Ik heb mijn Lexus eind december 2010, vlak voor Kerst besteld. De verwachte leveringsdatum was in eerste instantie 1e week april. Halverwege februari kreeg ik te horen dat dit met zes weken werd uitgesteld in verband met het feit dat er wijzigingen waren opgetreden aan de auto na de eerste leveringsronde.
Dit kwam er op neer dat levering plaats zou vinden in week 20 (16 mei). Dit was de nieuwe verwachte leveringsdatum, nog voor de aardbeving en tsunami. Volgens mijn dealer heeft deze ramp geen gevolgen (gehad) voor de levering, omdat er reeds genoeg auto's besteld waren. Dit bericht kreeg ik op 4 april 2011. Tot op heden is dit de recentste informatie die ik gekregen heb.
Als het goed is komt hij deze week (week 17) binnen in Zeebrugge. Het transporteren en klaarmaken van de auto zou circa 2,5 week duren, vandaar de levering in week 20.
Maar kortom, bestelling eind december 2010, levering 2e helft mei 2011, levertijd derhalve circa 6 maanden!!
Maar nog steeds ben ik huiverig voor een eventueel nieuw uitstel, wat ik zeer zeker niet hoop, want mijn huidige auto heeft geen airco en dat is met deze zomerse temperaturen geen pretje!!!