Knokkel geluid

Isard

Nieuw hier
12 apr 2022
15
11
3
Ik heb sinds kort een RX 450h uit 2010
137.000 km gelopen en in NL door Louwman Rotterdam nieuw geleverd en in onderhoud geweest tot 7-2021

Nu ben ik de gelukkige eigenaar😍

Wel merk ik dat er nu na een 2 maanden ermee rijden een knokkel geluid is ontstaan wat is soms hoor en voel linksvoor bij de wielophanging.
Het is veel bij de eerste stuur beweging als je langzaam rijd.
En zowel linksom als rechtsom knokkelt het dus soms (meerdere metaal achtige geluiden)
Ik voel niets in het stuur
Het is niet bij drempels



Iemand een idee?
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Ik heb sinds kort een RX 450h uit 2010
137.000 km gelopen en in NL door Louwman Rotterdam nieuw geleverd en in onderhoud geweest tot 7-2021

Nu ben ik de gelukkige eigenaar😍

Wel merk ik dat er nu na een 2 maanden ermee rijden een knokkel geluid is ontstaan wat is soms hoor en voel linksvoor bij de wielophanging.
Het is veel bij de eerste stuur beweging als je langzaam rijd.
En zowel linksom als rechtsom knokkelt het dus soms (meerdere metaal achtige geluiden)
Ik voel niets in het stuur
Het is niet bij drempels



Iemand een idee?
99,9% homokineet inderdaad
 

Johno

Actief
23 jan 2022
456
202
43
Ik heb sinds kort een RX 450h uit 2010
137.000 km gelopen en in NL door Louwman Rotterdam nieuw geleverd en in onderhoud geweest tot 7-2021

Nu ben ik de gelukkige eigenaar😍

Wel merk ik dat er nu na een 2 maanden ermee rijden een knokkel geluid is ontstaan wat is soms hoor en voel linksvoor bij de wielophanging.
Het is veel bij de eerste stuur beweging als je langzaam rijd.
En zowel linksom als rechtsom knokkelt het dus soms (meerdere metaal achtige geluiden)
Ik voel niets in het stuur
Het is niet bij drempels



Iemand een idee?
Welkom op het forum. Een lekkere ruime luxe auto de RX. Heb je hem ook bij de dealer gekocht? Ik neem aan dat je bij deze auto dan minstens 6 maanden garantie hebt ontvangen dus ik zou er zeker mee teruggaan. Rare geluiden horen niet bij een Lexus. Succes
 

Isard

Nieuw hier
12 apr 2022
15
11
3
Bedankt ! Ja de RX is echt een genot om in te rijden. Zeker met Mark Levinson muziek installatie.

-Nee niet van de dealer gekocht.
-Geen garantie (alleen op motor en versnellingsbak)

Bij een homokineet zou je verwachten dat het het meeste is als je het stuur volledig 1 kant op draait en dan optrekt?
Dat is bij mij niet het geval.
 

Isard

Nieuw hier
12 apr 2022
15
11
3
15 April ga ik naar Louwman ,de Lexus dealer in Eindhoven voor een Hybride check.
Daar zal ik ook vragen of ze ernaar kijken.

Ik ben wel benieuwd wat ze daar melden over de staat van het hybride systeem.
Verder wou ik vragen of ze de functie van de ramen openen en sluiten op afstandsbediening kunnen activeren.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Bedankt ! Ja de RX is echt een genot om in te rijden. Zeker met Mark Levinson muziek installatie.

-Nee niet van de dealer gekocht.
-Geen garantie (alleen op motor en versnellingsbak)

Bij een homokineet zou je verwachten dat het het meeste is als je het stuur volledig 1 kant op draait en dan optrekt?
Dat is bij mij niet het geval.
Ik heb in mijn autoleven al 5x een homokineet moeten laten vervangen, en geluid wat jij omschrijft, dat was bij mij al die keren ook alleen bij de eerste bochten na koud vertrek. (als ik je verhaal goed begrijp bedoel jij dat ook?)

Ga maar gewoon uit van een homokineet, de 15e zal je het wel horen als het anders is.
(de vraag is natuurlijk of ze het kunnen uitproberen als hij warm is? bij mij was het altijd alleen hoorbaar als de boel was afgekoeld.)

Maar hou ons op de hoogte..
 
  • Leuk
Waarderingen: Isard

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
692
617
93
De meeste homokineten gaan kapot nadat de er om heen zittende hoezen door een of andere oorzaak zijn beschadigd. Wanneer in zo'n hoes een klein gaatje of scheurtje ontstaat kan er vocht en vuil naar binnen en het speciale vet dat in de homokineet zit kan naar buiten. Het loont dus regelmatig die hoezen nauwkeuring op beschadigingen en correcte bevestiging te controleren en al bij de kleinste beschadiging de hoezen snel te vervangen. Als er langer wordt doorgereden met die beschadigingen zal er slijtage aan de koppeling zelf plaats vinden en dan is de koppeling niet meer te redden. Zolang die hoezen in goede staat zijn inclusief de bevestiging, hebben homokineten een heel lang leven. Zodra er echter vocht of vuil naar binnen kan, is het snel gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Isard

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
naar alle waarschijnlijkheid heeft u luchtvering er onder zitten, als dit het geval is, dan is de bovenste lager van de veerpoot naar de vaantjes
de dealer zal dan adviseren om nieuwe veerpoten te monteren. een kostbare geschiedenis.
niettemin is het lager te vervangen, maar alleen door een kundig iemand
 
  • Leuk
Waarderingen: Isard

Isard

Nieuw hier
12 apr 2022
15
11
3
Het is volgende week donderdag 😉

Ik zit nu bij Lexus Eindhoven voor de hybride controle/aankoop keuring.
Ook zetten ze de functie van de ramen open en dicht op de afstandsbediening aan . Bij het melden van het knokkel geluid aan de man van de receptie meldde hij mij direct dat dit de bovenste lager van de veerpoot moet zijn. Kosten voor herstel zouden €1500,- tot €2000,- zijn en idd een complete nieuwe veerpoot inhouden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Johno

Actief
23 jan 2022
456
202
43
Het is volgende week donderdag 😉

Ik zit nu bij Lexus Eindhoven voor de hybride controle/aankoop keuring.
Ook zetten ze de functie van de ramen open en dicht op de afstandsbediening aan . Bij het melden van het knokkel geluid aan de man van de receptie meldde hij mij direct dat dit de bovenste lager van de veerpoot moet zijn. Kosten voor herstel zouden €1500,- tot €2000,- zijn en idd een complete nieuwe veerpoot inhouden.
Die ramen open en dicht met behulp van de afstandsbediening is inderdaad ideaal. Dat heb ik toen ook zo laten instellen.
 

Isard

Nieuw hier
12 apr 2022
15
11
3
Aankoopkeuring en hybride check was helemaal in orde.
Mijn binnenspiegel zat los ,deze hebben ze vastgezet en de koelvloeistof stond een tikje laag dus die is bijgevuld.
Dit soort dingen doen ze schijnbaar als service bij een aankoopkeuring👍🏻.
Zodoende erg tevreden met de service bij Lexus Eindhoven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me en Henri27

Isard

Nieuw hier
12 apr 2022
15
11
3
P
naar alle waarschijnlijkheid heeft u luchtvering er onder zitten, als dit het geval is, dan is de bovenste lager van de veerpoot naar de vaantjes
de dealer zal dan adviseren om nieuwe veerpoten te monteren. een kostbare geschiedenis.
niettemin is het lager te vervangen, maar alleen door een kundig iemand
Precies wat UsedLexus hierboven schreef is gebeurd. De man van de receptie erkende dat het een bekend probleem is.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Kijk! Gelukkig is de oorzaak gevonden, en zijn er genoeg experts die de oorzaak nog veel beter weten te achterhalen.

Ik ben dan ook geen expert, maar gaf uit eigen ervaring een erg grote kans aan de homokineet.
Ben nu wel blij dat ik niet 100% heb gezegd 😂
Dat liet nog wat ruimte voor een andere oorzaak..

desalniettemin fijn dat de oplossing nabij is!
 
  • Leuk
Waarderingen: Isard

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Het is wél jammer dat Lexus bij slijtage meteen overgaat tot het vervangen van de hele samenstelling in plaats van alleen het beschadigde onderdeel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Isard
2 okt 2021
200
121
43
Enerzijds wel, maar kan ook zijn dat ze dit doen om te vermijden dat, indien nadien het andere gedeelte van het onderdeel problemen zou geven, ze niet alles opnieuw moeten herstellen. Met extra kosten als gevolg
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa en Isard