Levertijden en Tsunami

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Allereerst mijn oprechte medeleven met de slachtoffers in Japan.

Zou de ravage door de Tsunami een invloed gaan hebben op de levertijden van de CT?

ilankon zei:
Hi, welke logo's laat je allemaal verwijderen?

De 2 hybride logo's op de zeikanten achter bij de wielkasten, de CT200h tekst en de Lexus tekst op de kofferbak. Dus volgens mij blijven enkel de Lexus emblems erop zitten op de voor en achterkant.

Vette kans dat aanstaande vrijdag de levering van mijn CT op november komt te staan. Als het december was geweest had ik hem (prive auto) in januari 2012 laten afleveren. Wat zouden jullie doen met de levering in november. Uistellen tot januari of toch maar in november gaan rijden.

Robbert-Jan

Net bij de dealer (lexus zwolle ) geweest en yes,yes. Hij komt op 3 aug. binnen, zo oorspronkelijk juni zijn. Dus al met al valt het nog mee, vind ik. Na al die ellende in Japan . Het is een bus. line pro, dark opal, led, hdd nav. en parkeer sensoren. Dus als ik 18 aug. terug kom vakantie staat hij klaar. Ik zal dan gelijk foto's plaatsen. Wordt nu een nog betere vakantie !!! :rulez:

Robbert zei:
Vette kans dat aanstaande vrijdag de levering van mijn CT op november komt te staan. Als het december was geweest had ik hem (prive auto) in januari 2012 laten afleveren. Wat zouden jullie doen met de levering in november. Uistellen tot januari of toch maar in november gaan rijden.
Robbert-Jan
Mijn zelf gekochte CT staat nu op november en dan wordt-ie wat mij betreft ook meteen afgeleverd. Zelfs al zou-ie op 31 december geleverd worden, dan nog doe ik daar niet moeilijk over. Ik ga 'm niet laten staan, alleen omdat een eventuele volgende eigenaar 'm ineens een jaar ouder vindt als-ie in feite maar een week of een maand ouder is. Als een koper zo kortzichtig is, dan koopt-ie 'm maar niet. Bovendien ben ik van plan minstens acht jaar in dit ding te gaan rijden, dus dan maakt 't sowieso niet uit.

Frudle zei:
Ik heb zojuist contact gehad met de dealer en de mijne zou inderdaad ook volgende week bij hen terecht komen. De 12e is DE dag voor mij :D

Het is een standaard Business line, zwart + zwarte bekleding die begin april in bestelling is gezet. Ze gaan nog wel even een aantal logo's verwijderen alvorens ik hem krijg.

Net de dealer gesproken en mijn auto komt ook volgende week aan bij de dealer (Lexus Arnhem). :D

Nu maar hopen dat de lederen bekleding die ik achteraf besteld heb er al in zit. Volgens de dealer wordt dit in Belgi? gedaan en het zou me erg verbazen dat de auto vanuit Zeebrugge eerst naar Arnhem gaat en vervolgens weer terug naar Belgi? voor de bekleding. Al met al kon ik mijn auto 2e of 3e week van augustus ophalen! Goed nieuws dus! :D :D :D

Mijn CT staat vandaag nog steeds op december.
Besteld: 13-5-2011
Levering: februari 2012
1e update: december/januari
2e update: december
3e update: december

Zou dus 7 maanden zijn. In eerste instantie 9 maanden, dus dat valt alweer een paar maanden mee. Gezien de huidige productie en de levering aan Nederland van ?T's die in eerste instantie voor het buitenland bestemd waren, verwacht ik dat het uiteindelijk ergens eind november zal worden. Dus dat is nu nog ruim 4 maanden wachten. Het enige voordeel is wel dat er waarschijnlijk wat kinderziektes zijn aangepast. Dat hoop ik dan maar.

Robbert-Jan

Net even leverdatum checker gekeken en mijn CT staat er niet meer op :D Goede berichten dus! Nu maar hopen dat ik mijn auto ergens 3e week van augustus kan ophalen!!!

Ik zit ook niet meer in het bestand van de leverdatum checker.
Door dit forum weet ik dat dit betekent dat mijn CT200h eraan zit te komen. :D

Vind het wel leuk dat ik door alle info op dit forum geplaatst nu heb uit gepuzzeld dat ik mijn auto binnenkort krijg.
Aan allen daarom thanx :worship:

@Robbert, kan mij ook niet voorstellen dat de levertijd 7 maanden blijft. Produktie is nu toch ook weer 100%?
Augustus zijn orders uit februari en maart. Op de vorige boot zaten ook enkele orders uit maart bij.
Dan zou je verwachten dat op de volgende boot voor aflevering in september al auto's staan van april.
En lijkt mei --> december wel erg lange levertijd te zijn.

Mo1 zei:
Ik zit ook niet meer in het bestand van de leverdatum checker.
Door dit forum weet ik dat dit betekent dat mijn CT200h eraan zit te komen. :D

Vind het wel leuk dat ik door alle info op dit forum geplaatst nu heb uit gepuzzeld dat ik mijn auto binnenkort krijg.
Aan allen daarom thanx :worship:

@Robbert, kan mij ook niet voorstellen dat de levertijd 7 maanden blijft. Produktie is nu toch ook weer 100%?
Augustus zijn orders uit februari en maart. Op de vorige boot zaten ook enkele orders uit maart bij.
Dan zou je verwachten dat op de volgende boot voor aflevering in september al auto's staan van april.
En lijkt mei --> december wel erg lange levertijd te zijn.

Het zou op zich nog wel goed kunnen dat de levertijd op 7 maanden blijft. Aangezien wij in Nederland de voorraad die er was van Spanje, Portugal en Duitsland hebben gekregen, zijn de order wat versneld die t/m april zijn besteld. Al met al hoop ik natuurlijk dat het sneller is, maar ik zou wel rekening houden met 7 maanden. Volgens de dealer is 7 maanden een goede schatting op dit moment....

Volgens mij was er geen sprake van voorraad dat naar Nederland is toegegaan alleen produktiecapaciteit.
En dit zal ook voor de rest van het jaar zo zijn.
Lexus (importeur en dealers) kan en zal over de levertijd op dit moment geen andere uitspraken doen. Da's logisch.

Uiteindelijke vertraging van mijn CT, als gevolg van de aardbeving, tsunami en fukushima meltdown: 3 maanden tov de eerst verwachte datum van aflevering. Gezien de omvang van de ramp vind ik dat zeer knap!

Nou de mijne is niet meer zichtbaar op de leverdatumchecker. Dus almost there. Nu nog de juiste datum ontvangst vernemen. Daarvoor gemaild met mijn verkoper, is ie met vakantie t/m 15-8. Hopelijk maandag bericht van een v zijn collega's. :)

Nu maar hopen dat het niet eind vd maand is dat ik hem mag gaan halen. :roll:

Anders heeft het toch net 7 maanden geduurt qua leveren.

En wat zijn 7 maanden wachten als je kijkt wat ze daar allemaal meegemaakt hebben en nog meemaken. Daar zijn ze over 7 jaar nog niet vanaf. :(

Ja, mijn prognose staat nu (ineens, dus blij verrast) op Augustus! Hij stond heel lang op November/December... Overigens heb ik hem in Maart besteld.

Furfurt zei:
Ja, mijn prognose staat nu (ineens, dus blij verrast) op Augustus! Hij stond heel lang op November/December... Overigens heb ik hem in Maart besteld.

Hoe is dat nu mogelijk?? Wanneer heb je het laatst de leverdatum gecontroleerd??
Dit geeft meer leden hoop, denk ik. Ik ben benieuwd of andere bestellingen ook zo ver naar
voren geschoven zijn. Scheelt maar liefst 3 a 4 maanden!!

Robbert-Jan

@ Robbert Jan

Ja daarom ben ik ook zo verbaasd! Ik heb het afgelopen vrijdag voor het laatst nagekeken. Heb ook de dealer gebeld, maar die deed een beetje 'te cool'. Zo van: "Ja uhm augustus, maar dat betekend nog niet dat we nu al een datum kunnen plannen, houd het nog even in de gaten. Pas als er geen gegevens meer beschikbaar zijn op de site, komen we in een meer exacte periode..."