Levertijden en Tsunami

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Allereerst mijn oprechte medeleven met de slachtoffers in Japan.

Zou de ravage door de Tsunami een invloed gaan hebben op de levertijden van de CT?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja das waar... er is zeker iets, ergens, fout gegaan met jouw bestelling.. maar of iemand dat toe gaat geven en of dat ooit boven water komt? geen idee... maarjah 30 december is niet zo ver, maar het had eerder gekund en daarom snap ik je frustratie wel...
 

erwinl

Nieuw hier
26 mei 2011
14
0
0
Termin8r zei:
Ik was al niet blij met mijn levertijd, die aanmerkelijk langer is dan alle levertijden die ik van anderen hier heb gehoord, maar gisteren ben ik echt boos geworden. Ik kan niet anders concluderen dan dat er ergens een fout is gemaakt en dat niemand dat wil toegeven.

Vrees dat die van mij ook in zo'n schuitje is beland. Die van mij is op 10 maart besteld en zou nu ook ergens eind december bij de dealer aankomen. En dan wil de lease maatschappij ook nog die paar extra dagen wachten (daar heb ik geen moeite mee)...
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
erwinl zei:
Die van mij is op 10 maart besteld en zou nu ook ergens eind december bij de dealer aankomen.
Ongelooflijk. Je bent de eerste die ik tegenkom met een nog langere levertijd dan ik. Een schrale troost, zullen we maar zeggen.

Ik heb een Business Line met parkeersensoren in Sienna Brown besteld - en jij? En welke verklaring(en) krijg je voor de krankzinnig lange levertijd?
 

Chell

Nieuw hier
20 sep 2011
19
0
0
Ligt het aan mij of lijkt het er op dat met name de BL's gewoon langere levertijden hebben?

Zijn we niet lucratief genoeg met onze BL'etjes voor Lexus?

(BL met navi, Morello Red)
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Als je weet hoe de just in time stromen functioneren dan wist dat dat elke variatie per groep wordt geconcentreerd.Vroeger was het eenvoudig bij mijn Lexus: het was all in , alleen de kleur was te kiezen
En daar de BL met duurdere opties uiterst zeldzaam is zal het wachten worden.
Wees Zen en denk aan bamboe en ruisend water.
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
tri zei:
Als je weet hoe de just in time stromen functioneren dan wist dat dat elke variatie per groep wordt geconcentreerd.Vroeger was het eenvoudig bij mijn Lexus: het was all in , alleen de kleur was te kiezen
En daar de BL met duurdere opties uiterst zeldzaam is zal het wachten worden.
Interessant. Als het waar is, waarom vertelt Lexus ons dat niet gewoon?

tri zei:
Moet zijn 'zoek Zen'. De crux is nu juist dat niemand 't kan bereiken en dus ook nooit kan zijn. Maar ik doe m'n best - zie m'n avatar.

tri zei:
en denk aan bamboe en ruisend water.
Bamboe, bamboe. Ik wil zo'n stukje bamboefineer op m'n dashboard. Maar niet voor 236 euro; da's me te gek.
 

Chell

Nieuw hier
20 sep 2011
19
0
0
Termin8r zei:
Wat is jouw bestel-/leverdatum?

Besteld half/eind april (14 april bij ons de deur uit gegaan, weet niet wat de exacte besteldatum is van de auto zelf), leverdatum december 2011.

Bij de laatste update van de checker is de datum terug gesprongen van november 2011 naar december 2011.
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Chell zei:
Ligt het aan mij of lijkt het er op dat met name de BL's gewoon langere levertijden hebben?

Zijn we niet lucratief genoeg met onze BL'etjes voor Lexus?

(BL met navi, Morello Red)
Dat was mij ook al opgevallen. Mensen die na mei een LL hebben besteld, rijden al. Maar de BL's die na maart zijn besteld laten op zich wachten. :roll: Ik heb me wel eens laten vertellen dat de importeur hier ook een rol in speelt, doordat er aan de fabriek moet worden doorgegeven hoeveel auto's van welke uitvoering men denkt te gaan verkopen. Als daar dus een inschattingsfout wordt gemaakt, dan moet er iemand wachten. :neutral:

Die van mij is in mei uiteindelijk besteld en staat op de checker al bijna 3 maanden op december 2011. De uitvoering is BL pro met led koplampen, navigatie en parkeersensoren.

We zullen wel de 'pech' hebben dat we de (minimale) wijzigingen voor modeljaar 2012 niet meekrijgen (als ze er al zijn; heb ze nog niet gevonden. Iemand?)
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Organisatorisch worden modelwijzigingen voor het volgend jaar rond september ingevoerd.Je hebt enkele maanden nodig om alles bij te bestellen.Gezien de Tsunami heeft men reeds een huzarenstukje gedaan door de productie nog te laten doorgaan.Echte wijzigingen kunnen ze zich niet veroorloven..Er zullen wel rationaliserings en correctie maatregelen zijn genomen die een klant zeker niet te horen krijgt.
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Nu december snel dichterbij komt, was ik toch wel nieuwsgierig geworden wat de status is bij de dealer. Dus in het toetsenbord geklommen en er een emailtje aan gewaagd. En dit was het antwoord (Louwman Rotterdam)
Op het moment dat de auto voor jou niet meer zichtbaar is in het systeem dan betekend dat dat de auto gearriveerd is in Belgie.
Vanaf dat moment duurt het nog een week of 3 a 4 voordat hij daadwerkelijk afgeleverd wordt.
Hij zal dus echt pas in januari geleverd gaan worden. Overigens levert Athlon na 15 november sowieso geen nieuwe auto?s meer af.

Op dit moment is een exactie datum moeilijk te zeggen omdat we nu zo?n 300 CT?s binnen gaan krijgen die allemaal in januari moeten gaan rijden.

Zodra ik een iets exactere datum voor je heb laat ik het je even weten.
Dat niet meer zichtbaar in het systeem was me al bekend (is al meerdere keren gemeld hier), maar 300 CT's :p binnenkrijgen de komende periode, die allemaal in januari worden uitgeleverd... Dat wordt nog een hele opgave :O

Ik heb ze daar maar succes gewenst ("Dank je wel voor je bericht. Ik had wel de verwachting dat het drukker zou worden bij Lexus in het algemeen, maar dat jullie er 300 (!) klaar moeten maken voor januari, wordt nog een hele (logistieke) uitdaging.") en kreeg het volgende antwoord retour
Haha,

Nou ik ben ook benieuwd, hoop niet dat iedereen hem 2 januari denkt op te komen halen?
 

erwinl

Nieuw hier
26 mei 2011
14
0
0
Termin8r zei:
Ongelooflijk. Je bent de eerste die ik tegenkom met een nog langere levertijd dan ik. Een schrale troost, zullen we maar zeggen.

Ik heb een Business Line met parkeersensoren in Sienna Brown besteld - en jij? En welke verklaring(en) krijg je voor de krankzinnig lange levertijd?

Een Luxery Line in Sienna Brown met adaptive cruise control en performance dempers. En een verklaring heb ik niet, bij bestelling was de geplande leverdatum 2 juni. De dag daarop kwam de tsunami en werd er al snel maart 2012 genoemd. Een paar weken later werd dat januari 2012 en de laatste maanden december.