Levertijden en Tsunami

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Allereerst mijn oprechte medeleven met de slachtoffers in Japan.

Zou de ravage door de Tsunami een invloed gaan hebben op de levertijden van de CT?

Jay_Kay zei:
Ik krijg het gevoel dat het afhangt van de opties die gekozen zijn. Mijn uitvoering is de Business Line Pro met LED hoofdverlichting, parkeersensoren voor en achter en het HDD navigatiesysteem. Wellicht dat het na de aardbeving en gevolgen daarna een aantal onderdelen die hier voor nodig zijn, nog steeds niet op volle stoom zijn.

Dat zou kunnen, maar ik heb een simpele BL in Sienna Brown besteld met alleen parkeersensoren als optie. Ik kan me niet voorstellen dat daar bijzondere dingen in zitten die een steeds langer wordende levertijd veroorzaken.

Waar ik me ook te pletter aan begin te ergeren zijn Amerikanen die klagen over levertijden van (slechts) vier of vijf maanden, ook van full-optie CT's die speciaal besteld zijn. Waarom kan dat op andere markten niet?

En wat bij mij ook nog meespeelt: bij de vorige update van de leverdatumchecker heb ik e-mail naar Geordy Bloem gestuurd met de vraag of iets specifieks mogelijk was. Daarop kreeg ik een nietszeggende reactie, zonder antwoord op mijn vraag, met alleen een verwijzing naar de leverdatumchecker.

Dan vraag ik me af: is dit nou de Lexus Experience?

Mijn leverdatum van een luxery line met all beschikbare opties (dak,dempers,alarm,privacy glass, etc) stond in juli nog gepland voor jan/febr 2012 (eind april besteld) . ik heb deze week gebeld met mijn dealer in den haag want ik was mijn ordernr verloren en was blij verrast te horen dat mijn auto nu in november verwacht wordt.

Dit zou te maken hebben met de ontwikkeling dat Nederland een deel van de productietijd welke bij Lexus in de planning gereserveerd staat voor Europese landen waar de economie tot stilstand is gekomen (Griekenland, Spanje,Portugal,talie) heeft toegewezen gekregen en ook draait de productie in Japan weer bijna 100 o/o.

Hoe dan ook, ik ben zeer blij dat ik binnen 2 maanden eindelijk in mijn Lexus kan rijden. De leasemaatschappij heeft mij reeds bevestigd dat zij voor de ct200h geen uiterste datum hanteren om de auto op kenteken te zetten. Dus ik ga zeker in 2011 in de Lexus rijden.

Renzie

renzie zei:
Mijn leverdatum van een luxery line met all beschikbare opties (dak,dempers,alarm,privacy glass, etc) stond in juli nog gepland voor jan/febr 2012 (eind april besteld) . ik heb deze week gebeld met mijn dealer in den haag want ik was mijn ordernr verloren en was blij verrast te horen dat mijn auto nu in november verwacht wordt.
Dit is bizar. Mijn simpele Business Line is begin april besteld en staat nu op levering in december. Heb je je ordernr van de dealer gekregen en ingevuld in de leverdatumchecker? Zo ja, wat is daar nu de levertijd van jouw auto?

Termin8r zei:
Dit is bizar. Mijn simpele Business Line is begin april besteld en staat nu op levering in december. Heb je je ordernr van de dealer gekregen en ingevuld in de leverdatumchecker? Zo ja, wat is daar nu de levertijd van jouw auto?

Ja, ik heb mijn ordernr na 23 sept opnieuw ingevoerd en hij staat nog steeds op november 2011.

misschien heeft het met de uitvoering icm de accessoires te maken? Dat een soortgelijke uitvoering al voor een bepaald land gepland stond en dit voertuig nu naar Nederland komt.

Renzie

Business LinePro, HDD navigatie en LED verlichting.
Mijn CT was bij bestelling 13 mei, gepland op levering februari 2012.
Heeft een hele tijd op december/januari gestaan,
Toen op december.
En nu op november, dus dat zou een levertijd zijn van 6 maanden i.p.v. 9 maanden.

Ik ben benieuwd!!

Robbert-Jan

In mijn geval gaat het om een Business Line met HDD navigatie. Begon op februari 2012, toen januari 2012, vervolgens een hele tijd op december 2011 en bij de laatste update is 'ie naar november 2011 gegaan.

De auto is besteld bij Louwman Den Haag.

Om maar even de jaloezie te voeden: 1 september besteld, vandaag afgeleverd: zwarte Luxury Line met sunroof, 21 km op de teller, dus spikspliternieuw, en precies zoals besteld. Prachtige wagen, en wat rijdt ie lekker. Kun je nog wisselen: neem die ML erbij!

Een nadeel al wel ontdekt: die ML speelt dus je Ipod alleen op nummerlijst af, met 160gB is dat wel prut. je kunt (voor zover ik nu heb ontdekt) dus niet van "cd" wisselen via de ML, en als je via USB geconnected bent, kun je dat ook niet via de Ipod zelf. Dat wordt dus via aux kabeltje, want dat is niks.

Maar verder: super!

Klopt, leasemij heeft kennelijk ergens een auto op voorraad gevonden via dealer in Breda.
Bevalt prima, dus mij hoor je niet klagen!

Iemand enig idee of afgelopen storm in Japan levertijden weer beinvloeden? Niet dat ik op een auto zit te wachten maar ben gewoon benieuwd.

gr. koen

Ik heb vandaag bij de leasemij gecheckt wat ze doen als mijn CT in november idd geleverd wordt (uitleveren of niet). Zij hebben de importeur gebeld en die geeft aan dat mijn auto bij de december levering staat en niet bij de november levering. De datumchecker geeft echter dus november aan.

Leasemij gaat verder checken, maar ik vr??s dat het dus toch gewoon weer december (en dus januari) wordt. Wel raar dat die datumchecker dus wat anders zegt dan de importeur.

Weet iemand wanneer de boten met CT's aankomen in oktober en november, of is er geen regelmaat in aan te geven. Komt er 1 boot per maand aan of meerdere en is dat dan altijd dezelfde dag/week?

Ben benieuwd,

Robbert-Jan

Chell zei:
Ik heb vandaag bij de leasemij gecheckt wat ze doen als mijn CT in november idd geleverd wordt (uitleveren of niet). Zij hebben de importeur gebeld en die geeft aan dat mijn auto bij de december levering staat en niet bij de november levering. De datumchecker geeft echter dus november aan.

Leasemij gaat verder checken, maar ik vr??s dat het dus toch gewoon weer december (en dus januari) wordt. Wel raar dat die datumchecker dus wat anders zegt dan de importeur.

Bij mij iets soortgelijks: datumchecker geeft november aan. Leasemaatschappij gebeld om te vragen of ze de auto in november nog op kenteken gaan zetten, maar dat gaat niet lukken want: volgens hun informatie wordt mijn CT eind november geleverd (conform de datumchecker dus), maar dan moet het leder nog worden ingebouwd waardoor de daadwerkelijke aflevering begin december zou zijn - en inderdaad, dan wordt de auto dus doorgeschoven naar januari. Dit zou betekenen dat de opgegeven datum op de datumchecker de datum is v??r de leder-inbouw.

Zou het niet zo zijn dat de datum die daar genoemd wordt de datum is dat de auto bij de dealer aankomt. Hierna moet de dealer en/of de leerman nog het een en ander doen?