Kromme remschijven

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Half 2009 heb ik de remschijven van mijn LS 400 vervangen, omdat deze krom waren,
Nu zo'n 2 jaar later en nog geen 25000 km verder zijn mijn remschijven voor, weer krom.

Weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn ??

mvg

Henny
 

Cmaster

Nieuw hier
16 apr 2021
22
15
3
Vooreerst de beste wensen voor 2022.
Eventjes een probleem melden bij mijn Lexus GS 450H van 2014. Wagen gekocht bij Lexus-dealer met 53.000 km op de teller en 3 jaar garantie.
Op 62.000 km kreeg ik trillingen bij het remmen. Diagnose : remschijven krom, dus alles laten vervangen bij de dealer. Nu, 30.000 km later hetzelfde probleem. Dus weer alles vervangen. Heb hiervan melding gedaan bij de importeur. De dealer zelf zou bij de facturatie rekening houden met de vroegtijdige vervanging.
Nu heb ik een vlotte rijstijl, maar dat wil niet zeggen dat ik constant op mijn rem sta. En nee, ik ga ook niet op het circuit rijden...Bovendien wordt de wagen vertroeteld.
Zijn er nog leden die een dergelijk probleem hebben gehad?
Mocht de importeur reageren, dan horen jullie het wel.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
In de afgelopen vier jaar ongeveer 120k km gereden met mijn gs450h van 2008. Bij aankoop remschijven en -blokken vervangen. Tot op heden geen issues gehad.....
 

PLS400

Hoort erbij
14 mrt 2015
56
22
8
Erg leuk om dit onderwerp gestart door de vorige eigenaar van mijn LS400 weer terug te zien.
Toen ik de LS400 overnam had deze inderdaad last van kromme remschijven. Dit waren geen OEM maar geventileerde schijven van ander (onbekend) merk.
Na vele bijdragen op Lexusfora te hebben gelezen heb ik OEM schijven en blokken laten monteren en rijstijl (nou eerder stopstijl) aangepast door na sterk remmen en stilstaan terug te schakelen naar N, om te voorkomen dat de remblokken materiaal achterlaten op de hete schijven.
Geen problemen na 60 kkm.

In mijn GS450h daarom ook OEM schijven en blokken en zelfde stopgedrag. Bij GS450h is het belangrijk om regelmatig ook in N te remmen om vastzitten van calipers te voorkomen.
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
129
43
Wat ik ook regelmatig hoor is dat bij de zwaardere auto's te lang geremd wordt voor bijvoorbeeld een rood licht.
De schijven worden dan onnodig heet en men houdt de rem ingetrapt totdat het licht weer op groen springt.
In die tijd koelen de schijven ongelijkmatig af op de plaatsen waar de remblokken de schijf raken. Eromheen koelen de schijven veel sneller af waardoor de temperatuurverschillen ervoor zorgen dat de schijf kromtrekt.
Misschien hetzelfde als @PLS400 bedoeld maar ik doel niet op het achterblijven van materiaal op de schijf.
Als dit wel zo bedoeld wordt dan mijn oprechte excuses ;)
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
382
119
43
@Bassj Kort hard remmen kan idd zorgen voor minder warmte inbreng dan langdurig minder hard remmen.

Wat ik ook nog wel eens wil doen, blijft een automaat natuurlijk, is een stukje vooruit kruipen bij t stoplicht als ik al even stil sta.


Ik heb het eerste jaar van de 206 GTI cup gereden paar jaar terug. Hier waren ook klachten met de remmen en heb toen diverse mensen gehoord dat ze na 1 weekend de remblokken echt moesten vervangen. Dit terwijl ik (uit voorzorg) de blokken pas verving na elk 2e weekend. Kan niet anders dan dat dat met de manier van remmen te maken heeft en dat geld dus ook op straat. Zowel voor slijtage, als temperatuur gerelateerde problemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj