Levertijden en Tsunami

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Allereerst mijn oprechte medeleven met de slachtoffers in Japan.

Zou de ravage door de Tsunami een invloed gaan hebben op de levertijden van de CT?
 

Rembrand20

Hoort erbij
26 sep 2011
85
0
0
Gisteren even contract gehad met de dealer. Waarschijnlijk komt de CT op 30 Jan bij de dealer en kan ik hem de week erna ophalen! Dan komen we uit in week 6.
 

Innit

Hoort erbij
16 nov 2011
66
0
0
Ik reageerde op het bericht van Rodero, waar hij aangaf dat het "4 tot 5 maanden zouden zijn", terwijl zijn eigen levertijd 3 maanden en 3 weken is.
 

Daniel1212

Nieuw hier
11 dec 2011
24
0
0
Innit zei:
Ik reageerde op het bericht van Rodero, waar hij aangaf dat het "4 tot 5 maanden zouden zijn", terwijl zijn eigen levertijd 3 maanden en 3 weken is.
Haha scherp!

PS: de datum die zij jou vertellen is de uiterste datum, vaak komt die nog veel eerder. Ze pakken altijd een ruime datum zodat je niet teleurgesteld wordt als het enige vertraging oploopt.
 

feaster

Nieuw hier
10 jan 2012
7
0
0
Daniel1212 zei:
PS: de datum die zij jou vertellen is de uiterste datum, vaak komt die nog veel eerder. Ze pakken altijd een ruime datum zodat je niet teleurgesteld wordt als het enige vertraging oploopt.

Nou, dat zou ik maar niet te hard roepen.

Ik heb mijn auto begin juli besteld. BL+Mercury Grey+navi+leren bekleding. Initi?le leverweek was ca week 5. Begin jan 2012 kreeg ik te horen dat hij waarsch. week 3 binnen zou komen. Later werd dit waarschijnlijk week 5 binnen komen bij de dealer......uiteindelijk zal het dus wel week 6 of 7 worden tot dat ik hem eindelijk kan ophalen.

Misschien dat het met de huidige (nieuwe) bestellingen wel zo gaat dat ze het wat ruim aangeven?
 

Rembrand20

Hoort erbij
26 sep 2011
85
0
0
Als alles mee zit komt mijn CT maandag 30 Januari bij de dealer aan. Hij is eind September besteld dus uiteindelijk 4 maanden moeten wachten. Dat valt eigenlijk best wel mee.
 

therock

Hoort erbij
24 dec 2011
45
0
0
Vraag me af wat er zo speciaal aan mijn bestelling is. 20 Juli 2011 order bevestigd, prognose levering eind januari 2012. Dat zal begin februari worden.

7 Maanden levertijd! :eek:

Bij Lexus Amsterdam:
Luxury Line
Dark Opal Metallic
Zwart Leder
PCS
PD
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Zoals de topictietel al zegt... levertijden en tsunami... je hebt vlak nadat dat is gebeurt je bestelling geplaatst.. toen lag of nog alles stil of wisten ze niet hoe of wat.. als je kijkt naar bestellingen vanaf December dan is de levertijd drastisch teruggelopen.
 

Innit

Hoort erbij
16 nov 2011
66
0
0
Tietel ja? :)

Het is natuurlijk wrang dat mensen die in november/december hun auto hebben besteld hem eerder ontvangen dan mensen die vorig jaar april/mei/juli de auto hebben besteld. Wat dat betreft heeft Lexus het niet handig aangepakt, het argument dat er afgehandeld wordt op datum van aanvraag is in ieder geval niet valide gebleken. Waarom er dan toch zo'n enorm verschil zit in levertijden is eigenlijk onverklaarbaar, gezien het feit dat de verkopen in omringende landen (op GB na) tegenvalt voor de Lexus CT200h en de niet-gebruikte slots (ingedeelde productietijd voor specifiek land) aan Nederland zijn toegekend.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja, is wrang inderdaad, maar daar konden ze niks aan doen denk ik.. Zelfs toen waren er nog langere levertijden aangekondigd, maar deze zijn aardig ingekort. natuurlijk had het op bepaalde punten beter gekund, maar als je te maken krijgt met zoveel schakels in de lijn dan gaat het ergens wel fout...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik denk dat we het allen roerend eens zijn dat 'eerst in lijn, laatst uit winkel', een vervelende kwestie is. Laten we het maar de 'aftermath' van een onfortuinlijke gebeurtenis noemen.

Gezien de situatie destijds, kan ik eigenlijk alleen maar bewondering opbrengen voor een fabrikant die behoorlijk snel de complexe logistieke processen op orde lijkt te hebben. Met alle respect, zoiets staat nogal haaks op comments over een onhandige aanpak, voldoende capaciteit of slots beschikbaar.