Kort door de bocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Rob66 start om 12.24 uur een topic waar nogal heftig maar goed verpakt door enkele leden gereageerd wordt,
nu wil ik ook graag even reageren en bemerk dat dit topic al gesloten is omdat andere dat voorstellen en de moderator
besloten heeft dit ook daadwerkelijk te doen, waarom vraag ik mij dan af, omdat de topic starter niet snel genoeg reageert ?
we zijn nog geen 12 uur verder en vraag mij nu af wie er snel op zijn teentjes getrapt is Rob66 of degene die reageren ?

Nu even de praktijk, een ieder koopt een auto naar zijn of haar keus en portemonnee, wij auto liefhebbers weten als geen ander
hoe trots je op je 'nieuwe auto' kan zijn, vervolgens wil je je vreugde met andere delen op een aan het merk gerelateerd forum.
en dan gaan div forumleden je auto afzeiken omdat het niet hun keus zou zijn, dan krijg je van alle kanten te horen,
geen echte Lexus, hybride is niks enz.

Kan mij zeer goed voorstellen dat je als nieuw forumlid met een CT hier gauw je zakken van vol hebt
en als je dat de te kennen geeft de Heren nog eens goed van leer trekken en vervolgens het topic dicht gooien,
we hebben het toch over respect enzo

Sinds kort begeef ik mij ook op het Mercedes Forum en als ik zo begroet was als vele nieuwe CT rijders was ik daar al weg geweest.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Henny. Je slaat de spijker op zijn kop, ik heb overwogen om dit forum te verlaten. Ik wil graag bij blijven op het gebied van mijn Lexus CT200h, dan wens ik niet aangevallen te worden met de uitspraken van andere forumleden die dan in een "echte" Lexus rijden.
Ik hoop dan ook echt dat er in de toekomst met wat meer respect naar elk type Lexus gekeken wordt.
 

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Ik lees deze discussie ook mee vanaf de zijlijn. En ik vind het allemaal erg kinderachtig hoe hier wordt gedaan over CT rijders omdat het geen "echte Lexus" zou zijn. Dit is nog altijd een Lexus forum. En zolang de CT een lexus logo mag dragen is het voor mij een Lexus. Anders moeten de "echte Lexus" rijders maar een apart forum aanmaken voor de "echte Lexus". Ben het helemaal eens met Henry en Twamu. Iedereen koopt een auto om andere redenen. Respecteer die a.u.b.
En natuurlijk is een forum er om te discussi?ren, maar ik kan me goed voorstellen dat je je als nieuwe CT rijder een stuk minder welkom voelt hier :)
 

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Denk dat het helemaal niet van belang is of ik dit forum financieel steun of niet. Het feit blijft dat dit een lexus forum is. Een forum is er om informatie te delen en te discussi?ren, maar het moet wel voor iedereen leuk blijven. just my 2 cents ;)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Kort door de bocht is idd een treffende titel.

Ik ben geen fan van het CT model en heb gemotiveerd weergeven waarom ik dat vind (vlees nog vis). Dat staat overigens buiten de goede technische kwaliteiten van de auto.

We zijn nog geen 12 uur verder en vraag mij nu af wie er snel op zijn teentjes getrapt is Rob66 of degene die reageren ?
Rob66 doet een enigszins brede oproep om de forumregels na te leven en haalt daar diverse zaken bij: bashen dealers, trollen, het 'echte' lexusgevoel, CT heksenjacht, etc.

'Op zijn teentjes getrapt'? Wat bedoel je daarmee Henny? Ik heb Rob66 slechts mijn visie en mening weergeven in antwoord op zijn weergave, alsmede gevraagd wat hij bedoelt met een aantal van zijn opmerkingen. Dat heet in mijn optiek de communicatie en dialoog openen. Dat het topic inmiddels is gesloten is spijtig, maar vanaf de kant van moderatie begrijp ik dat goed. Daarbij klinken de frasen 'aangevallen', 'demoniseren' en 'heksenjacht' nogal hysterisch en lijken vooral ingezet als generieke noemer om een soort 'gelijk' te halen in een zeur- en klaagtopic?

En voor de zijlijners, kom a.u.b. van die lijn af en spreek diegene direct aan waarvan je vindt dat ie demoniseert. Dat werkt wat beter dan achteraf reclameren. Nu wordt 'iedereen' over 1 kam geschoren en dat lijkt de objectiviteit en 'forumvreugde', die we hier zo hartstochtelijk nastreven, ook niet ten goede te komen.

Btw, discussies zijn niet altijd 'leuk' voor iedereen. 'Eye of the beholder' principe?
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted User 80

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Anders moeten de "echte Lexus" rijders maar een apart forum aanmaken voor de "echte Lexus"

Over kort door de bocht gesproken...Zo kunnen we het verhaal ook een ander kant laten opdraaien met alternatieven voor diegenen die zich hier niet thuisvoelen.
http://www.ct200hforum.com/
http://www.john2211.nl/phpbb3/
En om even alles in zijn perspectief te plaatsen...zoek gerust maar eens op hoe sommige Auris liefhebbers op de laatste site over de CT denken : "overprized enkel door een L badge", "wat nou meerwaarde tegenover mijn Auris", etc.
Ofwel zoveel sites, zoveel meningen...

En nog even over het respect geneuzel. Respect wordt niet aangeboren of geerfd. Respect wordt verdient over tijd. Niet meer en niet minder. Iig niet na 3 weken lid te zijn om met gedragsregels te gaan zwaaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted User 80

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Over kort door de bocht gesproken...Zo kunnen we het verhaal ook een ander kant laten opdraaien met alternatieven voor diegenen die zich hier niet thuisvoelen.
http://www.ct200hforum.com/
http://www.john2211.nl/phpbb3/
En om even alles in zijn perspectief te plaatsen...zoek gerust maar eens op hoe sommige Auris liefhebbers op de laatste site over de CT denken : "overprized enkel door een L badge", "wat nou meerwaarde tegenover mijn Auris", etc.
Ofwel zoveel sites, zoveel meningen...

En nog even over het respect geneuzel. Respect wordt niet aangeboren of geerfd. Respect wordt verdient over tijd. Niet meer en niet minder. Iig niet na 3 weken lid te zijn om met gedragsregels te gaan zwaaien.

De andere kant op kan natuurlijk ook. Maar zolang dit forum nog voor alle lexus modellen is zou het leuk zijn als de eigenaren van alle modellen zich welkom voelen. :p ;) Dat wil niet zeggen dat je de discussie over de CT dan maar uit de weg moet gaan. Het is lastig om bij dit onderwerp niemand tegen te schenen te trappen.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Zou heel lang willen schrijven maar dat kan nu even niet

alle CT eigenaren zijn natuurlijk van harte welkom maar spring niet steeds zo hysterisch in een slachtoffer rol , maar discusseer ,daar is een forum voor , leer van elkaar
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik wil ook geen lang verhaal ervan maken maar het is een feit dat de ct200h een lexus is, punt. Er staat lexus op en draagt het embleem etc.



Waar het mij om gaat is dat de ct niet zo rijdt/voelt als wat ik van lexus gewend ben. Dat is puur subjectief en helaas is dat ook mijn mening. Daarom vind ik het ook het minst lexus, en meer een toyota omdat ik meer overeenkomsten zie/voel etc tussen de ct en de auris prius, persoonlijk heb ik ook niks tegen de cvt.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
1) Het gaat er "allang" niet meer over of de CT 200h een Lexus is.
2) Het wachten is op de reactie van Rob66

Rob66 is het een idee om voor jezelf terug te lezen wanneer de eerste irritaties zijn begonnen of misschien weet je dit nog…
Spreek de persoon aan op zijn gedrag, persoonlijk denk ik dat een PM een goed idee is.
Je gebruikt nu het forum als stok om de hond te slaan.
Iedereen is van harte welkom op het Lexus forum is mijn ervaring, dit kun je overal terug lezen in de voorstel topics.
Ik heb nog geen voorstel topic meegemaakt waar dit niet zo is.
Verder is een mening persoonlijk, je kunt iemand niet je wil opleggen.
Als iemand een Lexus CT 200h een Prius vind dan is dit zo.
Het zegt meer over jou dan de persoon die dit uitspreekt.
Je kunt dus veel over jezelf leren door te kijken wat hetgene is wat jou irriteert aan die persoon.
Ik zou me in ieder geval niet zo druk maken.
Het is jouw keuze de CT 200h, het geeft jou en je gezin plezier, de rest zou mij echt niets interesseren.

Hopend op een reactie verblijf ik met vriendelijke groet,
Marcel van Raamsdonk
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Wie de schoen past,...... erg triest allemaal, zoals met zo velen. Ik zie niks van demoniseren, slechts diegenen die het zo lezen/ interpeteren hebben daar last van.

Een Rolls is van dezelfde fabrikant afkomstig als .........

Er is verschil, simple as that, zoals eerder aangegeven is het gedachtegoed van Lexus, anders dan het gedachtegoed m.b.t. de CT ...... Als je daar moeite mee hebt, koop dan een mini. (is ook zuinig, met BMW trekjes )

Nogmaals, door de volumeproductie van de CT is Lexus in staat geweest de LFA op de markt te brengen ..... toch iets om voor te gaan toch?
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
we wachten natuurlijk met spanning Rob666 af maar behalve Twan zie ik weinig reacties van CT rijders , dat is jammer
we zijn een gezellige club mensen dat was toch wel duidelijk op de meetings :D
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Is nu bezig met route66, eerlijkheidshalve moet ik nu wel bekennen dat deze hele discussie mij een beetje gaat tegenstaan, beide kampen zijn daar debet aan.

Als volwassenen onder elkaar en ik mag aannemen ' van enig niveau' lijkt het mij beter deze heksenjacht te stoppen. Het heeft geen enkele toegevoegde waarde meer en wekt alleen wrijving op.

( ik voel me net onze MP, pappen en nathouden)
Let op mijn woorden" de CT is allang geen minderheid meer" we kunnen ons er nu nog bij neerleggen.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
fastatje dat zijn wijze woorden.

Laat iedereen in zijn waarde en hou je bezig met je eigen type auto. Geef zonodig opbouwende kritiek en laat het daarbij. Laat dat het motto zijn.

Groet Twan.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
fastatje dat zijn wijze woorden.

Laat iedereen in zijn waarde en hou je bezig met je eigen type auto

Groet Twan.

dan ben ik snel klaar , we hebben 2 Lexus SC 400 op het forum
dit is een open Lexus forum van daar de naam lexusforum.nl en ik probeer met de kennis die ik heb te delen
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
TwaMu is dan ook snel klaar, veel CT 200h rijders, weinig die actief zijn op LF.
Dat is dan net weer de omgekeerde wereld van SC400nl 😀
 
Status
Niet open voor verdere reacties.