kraak/knak bij remmen en insturen

robinis200

Nieuw hier
21 mrt 2013
15
1
0
Goedemorgen heren

Zoals de titel al verteld heb ik een hele vervelende kraak/knak in me Lexus IS200 km 147.500 .
Ik ben werkzaam als monteur en had hem pas op de brug gezet , en kwam tot de ontdekking dat me fuseekogels spelling hadden .
Dus heb gister twee nieuwe OEM fuseekogels gemonteerd.
Dit heeft helaas niet mogen baten en heb nog steeds een hele vervelende kraak/knak bij remmen en insturen.
Neem in een bocht zonder te remmen dan is er niets aan de hand.
Mijn remmen ik nog geen half jaar geleden vervangen.

wie o wie heeft voor mij de gouden tip

mvg robin
 

robinis200

Nieuw hier
21 mrt 2013
15
1
0
Goedeavond mannen
Na een poos van afwezigheid (druk op werk ,verhuizing etc )
Heb nu me pennen van me remklauwen schoongemaakt en opnieuw in het vet gezet.
Dit heeft weinig geholpen de rubbertjes aan het eind van me pennen zagen er niet meer helemaal fris uit ,dus denk dat ik nu maar nieuwe pennen ga bestellen.
Vind het nu wel irritant worden de IS is een fantastische wagen maar dit is vervelend
Mvg robin
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dit heeft weinig geholpen de rubbertjes aan het eind van me pennen zagen er niet meer helemaal fris uit ,dus denk dat ik nu maar nieuwe pennen ga bestellen.
Ja, dat is sowieso verstandig en voorkomt andere problematiek in tijd. Als daarmee de kraak niet verdwijnt, dan aan de zaken als in begin van topic en stukje hierboven gaan denken..
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je kunt bv een beetje lithiumvet hiervoor gebruiken (dun insmeren). Soms wordt er bij de pennen al een beetje vet meegeleverd vanaf fabrikant. Liefst iets wat redelijk tegen hogere temperaturen kan.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Vorige week tijdens onderhoud en APK, de stabilisatorrubbers laten smeren. Dat gekraak is zo goed als weg, alleen bij maximaal inveren kort heftig geknars.
Knak bij remmen en insturen zegt de dealer dat dat een producteigenschap is. Alles aan remmen is zo goed als nieuw: klauwen gereviseerd, nieuwe pinnen en rubbers, nieuwe schijven en blokken (dat alles half jaar geleden). Nergens speling, niets. Dat moet ik van ze aan. Remt prima verder, maar dat geknak/getik is irritant. Tenzij iemand nog een idee heeft, laat ik het voorlopig maar zo. Misschien dat ik zelf nog eens bij een doe-het-zelf het lostrek.
 
27 jul 2011
207
1
0
Slecht nieuws, garage ging mijn remschijven vervangen en daarbij ook gelijk de geleider pennen. Nu blijkt er een pen muurvast te zitten en is uiteindelijk afgebroken. Ze gaan nu uitzoeken hoe ze dit op moeten lossen, iemand hier tips?
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Zeker minder, maar kan gebeuren. Uitboren? Anders gezien prijs van een gereviseerde klauw of set, niet al teveel arbeid erin steken.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Kunnen ze niet die pin met een extractor weghalen, dus klein gaatje erin boren, schroefje erin draaien en eruit trekken? Wel vooraf de boel goed verwarmen m.b.t. oud en hard vet (wat je eigenlijk altijd moet doen als die pennen muurvast zitten).

En anders aan de achterzijde beugel een klein gaatje boren en met een drijfpen of perslucht dat ding eruit schieten :D
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
GPS-10 zei:
En anders aan de achterzijde beugel een klein gaatje boren en met een pen of perslucht dat ding eruit schieten :D

Yup en dan in ieder geval er niet achter gaan staan. Is net een grote kogel als die eruit komt :mrgreen:
 
27 jul 2011
207
1
0
GPS-10 zei:
Kunnen ze niet die pin met een extractor weghalen, dus klein gaatje erin boren, schroefje erin draaien en eruit trekken? Wel vooraf de boel goed verwarmen m.b.t. oud en hard vet (wat je eigenlijk altijd moet doen als die pennen muurvast zitten).

En anders aan de achterzijde beugel een klein gaatje boren en met een pen of perslucht dat ding eruit schieten :D


Gedaan en heeft gewerkt! Gelukkig is alles verder heel gebleven dus nieuwe pin erin en klaar. kraken lijkt ook weg te zijn en dus aan de pin te liggen. Voor de zekerheid even afwachten maar het gekraak bij het insturen en remmen lijkt dus opgelost te zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: oedipus

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Goed nieuws! Ik ben begin meer en meer te denken dat de pinnen bij mij niet vernieuwd zijn. Toch een keer opnieuw openleggen dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: oedipus

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Misschien overbodig om nog te noemen, maar gebruik wel geschikt vet voor de pennen, waardoor het rubber hoesje om de pen niet opzwelt en/of e.e.a. in tijd vast komt te zitten (iig geen kopervet dus).
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Ook hier goed nieuws! Bij winterbandenwissel de monteur van het gekraak bij remmen verteld. Hij heeft ze voor en achter helemaal schoongemaakt en alles gecontroleerd. De glijpennen voor zijn als nieuw en niet de oorzaak. Hij vertelde dat remblokken nooit precies even groot zijn, afhankelijk van merk. In mijn klauw rechtsvoor zat een kleine slijtplek van een remblok. Behalve dat alles helemaal schoon, gangbaar is en nieuw in het keramisch vet zit, heeft hij verder niets gedaan. Wat ik wel weet is dat het geluid nog steeds weg is. Dus mogelijk iets andere stand van remblok de oplossing?
 

joeke

Hoort erbij
11 nov 2015
26
0
0
kan iemand mij vertellen waar de glijpen met rubber komt te zitten onder of bovenkant?ik ben erachter gekomen dat de geleidepenne ruimte op zit in de remtang.