Levertijden en Tsunami

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Allereerst mijn oprechte medeleven met de slachtoffers in Japan.

Zou de ravage door de Tsunami een invloed gaan hebben op de levertijden van de CT?

Remcootje zei:
tjsa... jij had hem toch al?

Ja ik heb hem al, maar als ik hem nog niet had zou ik absoluut geen probleem hebben met de latere levering in verband met de ellende in Japan, maar nogmaals wie ben ik?,.....

LOUWMAN & PARQUI zegt vandaag het volgende over Lexus: De duur van het stilleggen van de fabrieken is nog niet met zekerheid vast te stellen. Vooralsnog staat de productiestart gepland voor deze week. Dit kan natuurlijk nog worden uitgesteld wanneer men dit nodig acht.

Hoe lang duurt het normaal gesproken voor de boot om van Japan naar Nederland te komen?
Hoe lang duurt het vanaf het moment dat de auto de boot afrijdt totdat de auto klaar staat om op te worden gehaald bij de dealer?

En een week bij de dealer om de auto klaar te krijgen

Zou deze week gaan rijden, maar dealer belde dat ik nog 1 week geduld moet hebben grrrrr
:X

Dat komt er van als de acc. Niet achteraf ingebouwd kunnen worden.
Dan hadden ze op voorhand 1000 auto's in diverse kleuren kunnen bestellen

Kan nog langer duren hoor. Die bootreis weet ik niet precies. Wel weet ik dat 28 feb een boot met zo'n 250 Lexusjes is aangekomen. Waaronder de mijne nr.160 ongeveer.
Maar ik heb nog niet eens bericht wanneer ik hem mag afhalen. Wordt ergens in april.
Ik schat in dat vanaf moment van telefoontje van de dealer er nog zo 2 weken bij opkomen. Dus op z'n vroegst 2e week april.
Dus dat wordt minstens 7 weken vanaf aankomst boot in Zeebrugge.

Kan ook korter trouwens als je de 1e auto had van die 250. Maar goed ik wordt er wel schoon van aangezien geduld een schoon zaak blijkt te zijn.

Dat wordt inderdaad geduld hebben dan, heb mij CT 20 Jan besteld dus ik hoop dat tie nu op de boot zit.
Dan hoop ik op zo'n 5 weken boot en 5 weken tot ik het telefoontje krijg.
Geloof me het is het wachten waard, afgelopen Zaterdag een uur gereden in een BusPro, wow, wat rijdt dat lekker, heb nu een Civic Hybride (lease bak vier jaar oud van vorige collega), verschil is enorm.

:hi:

Zeven weken vanaf aankomst Zeebrugge?! Het lijkt wel alsof het Lexus dealer netwerk het enorme succes van de CT onvoldoende kan ondersteunen, of sla ik hiermee de plank mis? Geduld is uiteraard een schone zaak, maar 7 weken?!? Uiteraard wil eenieder zijn of haar auto sneller rijden dan vaak realistisch is, maar zoveel extra weken valt niet als redelijk meer te beschouwen (tenminste, in mijn optiek). Maar goed, wat kan je hier aan doen? Je geduld beproeven, that's it. Tot dusver is het aftellen, bijstellen, weer aftellen, bijstellen, verder aftellen...

Uiteindelijk komt alles goed, mag ik eindelijk ook buiten gaan spelen...kan inmiddels echt niet meer wachten.
;)

Tja ze kunnen het overduidelijk niet aan. Toen ik de auto besteld had (oktober) werd mij verteld dat ik even snel zou gaan rijden als de first Editions. We zijn nu alweer bijna een maand verder.
Toen zou het begin derde week maart worden en nu ergens volgende week. begin mid eind?? tja......dat wisten ze nog niet.
Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het afspraken die niet nagekomen worden.
Maar jah inderdaad, wat kun je doen?? idd rustig tot tien (af)tellen.
Helemaal als de importeur ook het overgrote deel van de dealers bezit.
Vind ik trouwens erg vreemd. Heb de nadelen hiervan al ondervonden.

Gelukkig heb ik nog niet ervaren dat de dealer ze woord niet nakwam, had wel dat ik zelf 2x even moest informeren via de mail wat de status was maar ben elke keer netjes (en snel, binnen een uur) geholpen en accuraat ook. Zover ik weet kan ik a.s donderdag mijn rode Buisness Line ophalen. Schijnbaar is het per dealer ook nog groot verschil ipv enkel de importeur, had de mijne eind november besteld.

shavey zei:
Gelukkig heb ik nog niet ervaren dat de dealer ze woord niet nakwam, had wel dat ik zelf 2x even moest informeren via de mail wat de status was maar ben elke keer netjes (en snel, binnen een uur) geholpen en accuraat ook. Zover ik weet kan ik a.s donderdag mijn rode Buisness Line ophalen. Schijnbaar is het per dealer ook nog groot verschil ipv enkel de importeur, had de mijne eind november besteld.

Binnen een uur antwoord?? Ik moet hopen dat ik na 3 dagen een reactie heb. En als ik bel dan zijn ze altijd bezig.

Het gaat ze misschien iets te goed.....de auto word niet eens meer afgeleverd door de verkoper zelf maar iemand die daarvoor is aangenomen..... oftewel.....lopende band werk....instappen en wegwezen....zo'n gevoel krijg ik erbij.

Het probleem bij de afleveringen ontstaat volgens mij doordat de importeur centraal afspraken voor afleveringen boekt bij de dealers.
Mijn ct heb ik nu een week in bezit maar er was inderdaad lang onduidelijkheid. Volgens de dealer zou de auto geleverd worden in week 12. Als het tegenzat zou het week 14 worden, als het meeviel zou het week 11 worden......

Kortom: geen idee meneer :hi:

Dus 2 weken geleden toch maar weer eens gebeld waarna ik werd doorverbonden met iemand van de importeur die dus mijn aflevering wel in beeld had en een afspraak maakte bij de dealer om de auto op te halen (direct de volgende week al).

Keurige aflevering overigens. Verkoper meldde me wel dat hij ook gek wordt van deze planningspraktijken. Om een aflevering netjes te laten verlopen heb je al gauw een uurtje nodig voor de papieren, koffie en uitleg van alle knopjes.
Als de importeur 4 afleveringen op een dag inpland dan houd je dus niet veel tijd over voor nieuwe prospects en aanstaande rijders met vragen :roll:

en het forum ook! :)

Bijlagen

• Velg3.jpg
    Velg3.jpg
    435,7 KB · Weergaven: 86
"Vanaf maandag draaien de fabrieken van Toyota en dochtermerk Lexus in Japan weer zoals normaal. Vanwege de problematiek in het land lag de productie de afgelopen weken stil. Als eerste start men de fabrieken weer op waar de Toyota Prius en diverse Lexus-modellen, waaronder de hybride Lexus CT 200h, worden geproduceerd."

Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/16311 ... aaien-weer

Kijk eens aan, we kunnen weer verder gaan met aftellen...
;)