zijn ze er ook al.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.121
4
833
113
nieuwere modellen auto’s (en vaak dan ook sleutels) hebben als tegenmaatregel een bewegingssensor die ervoor zorgt dat de sleutel pas actief wordt zodra er beweging gedetecteerd wordt. Dit is een redelijk eenvoudige maatregel tegen het scannen van sleutels die stil liggen bij de voordeur. Maar als je op een drukke locatie bent en iemand houdt interessante auto’s in de gaten, geeft dat door aan een handlanger en die loopt met een rugzak met ontvanger en zender langs de eigenaar om dan het signaal op te pikken en door te geven aan de spotter van de auto zijn ze er ook al.
Ja, maar als je daar bent doe je ook niet de sleutel in een metalen doosje of zet je 'm uit.
Ik denk als boeven de auto willen stelen ze dit doen bij je thuis of op het werk en niet ergens in de binnenstad. De boeven weten dan namelijk niet waar je bent. (De sleutel moet wel binnen bereik zijn.)
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
nieuwere modellen auto’s (en vaak dan ook sleutels) hebben als tegenmaatregel een bewegingssensor die ervoor zorgt dat de sleutel pas actief wordt zodra er beweging gedetecteerd wordt. Dit is een redelijk eenvoudige maatregel tegen het scannen van sleutels die stil liggen bij de voordeur. Maar als je op een drukke locatie bent en iemand houdt interessante auto’s in de gaten, geeft dat door aan een handlanger en die loopt met een rugzak met ontvanger en zender langs de eigenaar om dan het signaal op te pikken en door te geven aan de spotter van de auto zijn ze er ook al.

Dit wordt als theoretisch risico wel vaak in de discussie genoemd inderdaad, maar ik heb nog nooit een verhaal gehoord of gelezen dat dat ook werkelijk gebeurd zou zijn. Want: jouw auto moet redelijk in de buurt aanwezig zijn, de spotter en de scanner moeten weten dat jij bij die auto hoort en het moet niet opvallen dat er iemand met een rugzak door het publiek loopt te struinen en steeds -heel toevallig- bij jou in de buurt staat. Tenslotte is er communicatie tussen de persoon bij de auto en de rugzak vereist om aan te geven dat het is gelukt of niet. Het zou kunnen, maar het is nogal een gedoe en het is eenvoudiger de auto gewoon bij je voordeur vandaan te halen.
 
2 okt 2021
200
121
43
De keylessprotector die de sleutel in een soort slaapmodus zet kan dus niet gebruikt wanneer je sleutel niet onbeweeglijk is (wanneer je hem bvb in je zak houdt terwijl je aan’t stappen bent) , en voor het systeem waarbij je op je sleutel moet tikken om deze te wekken moet je sowieso je sleutel aanraken. Dan denk ik dat de oplossing van Arbitrator (sleutel gewoon uitzetten) het eenvoudigst en goedkoopst is. Thuis bewaar ik beide sleutels trouwens steeds in een geteste metalen blik
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Marcel_IS300H

Nieuw hier
5 sep 2021
14
13
3
Beste forumleden,

Ik heb het You Tube filmpje bekeken met de montage handleiding van de keyless protector. Heb hier nog wel een bedenking bij. Als ik het goed heb gezien wordt op beide flapjes van deze keyless protector een koperen ring geplakt. Op beide geplakte ringen zit nu nog een viltje. Dit viltje wordt nu ook verwijderd waardoor ook een plak gedeelte vrijkomt. Bij het dichtvouwen van keyless protector plakt dus het flapje met de vrij gekomen plakrand van de ring op de plus zijde van de batterij en het andere flapje met de vrij gekomen plakrand van de ring op de minus zijde van de batterij. Hoe wilt men nu de batterij vervangen, na ± 3 jaar, als deze leeg is? Zonder deze flapjes te beschadigen. Als men deze beschadigd, moet men weer een nieuwe keyless protector aanschaffen. Dan wordt het een kostbare vervanging van de batterij. Of zie ik dit verkeerd, wat is jullie mening?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.121
4
833
113
Vervangen is geen probleem:


Ik heb de mijne al losgehaald en terug ingebouwd. Je moet er alleen maar voor zorgen dat de protector goed contact maakt met de batterij en de fob.
Je kunt het best makkelijk zelf doen en anders kan de dealer het voor je doen.
 

Marcel_IS300H

Nieuw hier
5 sep 2021
14
13
3
Goedemorgen Higgie,
Oké dat valt wel mee om de batterij te vervangen.
Nog een vraagje, de nieuwe koperen ringen, kun je die kopen bij de firma waar je ook Keyless Protector kunt kopen?
Groetjes, Marcel.
 

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
82
47
18
Het is toch eigenlijk triest dat alle gemak van een keyless teniet gedaan zou worden door uitschakelen er van, bij vele merken moet je juist extra betalen voor keyless functie.
Bovendien vraag ik mij af hoeveel mensen de sleutel achter de voordeur hebben liggen waar die gekopieerd kan worden door iemand die daar gaat staan.
Wat zou het bereik van zo'n kopie apparaat zijn?