Levertijden en Tsunami

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Allereerst mijn oprechte medeleven met de slachtoffers in Japan.

Zou de ravage door de Tsunami een invloed gaan hebben op de levertijden van de CT?
 

erwinl

Nieuw hier
26 mei 2011
14
0
0
CeeTee zei:
Iemand trouwens ervaring met Adaptive cruise control?

Ja, heb ik ook op m'n IS250 en op m'n CT (zou die al op de boot staan) heb ik het ook weer besteld. In het begin is het er wennen om er mee te rijden, maar nadat je een beetje vertrouwen in het systeem hebt gekregen is het zeker op rustige momenten heerlijk rijden. Het enige dat ik jammer vind is dat het systeem geen soort file-mode heeft zoals Infinity, waarbij je het in de file kunt inschakelen waarna de auto automagisch je voorligger volgt.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Gisteren op de ticker van een buitenlandse nieuwszender gelezen dat Japan momenteel 6.000 auto's minder per dag produceert in verband met de overstromingen in Thailand. Ik vermoed dat daar onderdelen vandaan komen.
Ik hoop dat dat niet weer de levertijd van de CT's gaat beinvloeden. De mijne wordt nog steeds in november verwacht. (stond in mei op februari 2012). Dus ik zal ook nieuwe afspraken moeten maken over de inruil.


Robbert-Jan
 

zerox

Nieuw hier
24 mei 2011
10
0
0
zerox zei:
Ik heb ook even gecheckt bij Lexus Amsterdam (besteld in April, leverdatum checker geeft al maanden November aan) en ik kreeg deze response:

De auto staat inderdaad op de boot welke begin november aankomt, verwachte levering hier ?op de stoep? 4 november. Daar kan 3 dagen voor of na deze datum speling inzitten, de transporteur krijgt de kans (3 werkdagen) om de vracht auto logistiek gezien vol te plannen. Na definitieve binnenkomst zijn wij een paar dagen later (dit ivm. de werkplaatsplanning) klaar om te leveren.


Hoera! :D

En jawel ... vandaag het belletje van Lexus Amsterdam: woensdag 9 november kan ik mijn Dark Opal LL ophalen!

EINDELIJK :D
 

iusCT

Nieuw hier
29 aug 2011
3
0
0
Robbert zei:
Gisteren op de ticker van een buitenlandse nieuwszender gelezen dat Japan momenteel 6.000 auto's minder per dag produceert in verband met de overstromingen in Thailand. Ik vermoed dat daar onderdelen vandaan komen.
Ik hoop dat dat niet weer de levertijd van de CT's gaat beinvloeden. De mijne wordt nog steeds in november verwacht. (stond in mei op februari 2012). Dus ik zal ook nieuwe afspraken moeten maken over de inruil.


Robbert-Jan

Ik denk dat het met de levertijd mee zal vallen.. Net even gegoogled naar aanleiding van je bericht, en wat ik eruit denk op te kunnen maken is dat dit aantal van 6.000 puur geld voor Japanse auto's die in Thailand geproduceerd worden. Geldt dus niet voor de CT, die in Kyushu wordt geproduceerd.

Daargelaten de impact van de overstromingen (wens het niemand toe), stelt dit mij vooralsnog gerust. Ga ervan uit dat de leverdatumchecker bij mij aanstaande donderdag nog altijd januari 2012 aangeeft (besteld via lease-maatschappij: aug. 2011).
:worship:
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
De leverdatumchecker wordt kennelijk niet meer bijgehouden, dus gisteren belde ik m'n dealer nog maar es op, om te informeren hoe het stond met mijn op 5 april bestelde CT. Men had geen idee, maar ik zou worden teruggebeld. Ik werd niet teruggebeld, dus om half zes ben ik maar es bij de dealer langsgereden. Het bleek dat mijn CT op 30 december geleverd zou worden. Tegen die tijd heb ik - even rekenen - negen maanden op het ding moeten wachten. Het gaat om een Business Line met parkeersensoren, verder niks bijzonders.

Ik was al niet blij met mijn levertijd, die aanmerkelijk langer is dan alle levertijden die ik van anderen hier heb gehoord, maar gisteren ben ik echt boos geworden. Ik kan niet anders concluderen dan dat er ergens een fout is gemaakt en dat niemand dat wil toegeven. Als dit de beroemde Lexus Experience, de Red Carpet Treatment is, dan ben ik bepaald niet onder de indruk.

Vandaag word ik weer gebeld, is me beloofd. We zullen zien.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Ik heb mijn CT BLP/Led/Navi besteld op 13 mei. De auto staat 18 november bij de dealer. Dus 6 maanden. Op 13 mei was de leverdatum gesteld op februari 2012. Al heel lang stond hij overigens op november, dus dat is uitgekomen. Vreemd, jij hebt eerder besteld en krijgt hem later. Zou niet weten wat de reden hiervan zou kunnen zijn.

Robbert-Jan
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Robbert zei:
Vreemd, jij hebt eerder besteld en krijgt hem later. Zou niet weten wat de reden hiervan zou kunnen zijn.

Volgens de dealer zou het zijn omdat de productie van mijn auto is opgestart en - om wat voor reden dan ook - weer is gestopt. Vervolgens ben ik weer achteraan in de rij gekomen. Dat is, als je je een beetje verdiept in de principes van lean manufacturing en het TPS, een volstrekt onaannemelijke verklaring, die alleen maar heeft bijgedragen aan mijn boosheid.
 

JohanZ

Nieuw hier
5 okt 2011
18
0
0
Mijne is in mei besteld. Stond aanvankelijk begin 2012, toen lange tijd december en is met de laatste update naar november gegaan! :D
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
JohanZ zei:
Mijne is in mei besteld. Stond aanvankelijk begin 2012, toen lange tijd december en is met de laatste update naar november gegaan! :D
Dat bedoel ik nou. Daar word ik dus - om het eufemistisch uit te drukken - een ontevreden klant van.

Overigens werd ik zojuist door de dealer gebeld. Ik kon een Business Line met parkeersensoren in een andere kleur, met andere bekleding en met navigatie voor 1000 euro extra krijgen. Kleur en bekleding boeit me niet zo, maar ik had wel duidelijk aangegeven dat ik niet zit te wachten op navigatie, want voegt voor mij weinig toe en ik ga geen idiote bedragen voor updates betalen. Ik heb eventueel wel een paar honderd euro over voor de extra configuratie- en audiofuncties, maar absoluut geen 1000 euro.

Kortom: ik word nogmaals terug gebeld.
 

ctlexus

Hoort erbij
28 sep 2011
56
0
0
Termin8r zei:
JohanZ zei:
Mijne is in mei besteld. Stond aanvankelijk begin 2012, toen lange tijd december en is met de laatste update naar november gegaan! :D
Dat bedoel ik nou. Daar word ik dus - om het eufemistisch uit te drukken - een ontevreden klant van.

Overigens werd ik zojuist door de dealer gebeld. Ik kon een Business Line met parkeersensoren in een andere kleur, met andere bekleding en met navigatie voor 1000 euro extra krijgen. Kleur en bekleding boeit me niet zo, maar ik had wel duidelijk aangegeven dat ik niet zit te wachten op navigatie, want voegt voor mij weinig toe en ik ga geen idiote bedragen voor updates betalen. Ik heb eventueel wel een paar honderd euro over voor de extra configuratie- en audiofuncties, maar absoluut geen 1000 euro.

Kortom: ik word nogmaals terug gebeld.

Inderdaad bizar verhaal, denk dat een verhaal dat ze je order kwijt zijn geraakt eerder in de buurt komt.

Maar ik zou die deal nog eens goed bekijken van de dealer. Als kleur en bekleding ook naar je smaak zijn, kun je in ieder geval nog onderhandelen over die extra 1000 euro. Als je dat omlaag krijgt naar 500 euro heb je echt wel een goede deal te pakken. (navigatie is namelijk niet alleen navigatie, maar ook meer speakers, boordcomputer etc.
 

ctlexus

Hoort erbij
28 sep 2011
56
0
0
De leverdatumchecker is overigens weer bijgewerkt. Mijn lexus staat nog steeds op januari 2012, besteld op 3 juli.

(hij heeft ??nmaal op december 2011 gestaan, helaas weer teruggesprongen naar januari)
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
ctlexus zei:
Inderdaad bizar verhaal, denk dat een verhaal dat ze je order kwijt zijn geraakt eerder in de buurt komt.
Het allervreemdste is dat de levertijd van m'n CT in de leverdatumchecker ooit op 'augustus/september' heeft gestaan, maar sindsdien alleen maar slechter is geworden. Ik blijf erg benieuwd welke royal f*ck-up daaraan ten grondslag ligt.

ctlexus zei:
Maar ik zou die deal nog eens goed bekijken van de dealer. Als kleur en bekleding ook naar je smaak zijn, kun je in ieder geval nog onderhandelen over die extra 1000 euro. Als je dat omlaag krijgt naar 500 euro heb je echt wel een goede deal te pakken. (navigatie is namelijk niet alleen navigatie, maar ook meer speakers, boordcomputer etc.
Heb ik al lang gedaan, dealer geeft geen cent toe op 1000 euro. Klant blijft ontevreden.
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Allerlaatste nieuws: ik krijg volgende week een tijdelijk autootje. Geen CT, maar dat maakt me niet zoveel uit. Met deze oplossing zijn namelijk twee mensen minder ongelukkig gemaakt, want nu kan ik m'n huidige auto, die ik in april al had beloofd aan een kameraad die inmiddels een dochtertje heeft, naar m'n kameraad doorschuiven. Dan hoeft hij ook niet meer zo lang te wachten.
 

Chell

Nieuw hier
20 sep 2011
19
0
0
Termin8r zei:
Chell zei:
Mijne is teruggesprongen naar december...
Die van jou is meen ik half april besteld? Is-ie nou van november naar december gegaan? Dan ben ik wel heel erg benieuwd welke verklaring ze bij jou geven.

Ja, klopt. Hij heeft best een tijd op november gestaan en is dus nu ineens weer teruggesprongen. Ik heb verder nog niet ge?nformeerd naar een verklaring, maar ik vind het wel h??l raar dat er nu auto's uitgeleverd worden die later besteld zijn dan de mijne. Denk dat ik maandag de dealer even ga bellen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Termin8r, je boosheid is zeker te snappen, wat wel is te zien is dat de dealer toch naar een oplossing (of meerdere) zoekt om je toch tegemoet te komen... Hoop dat je of samen met ze eruit komt of dat je je auto toch wat eerder geleverd krijgt...
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
mlcoolj zei:
Termin8r, je boosheid is zeker te snappen, wat wel is te zien is dat de dealer toch naar een oplossing (of meerdere) zoekt om je toch tegemoet te komen... Hoop dat je of samen met ze eruit komt of dat je je auto toch wat eerder geleverd krijgt...
De verkoper heeft z'n best gedaan om een voorraadauto te vinden. Maar ofwel er zat niet op wat ik wilde hebben, ofwel ik moest veel bijbetalen voor een andere kleur, andere bekleding en iets wat ik niet hoef. You can't win.
Overigens lijkt het me uitgesloten dat m'n auto eerder wordt geleverd. Er is niemand die 'm even sneller uit Japan kan trekken.