Levertijden en Tsunami

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Allereerst mijn oprechte medeleven met de slachtoffers in Japan.

Zou de ravage door de Tsunami een invloed gaan hebben op de levertijden van de CT?

@Koning Bijtelling

Ik zou je nickname veranderen in Koning Aannames. Niemand zegt hier dat de levering van de CT belangrijker is dan het leed wat er zich momenteel afspeelt in Japan. Hetzelfde geldt voor de toeristen die na de tsunami eind 2004 op het strand gingen liggen. Kun jij daaraan zien of ze de dagen ervoor mee hebben geholpen met de lokale bevolking? Kun jij beoordelen wat zij daadwerkelijk denken? Nee, het zijn puur je eigen interpretaties van hetgeen jij ziet. Zucht...

Nee, dat zegt niemand, maar je zou eigenlijk niet bezig moeten zijn met de levertijd van je leasebakkie.
Mijne is ook geleased, mar het maak me niet uit wanneer die komt.

Ik zou jouw Nickname ook maar veranderen. Wat denk je zelf? Dat die mensen dagenlang hebben neegeholpen en toen maar tussen de rommel op het strand zijn gaan liggen?

@Koning Bijtelling

Ik zou je nickname veranderen in Koning Aannames. Niemand zegt hier dat de levering van de CT belangrijker is dan het leed wat er zich momenteel afspeelt in Japan. Hetzelfde geldt voor de toeristen die na de tsunami eind 2004 op het strand gingen liggen. Kun jij daaraan zien of ze de dagen ervoor mee hebben geholpen met de lokale bevolking? Kun jij beoordelen wat zij daadwerkelijk denken? Nee, het zijn puur je eigen interpretaties van hetgeen jij ziet. Zucht...

Heren met modder gooien bereiken we niks. de reactie op de eerste post was wellicht wat scherp, maar ook ik vind de gestelde vraag een valide vraag. Het blijft een forum en het blijft het internet waar iedereen een mening heeft. Als je je mening wilt geven doe dit aub met wat beleid. Als je er hard aan toe wilt gaan, doe dit via PM en hou het hier ONTOPIC!

De vraag was: zou de levering van de CT vertraging lopen na dit ramp? antwoord was eerst onzeker, maar er is door de importeur bevestigd dat de fabrieken weer operationeel zijn.

Like Suxel said: Love, peace and icecream! :rulez:

Alle Toyota fabrieken zijn nu dicht, in ieder geval tot en met woensdag.
Reden: problemen met energie voorziening.
Tel daar bij op dat de havens voorrang gaan verlenen aan reddings en wederopbouw operaties.
Je kan gevoegelijk aannemen dat dit een invloed heeft op de levertijden.

En als je nog niets hebt besteld, maar toch binnen 2 weken wil rijden, dan kun je net als ik altijd nog een nieuwe CT200h importeren vanuit Duitsland. De importkosten zijn ? 500,- maar daarvoor heb je er wel een set winterbanden bij.

Tja, woorden schieten tekort,

Zo te zien een stapel Nissans.

kijk eens op Boston.com voor de foto's,..........................................

Bijlagen

• Japan.jpg
    Japan.jpg
    64,1 KB · Weergaven: 83
Tweede week januari besteld en begin april binnen. Valt mij reuze mee.
Met ivory leer, maar moest daar helaas privacy glas bijnemen. Alternatief een andere leer uitvoering met een beige kleur die nogal grauw overkwam of een cognac kleur.

Het ziet er toch echt naar uit dat alle fabrieken tot midden volgende week gesloten zullen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat de CT voor Juni/Juli van dit jaar uitgeleverd gaat worden. En mocht de nucleaire ramp nog grotere proporties krijgen, dan is een nog grotere vertraging vast een feit. Hoeveel rampspoed kan een land krijgen :s, het is onvoorstelbaar wat zich daar allemaal afspeelt.

inderdaad, wellicht zijn er al een aantal auto's onderweg (al voordat dit gebeurde...) Maar nu zal het even afwachten zijn.. die mensen hebben het al erg genoeg.. nu ook nog sneeuw erbij... pffff

Er zal wel flinke druk komen op de Japanse thuismarkt van auto's. Alle auto's die vernield zijn tijdens de ramp moeten worden vervangen. Neem aan dat hier enige voorrang aan zal worden gegeven. Ook de situatie van de onderdelen leveranciers kan een behoorlijk rol spelen. De lean supply strategie helpt in dit geval ook niet omdat hiermee de voorraden minimaal zijn gehouden.
Het blijft allemaal gissen maar reken maar op een vertraging.

en ik denk dat het niet alleen bij de auto industrie blijft... even afwachten, nu moeten de Jappanners zorgen dat ze weer overeind komen...

Als de infrastructuur niet snel op orde komt kwa energievoorziening kan het nog een langdurig verhaal worden, voor de CT doet Louwman overigens geen uitspraken kwa levertijden meer,........ Maar ik denk dat de eerste prio is de mensen weer van wat warmte eten en drinken te voorzien,

het is echt wel de wet van Murphy die Japan nu over zich heen krijgt.

Aardbeving,tsunami,radioaktiviteit, you name it en ze hebben die problemen, niet te overzien, waar moet je beginnen zeg,.........................

Als ik die beelden zie van die mensen zou ik geen moeite hebben om mijn auto later afgeleverd te krijgen, maar ja dat ben ik,...........

Ik heb van mijn dealer vernomen dat Lexus geen vertraging verwacht bij de uitlevering van de CT. Ik weet niet hoe ze het gaan doen, maar als het ze lukt onder deze omstandigheden is dat zeer indrukwekkend. Deze bevestiging volgt op een eerder bericht dat de importeur geen uitspraken meer zou doen wat betreft de levertijden. We shall see...