Levertijden en Tsunami

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Allereerst mijn oprechte medeleven met de slachtoffers in Japan.

Zou de ravage door de Tsunami een invloed gaan hebben op de levertijden van de CT?
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Koning Bijtelling zei:
Mijn god, wat heb jij een medeleven.

Ja, je zit nu vast 2 weken later in je leasebakkie...............

Hele normale vraag. Maar bij sommige personen speelt een diepe aversie tegen leaserijders blijkbaar een rol om niet normaal te kunnen reageren... :roll:
 

Koning Bijtelling

Nieuw hier
8 mrt 2011
13
0
0
Nou, ik vind de vraag (meer de zorgen) over de levertijd niet zo passend als je kijkt naar het leed wat men in Japan heeft.
Geeft aan dat het je niet zoveel kan schelen, als je de auto maar zo snel mogelijk hebt.
(ondanks dat je aangeeft dat je je medeleven betuigt).
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Koning Bijtelling zei:
Nou, ik vind de vraag (meer de zorgen) over de levertijd niet zo passend als je kijkt naar het leed wat men in Japan heeft.
Geeft aan dat het je niet zoveel kan schelen, als je de auto maar zo snel mogelijk hebt.
(ondanks dat je aangeeft dat je je medeleven betuigt).


Dat is jouw interpretatie. Zorgen zijn het niet hoor. Zoals ik al in een ander topic heb gemeld ben ik gewend aan lange levertijden.

Dit is en blijft een Lexus forum, met onderwerpen die gerelateerd zijn aan Lexus. Levertijd is daar een van.

Als ik je gekwetst heb met mijn vraag, dan spijt mij dat enorm... Wellicht beter om dit topic te sluiten dan.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Had hij maar een FE moeten bestellen,........... die gaan echt als allereerste geleverd worden. :D dan had hij al kunnen rijden.

En over Japan, gewoon een ramp daar, echt ongelooflijk. De Toyotafabrieken zijn dus ook dicht, maar of dat nou zo'n lange levertijd zal opleveren weet ik niet, ze zijn daar wel het nodige gewend.
Maar als je je eigen belangen voorop gaat stellen bij dit soort rampen vind ik dat erg jammer, een beetje begrip en medeleven zijn altijd welkom, en dat is al zo ver te zoeken in deze maatschappij. Maar goed ieder zijn eigen belang in deze steed groter wordende IK maatschappij. :X
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
Gentlemen, ook ik bleef even hangen bij de tweede comment (levertijd) en had geen oog meer voor de eerste comment (medeleven). Echter, ik twijfel totaal niet aan de oprechtheid wat betreft het eerste comment (medeleven). De vraag is valide, in elk opzicht, maar wellicht was de timing niet al te perfect. Deze vraag was over een paar dagen heus wel door iemand anders gesteld, met daaropvolgend andere reacties. Ik zeg, peace, love and icecream!

Het is verschrikkelijk om de beelden te zien vanuit Japan! Zoveel leed gun je je ergste vijand nog niet. Sterkte voor eenieder die hierbij, op wat voor manier dan ook, betrokken is geraakt.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Jongens, ook bij ons zijn twee kenissen spoorloos, ergens in Japan, nog ik leven hoop ik van harte. De ramp is echt verschrikkelijk.

Ondanks dat denk ik dat de vraag best valide is, zal er een vertraging zijn op de levertijd van de CT? Hoogst waarschijnlijk wel voor degene die nog in productie moeten gaan....

Mochten jullie iets horen, dan zou ik het graag vernemen.
 

upje

Hoort erbij
4 feb 2011
27
0
0
http://www.nu.nl/economie/2466564/aardbeving-bedreigt-japanse-autoleveringen.html

Aardbeving bedreigt Japanse autoleveringen
Uitgegeven: 12 maart 2011 08:38
Laatst gewijzigd: 12 maart 2011 08:38

TOKIO - De enorme aardbeving vrijdag in Japan bedreigt ook de levering van nieuwe auto's van Toyota, Nissan en andere Japanse autofabrikanten.

Alle grote havens van Japan zijn gesloten. ''De situatie is erg slecht'', zei Dennis Virag van de adviesbureau Automotive Consulting Group. ''Japan heeft uitstekende havens, maar ze gaan zich nu op de reddingsacties richten.''

Toyota heeft de productie stilgelegd in twee assemblagefabrieken evenals twee locaties waar versnellingen, wielen en andere onderdelen worden gemaakt. E?n van deze fabrieken, bij het getroffen Sendai, maakt de Toyota Yaris. Een fabriek voor de Lexus draait wel.

Fabrikant Nissan heeft alle vier fabrieken in Japan stilgelegd. Ook Subaru heeft haar vijf productielocaties stilgelegd, meldde eigenaar Fuji vrijdag.

Honda heeft minder last van de beving, dankzij grote fabrieken in de VS
 

Peej

Hoort erbij
10 mrt 2011
29
0
0
Tja, beetje vreemd om je druk te maken over de levertijd van je heilige koe terwijl Japan in puin ligt.
Ik denk dat daar andere prioriteiten zijn op dit moment.

Maar voor het geval iemand zich afvraagt wat er met auto's gebeurd tijdens zo'n Tsunami.
Onderstaande auto's stonden klaar voor verscheping toen de klap daar kwam.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
11-03-2011

**Update 14.10 uur**

Een woordvoerder van Toyota importeur Louwman & Parqui meldt dat de Japanse fabrikant een e-mail heeft gestuurd waarin ze melden dat alle productiefaciliteiten inmiddels weer operationeel zijn.
 

upje

Hoort erbij
4 feb 2011
27
0
0
Vandaag een bevestiging van de leasemaatschappij gekregen mbt de bestelling. De order is deze week geplaatst en de verwachte leverweek is week 29.

Dus los van alle ellende met de aardbeving en tsunami is de levertijd van de CT momenteel 4 maanden. Het zal dus wel nog wat langer worden, en daar zal iedereen gezien de situatie in Japan het volste begrip voor hebben lijkt me zo.
 

Peej

Hoort erbij
10 mrt 2011
29
0
0
upje zei:
Vandaag een bevestiging van de leasemaatschappij gekregen mbt de bestelling. De order is deze week geplaatst en de verwachte leverweek is week 29.

Dus los van alle ellende met de aardbeving en tsunami is de levertijd van de CT momenteel 4 maanden. Het zal dus wel nog wat langer worden, en daar zal iedereen gezien de situatie in Japan het volste begrip voor hebben lijkt me zo.

Ik heb de dealer eergisteren gesproken over de aflevering aanstaande zaterdag.
Die vertelde inderdaad dat wanneer er nu besteld wordt in juli geleverd kan worden. 4 maanden dus.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ik snap niet dat er zoveel commotie is om iemand die de levertijd van z?n auto belangrijk vind. Het is toch een gewone vraag?




gr. koen
 

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
De vraag is absoluut normaal. De pers rapporteert toch over de Invloed van de tsunami op de Japanse auto industrie.
De wereld draait door. Dat hoeft je niet ervan te weerhouden om na te denken over het wel en wee van de slachtoffers. De eerst reactie op dit topic was wat overspannen en wel van iemand die wel eens vaker bijterig reageert. Ook dat mag maar dan is het beter er niet teveel aandacht aan te besteden.

Even terug naar de realiteit. De Lexus fabrieken zijn onbeschadigd maar op maandag ligt de productie stil voor een algehele inventarisatie. Daarna zal de productie hervatten. Wat betreft de verscheping kan er wel vertraging onstaan omdat de havens prioriteit gaan geven aan hulpgoederen. Dus de infrastructuur kan nog wel eens vertraging opeleveren. So be it.
 

Koning Bijtelling

Nieuw hier
8 mrt 2011
13
0
0
Ik blijf het raar vinden dat er mensen zijn die zich druk maken over de levertijd van hun (lease) auto terwijl Japan 10.000 doden betreurt. Wat vind jij nu belangrijker? Zo snel mogelijk in de CT en dan ben je blij?
En wat er in Japan aan de hand is maakt niet zoveel uit?

Doet me denken aan de Tsunami in Thailand. Daar gingen toeristen gewoon op het strand liggen, terwijl de plaatselijke bevolking en hulpdiensten bezig waren de chaos op te ruimen. De toeristen gingen op het strand liggen onder het mom van: maar ik heb toch betaald voor de vakantie?

Maar ik heb toch betaald voor de Lexus? (of ga toch betalen voor de Lexus)?