Levertijden en Tsunami

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Allereerst mijn oprechte medeleven met de slachtoffers in Japan.

Zou de ravage door de Tsunami een invloed gaan hebben op de levertijden van de CT?

vandaag de mijne in eindhoven opgehaald. wat lekker om in te rijden zeg en die sound :D
de zit is perfect, gelukkig in de LL wel een lende steun.

TIK HEM AAN .......

er stonden er nog een kleine 30 om afgeleverd te worden. wel een berg werk om ze rijklaar te maken gaven ze aan.
foto`s ga ik niet plaatsen, die van maistah volstaan, het is namelijk precies dezelfde. :D

Hallo Allemaal,

Wat fijn dat er nu weer CT's worden afgeleverd.

Mijn CT200h BL met PD control V+A is ook in aantocht. Auto in eigendom van mijn bedrijf.... dus auto van de baas.... maar dat ben ik dus ook zelf :hi:

Besteldatum 5-2-2011 (dus voor de testritten.)

Mijn donker creme (iets donkerder dan de standaard lichte kleur) leer is achteraf gemonteerd (gebeurd nu i.v.m. kwaliteit en bijtelling in Nederland ;) )

Vandaag is eindelijk de leverdatum bevestigd na wat overleg mag ik 29-8 as mijn Lex in ontvangst nemen bij de dealer in onze Hoofdstad.

Voor de snelle rekenaars is dat 205 dagen vanaf bestellen of wel 6 maanden en ongeveer 3,5 week. Eerste levertijd indicatie voor de tsunami was 4 a 5 maanden. Het leer inbouwen heeft 2 weken gekost... dus eerlijkheidhalve moet je daar rekening mee houden.

Ook voor mij begint dan nu eindelijk 'The final countdown'

Eric

Zartos zei:
roell zei:
de zit is perfect, gelukkig in de LL wel een lende steun.

Hee, dat wist ik niet! Wist je dit van tevoren al?
Hiermee ben ik nog blijer dat ik een LL heb besteld!

ik twijfelde, op de site stond effe van wel, vervolgens nog navraag gedaan, maar toen was het nog niet helemaal duidelijk. en nu dus wel! :dance: gelukkig maar want die lendesteun is eigenlijk een must in elke auto.

Hallo iedereen, ben ik weer eens. Nogal druk geweest de afgelopen 1-2 maanden, maar ik leef nog...

Ik rijd de CT sinds 1-8, maar nog niet zo veel kilometers gemaakt (helaas, want hij rijdt helemaal prima!): 1300 bijna. Komt ook door een vakantie van 2 weken die ik thuis klussend heb doorgebracht. Vanaf maandag a.s. ga ik weer werken, dan zal het snel oplopen.

Voor wie het zich niet meer kan herinneren: Luxury Line, Dark Opal, schuifdakje, Ivory leer, bamboo interieuraccent.

Besteld bij de baas: 31-12-2010
Uiteindelijk rond bij (andere, goedkopere) leasemaatschappij: 15-2-2011
Definitieve calculatie + besteld: 21-2-2011
Proefrit: 12-3-2011
Bericht dat ik hem op kon halen: 28-7-2011
Kenteken binnen: 29-7-2011
Opgehaald: 1-8-2011

Niet gek, toch?

Leuke anecdote: er rijdt bij mij in de buurt (Voorburg/Den Haag) een CT rond met bijna exact hetzelfde kenteken, alleen het laatste nummer is 1-tje hoger. We hebben al een keer naar elkaar gezwaaid laatst bij het inhalen! En het is ook opvallend dat als ik ergens geparkeerd sta, dat er regelmatig mensen bij gaan staan kijken... :rulez:

Ik heb me net ook aangemeld voor de meeting, misschien zie ik jullie daar?

Semper_FI zei:
Kan iemand mij vertellen waar en hoe ik mijn order status check??
is hier een link voor...

alvast bedankt

Hi Semper_FI, welkom hier.. zoals roell al heeft doorgegeven is dit de link, deze staat trouwens ook in de Tips & Tricks gedeelte van de CT forum. Je moet dan je ordernummer invoeren en dan krijg je te zien wat de leverdatum van je wagen is... Wel zo leuk als je je ook even voorstelt hier viewforum.php?f=14

aller eerst bedankt voor jullie snelle reactie......Top

mlcoolj, ik zal later eff een stukje schrijven...helemaal goed...

Ik zie bij model staan: Lexus ct 200h, terwijl er een lexus ct 200h busines line besteld is klopt dit?

groeten

jij ook bedankt voor je snelle reactie ;-) helaas kan ik geen antwoord geven op je bovenstaande vraag.. misschien kunnen anderen hier dat wel...

Leverdatum van m'n op 5 april bestelde CT is verschoven van 'november 2011' naar 'november/december 2011'. Krachttermen schieten tekort.

Die van mij besteld op 13 mei, staat al enige tijd op decmber en dat is ook deze keer het geval.

Zuur dat de levringsdatum nu weer verlaat is voor jou.

Robbert-Jan

Nee, hij staat nog steeds op december en ik denk dat dat ook niet meer zal veranderen. Ze weten natuurlijk nu al welke auto's er eind oktober klaar zullen zijn. Deze moeten dan in november verscheept worden om in december uitgeleverd te kunnen worden. Als die van mij eerder geproduceert had geworden, dan wisten ze dat nu wel.
Helaas, maar toch altijd nog beter dan de eerste prognose, die was februari 2012!!

Robbert-Jan

Robbert zei:
Ze weten natuurlijk nu al welke auto's er eind oktober klaar zullen zijn. Deze moeten dan in november verscheept worden om in december uitgeleverd te kunnen worden. Als die van mij eerder geproduceert had geworden, dan wisten ze dat nu wel.

Totnutoe kreeg ik niet de indruk dat Lexus Nederland enkele weken van te voren weet wanneer welke auto's geproduceerd zijn en verscheept gaan worden.
Mogelijk dat de communicatie met Japan is verbeterd.

En hoppa, de levertijd van m'n begin april bestelde CT is, na twee weken geleden van 'november' naar 'november/december' te zijn gegaan, nu gesteld op 'december'. Dat is acht tot negen maanden levertijd. De laatste weken is de levertijd alleen maar langer geworden, waardoor bij mij de indruk ontstaat dat de productie gewoon stil staat. Ik weet dat dat niet het geval is, dus ik begrijp er niets van.

Ik had verwacht dat de levertijdchecker een goed middel voor verwachtingenmanagement zou zijn en dat je daar als klant blij van zou worden, maar bij mij is het tegenovergestelde het geval. Ergernis is het woord niet.

Hoi ik omgekeerd merkwaardig. Heb 1 september besteld, a.s. maandag wordt mijn zwarte Luxury Line met ivory leer, bamboehout en sunroof geleverd, binnen paar weken dus. Ik blij, maar vraag me inderdaad af waar die levertijden nu soms vandaan komen. Die van mij zal wel uit Polen gehaald zijn oid :O

@Termin8r: Bij mij is het sinds een kleine 1.5 maanden van november/december naar december gegaan. En aangezien het al eind september is, zal dat denk ik ook niet meer veranderen (produceren, maand transport, tot 2 weken van haven naar dealer). Ik krijg het gevoel dat het afhangt van de opties die gekozen zijn. Mijn uitvoering is de Business Line Pro met LED hoofdverlichting, parkeersensoren voor en achter en het HDD navigatiesysteem. Wellicht dat het na de aardbeving en gevolgen daarna een aantal onderdelen die hier voor nodig zijn, nog steeds niet op volle stoom zijn :roll:

@kwag: Gefeliciteerd! Zoals velen met mij loopt de bestelling als sinds april/mei, terwijl we 'm pas eind dit jaar, begin volgend jaar in ontvangst mogen nemen... Waarschijnlijk heeft jouw dealer moeite gedaan en gekeken waar in Europa jouw specifieke uitvoering niets stond te doen, danwel stond er ergens in Nederland die uitvoering op voorraad. Maar dat maakt voor de auto natuurlijk niets uit :D Alvast veel plezierige kilometers toegewenst!

Dank! Ik vermoed dat jullie uitvoering de businessline (pro) met opties gewoon veel populairder is dan de Luxury Line. Waarschijnlijk heeft de importeur zich daarin verrekend, en staat er een aantal LL's op voorraad. Of hij heeft er zelf ff een dakraampjes ingelast om hem kwijt te raken. Ik zal hem in elk geval even goed checken voor in ontvangst name! :photo:

Overigens denk ik dat het speuren met name door de Leasemaatschappij is gebeurd. Hij komt nu namelijk niet uit Amsterdam, maar wordt geleverd door Breda. Dus die hebben (los van de prijs) ook lopen shoppen waar wat nog op voorraad staat. Hulde!

de mijne is van december naar november gegaan.
hoe dan ook krijg ik hem toch pas in februari
dat heeft mn leasemaatschappij zo geregeld ivm mn huidige auto die dan eruit gaat.