Levertijden en Tsunami

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Allereerst mijn oprechte medeleven met de slachtoffers in Japan.

Zou de ravage door de Tsunami een invloed gaan hebben op de levertijden van de CT?

Ik wacht al vanaf de IAA september 2009...
Durfde vanwege de slechte reviews in het najaar van 2010 niet blind te bestellen.

Ondertussen begint mijn huidige (prive))auto af te takelen. 'K kwam er van het weekend achter dat de airco het ook niet meer doet. Anders zou een vertraagde levering van 2 a 3 maandjes me niet zo veel uitmaken.

Ik heb mijn Lexus eind december 2010, vlak voor Kerst besteld. De verwachte leveringsdatum was in eerste instantie 1e week april. Halverwege februari kreeg ik te horen dat dit met zes weken werd uitgesteld in verband met het feit dat er wijzigingen waren opgetreden aan de auto na de eerste leveringsronde.
Dit kwam er op neer dat levering plaats zou vinden in week 20 (16 mei). Dit was de nieuwe verwachte leveringsdatum, nog voor de aardbeving en tsunami. Volgens mijn dealer heeft deze ramp geen gevolgen (gehad) voor de levering, omdat er reeds genoeg auto's besteld waren. Dit bericht kreeg ik op 4 april 2011. Tot op heden is dit de recentste informatie die ik gekregen heb.

Als het goed is komt hij deze week (week 17) binnen in Zeebrugge. Het transporteren en klaarmaken van de auto zou circa 2,5 week duren, vandaar de levering in week 20.

Maar kortom, bestelling eind december 2010, levering 2e helft mei 2011, levertijd derhalve circa 6 maanden!!
Maar nog steeds ben ik huiverig voor een eventueel nieuw uitstel, wat ik zeer zeker niet hoop, want mijn huidige auto heeft geen airco en dat is met deze zomerse temperaturen geen pretje!!!

in verband met het feit dat er wijzigingen waren opgetreden aan de auto na de eerste leveringsronde.

Is er ook bekend gemaakt wat deze wijzigingen zijn??

Robbert

24-12 heb ik mijn BL Pro + lederen bekleding + navi besteld en deze is 22-4 (afgelopen vrijdag) geleverd. Eerste berichtgeving gaf aan dat ik mijn auto eerste week april zou krijgen, waarna in maart het bericht kwam dat er 2 weken vertraging was.

De standaardlevertijd is 4 maanden (volgens Louwman), dus ben erg blij dat ze zich aan de afspraken hebben gehouden.

Inmiddels gaf ook de dealer (Breda) aan dat je nu zo'n 10 maanden kunt wachten en dat dat de meeste mensen afschrikt.

Ik heb vandaag contactgehad met de lease maatschappij. Aan mij de mededeling dat de boot onderweg is en verwacht wordt dat de auto eind mei geleverd gaat worden. Besteldatum is 26 januari geweest. Nu maar wachten. Vanaf volgende week tijdelijk een prius als vervoersmiddel..... Die hadden ze al wel.

postbuz zei:
Volgens mijn dealer een Broodje Aap verhaal.

Het zou mij ook niet verbazen als het inderdaad een broodje aap verhaal is en gewoon een slap excuus om 6 weken vertraging goed te praten. Maar goed, inmiddels is het voor mij nog circa 2,5 week dus ik ben nu alleen maar aan het uitkijken naar het moment dat het zover is :)

Dealer wist mij vanmiddag te vertellen dat levering mei al was doorgeschoven naar juni :(
Mag toch hopen dat het daar bij blijft de auto scheen nog niet eens verscheept te zijn :zielig:

Rover zei:
Dealer wist mij vanmiddag te vertellen dat levering mei al was doorgeschoven naar juni :(
Mag toch hopen dat het daar bij blijft de auto scheen nog niet eens verscheept te zijn :zielig:

Kan de dealer wel bevestigen dat de auto gefabriceerd is? (Klinkt wellicht als een vervelende opmerking, maar is echt niet zo bedoeld)

postbuz zei:
Rover zei:

Kan de dealer wel bevestigen dat de auto gefabriceerd is? (Klinkt wellicht als een vervelende opmerking, maar is echt niet zo bedoeld)

Geen idee of een dealer uberhaupt kan bevestigen of de auto gefabriceerd is.
Mocht de auto inderdaad niet gefabriceerd te zijn dan ben ik op het verkeerde been gezet tijdens bestelling procedure. Wilde snel een auto geleverd hebben anders was ik voor heel wat anders gegaan.

mlcoolj zei:
meestal kan de dealer het wel zien...

Inderdaad. Het volgsysteem is er niet voor niets. Of de data altijd volledig up to date is, is een tweede. Maar ze kunnen redelijk nauwkeurig vastellen waar je auto zich bevindt in het proces.

Maistah zei:
Waar is dit volgsysteem te vinden? Ik had daar helemaal geen weet van :D

De importeur heeft dit systeem. De dealer heeft er volgens mij ook toegang tot. Op basis van bestelnummer kunnen ze de status zien. De dame welke mij bij de importeur geholpen heeft kon mij na 5 seconden vertellen dat mijn CT in Zeebrugge stond en op het punt stond om op transport naar Sittard te gaan. Een dag later stond de CT inderdaad in Sittard.

twcoolen zei:
De importeur heeft dit systeem. De dealer heeft er volgens mij ook toegang tot.

Klopt. Mijn auto zou volgens de dealer in ieder geval in April binnen zijn en hij was keurig op 22 April in Sittard.
Hij staat als figurant op een je van de foto's :D

postbuz zei:
twcoolen zei:
De importeur heeft dit systeem. De dealer heeft er volgens mij ook toegang tot.

Klopt. Mijn auto zou volgens de dealer in ieder geval in April binnen zijn en hij was keurig op 22 April in Sittard.
Hij staat als figurant op een je van de foto's :D

Aha, dus dat was die mooie bruine die naast die van mij stond. Wanneer heb je hem gekregen / krijg je hem?

twcoolen zei:
De vertragingen van nu hebben met name te maken met het tekort aan onderdelen. In 5 weken tijd heeft alleen Toyota al 260.000 auto's minder kunnen maken dan normaal op de planning stond.

"Het artikel op het blog van Lexus is aangepast. De reden voor de lange levertijd van de CT200h is nu meer genuanceerd:
"Voor mensen die nu besluiten een Lexus te kopen kan de levertijd oplopen tot 6 maanden. Mede door het verkoopsucces van de Lexus CT 200h moet rekening gehouden worden met aflevering in het eerste kwartaal 2012."

Ik snapte al niet waarom er verschil in levertijd is in de Toyota- en overige Lexusmodellen t.o.v. de CT200h.
De levertijd zou dus nu ook zonder ramp in Japan aanzienlijk zijn opgelopen.

Mo1 zei:
"Mede door het verkoopsucces van de Lexus CT 200h moet rekening gehouden worden met aflevering in het eerste kwartaal 2012."

Ongetwijfeld is de wachttijd ook een direct resultaat van het success van de CT. Anderzijds is de nieuwe formulering effectief niet anders dan de eerdere "wachttijd van 10 maanden".

22 april in Amsterdam bij de dealer geweest. Proefrit gemaakt en gewenste configuratie opgegeven. Tevens uitgebreid overzicht met extra's van mijn huidige Ford Mondeo (inruil) opgegeven. Tot op de dag van vandaag nog niets gehoord van de dealer. Wel ge-emaild en gebeld, maar geen reactie tot nu toe. Gisteren is mij wederom beloofd, dat er vandaag een reactie zal komen. Ik vermoed dat ze zitten met de inruil prijs, want de levering zou pas in januari/februari 2012 plaatsvinden. Op zich vind ik dat geen probleem, maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben. Zouden ze het zo druk hebben met alle nieuwe bestellingen of ben ik in deze een uitzondering?
In ieder geval had ik meer service verwacht van Lexus. In ieder geval een telefoontje met de reden waarom het zo lang duurt.

Robbert-Jan