Levertijden en Tsunami

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Allereerst mijn oprechte medeleven met de slachtoffers in Japan.

Zou de ravage door de Tsunami een invloed gaan hebben op de levertijden van de CT?

Net gebeld door de Lexus dealer en ik kan mijn auto volgende week dinsdag 16 augustus ophalen! :D
Maar helaas...... mijn huidige auto loopt tot 14 september... Damn...

Iemand een tip om mijn huidige auto eerder in te leveren en vervolgens toch de 16e de CT op te halen???

Toch maar even een mailtje wagen aan mijn baas....

Bij ons is het de regel dat we 2 weken voor en 2 weken na de einddatum van het leasecontract de huidige auto mogen inleveren... Misschien ook zoiets bij jullie? Dan hoef je nog maar 2 weken te wachten...

Als niet-leaserijder vraag ik me af hoe je de aflevering van een nieuwe auto op 4 weken nauwkeurig kan plannen.
Zeker nu met auto's uit Japan of met onverwacht populaire auto's waardoor een langere levertijd.

Kun je bij een lease-auto niet aangeven vanaf welke datum je 'm gaat leasen? En dat je 'm dan dus geleverd wilt hebben?

Jay_Kay bedoelt dat er een speling is... als je auto toch al klaar is 2 weken voordat je contract afloopt dan kun je die dan al ophalen (hoef je niet te wachten). als je nieuwe auto te lang duurt en dus langer dan die 2 weken NADAT je contract is afgelopen, kun je nog 2 weken doorrijden in je "oude" auto. Als die 2 weken verstreken zijn, krijg je een tijdelijke auto, meestal een huur auto....

en ja.. je kunt zeggen op welke datum je de auto wilt gaan leasen, maar de auto moet er natuurlijk wel op die datum klaar staan...

Of je langer door mag rijden in je huidige leaseauto kan afhankelijk zijn van jouw werkgever en/of de leasemaatschappij.

Mijn huidige leaseauto had ik eind mei moeten inleveren (toen was de 4 jaar voorbij), maar ik rij er nog steeds in rond. Mijn CT wordt deze maand geleverd (hopelijk) dus dan heb ik zo'n 3 maanden extra bovenop de originele contractduur doorgereden. Kan natuurlijk wel alleen als je niet ook nog eens aan het maximum aantal contractkilometers zit.

Ik had inderdaad duidelijker kunnen zijn. Ik bedoelde te zeggen wat mlcooj ook zegt. Maar we dwalen een beetje af...

On topic again: Ik hoop dat er in mijn status eind deze week een sprongtje richting oktober gemaakt wordt, maar ik ben bang van niet.

Ik weet niet hoe onze lease maatschappij hiertegenover staat. Probleem is dat ik van Opel Lease naar Stern Lease ga en Opel dus een klant verliest en ik niet weet of men hier dus een probleem van maakt. Ik wacht rustig even de reactie van mijn werkgever af (i.v.m. de dubbele leasekosten dan) en zie dan wel hoe of wat... Duimen maar dat ik de CT toch kan halen volgende week!

Ook Dark Opal, Business LinePro, Navi, led verlichting. Verwacht ook niet dat er een sprong gemaakt gaat worden van december naar eerder. Maar hij stond op februari, dus dat scheelt alweer een paar maanden. Maar de wonderen zijn blijhkbaar de wereld nog niet uit, dus staat mijn CT aanstaande vrijdag wel opeens op september/oktober. Wie het weet mag het zeggen.

Robbert-Jan

Zojuist gebeld door de dealer, ik mag mijn exemplaar vrijdag de 19e komen ophalen. :D

De historie:
  • 1 maart proefrit; leverdatum zoals genoemd in showroom: juni[/*:m:3jwitgx5]
  • 8 maart contract leasemaatschappij ondertekend, order bevestigd, verwachte leverdatum: half juli[/*:m:3jwitgx5]
  • 1e keer leverdatum checker op internet: augustus[/*:m:3jwitgx5]
  • alle andere leverdatum checker op internet: ook augustus[/*:m:3jwitgx5]
  • sinds 29 juli ordernummer niet meer op internet[/*:m:3jwitgx5]
  • 10 augustus: belletje dealer[/*:m:3jwitgx5]
  • 19 augustus: levering[/*:m:3jwitgx5]

Yeah! Aanstaande dinsdag kan ik mijn Zwarte BL Pro incl Navi en Leder bekleding ophalen!
Ben benieuwd... uiteindelijk 2 maanden langer moeten wachten!

Voor mijn historie:
* 3 maart proefrit
* 15 maart bestelling bij Lease maatschappij
* 23 maart bestelling van Lease maatschappij binnen bij Dealer
* Leverdatum dealer Juni 2011
* Leverdatum checker altijd augustus 2011

Volgende week dinsdag 16 augustus heb ik 'm in mijn bezit!!
Uiteraard zal ook ik dan de foto's plaatsen in het daarvoor bestemde topic.

sjoerdtiel zei:
* 23 maart bestelling van Lease maatschappij binnen bij Dealer
* Leverdatum dealer Juni 2011
* Leverdatum checker altijd augustus 2011

Volgende week dinsdag 16 augustus heb ik 'm in mijn bezit!!
Gefeliciteerd.

De mijne is twee weken later besteld, op 5 april. Maar de levertijd staat nog steeds op november - da's drie maanden later!

Na bovenstaande posts te hebben gelezen durf ik eigenlijk mijn statistieken niet te noemen...

Maar ik doe het toch:

Zwarte Business Line met zwarte bekleding (zonder extra's verder)
Proefrit: Nooit gemaakt
Besteld: 30 maart bij 'de baas' (als in, bij het bedrijf waar ik werkzaam ben)
Bevestiging bestelling van de dealer: 5 april
Aflever indicatie bij bestelling: Week 35 (laatste week van augustus)
Leverdatum checker: Altijd augustus 2011
In mijn bezit: 12 augustus 2011

Hij valt me echt niet tegen en hij rijdt echt heel lekker (t.o.v. waar ik tot nu toe mee gereden heb). Vandaag 50 km mee gereden. Alle logo's waren er netjes afgehaald, achteruitrijd piep mooi uitgeschakeld. Oh, en ramen openen met de afstandsbediening is NIET standaard. Deze optie had ik bij mijn menukaart erbij geschreven omdat het mij niet duidelijk was of dit nu wel of niet standaard was.

Als de (zwarte) auto in de zon staat is het wel fijn om met de afstandsbediening alle ramen open te kunnen zetten van een afstandje, zo is de extreme warmte er zo uit :)

(Hiervoor een Renault Clio uit 2007 en een Seat Ibiza uit 2007 gereden)

Ik heb dit forum wel al sinds het Tsunami gevolgd. Maar niet durven posten, aangezien ik helemaal geen id had wanneer mijn Lexus binnen zou komen. Nu heb ik eindelijk het nieuws gekregen dat deze volgende week Vrijdag wordt geleverd!
Ik heb hem besteld in de tweede week van Maart. Dus maar een dikke maand vertraging!
Mijn configuratie:
Lexus CT 200h Hybrid Business Line Pro
Hard Disk Drive navigatiesysteem
Parkeersensoren v??r en achter
Metallic lak
Nappa lederen bekleding met stoelverwarming
LED koplampen
Kleur: Sienna Brown
Bekleding: Nappa lederen bekleding Ivory
Foto's volgen gauw!

Mijn vorige auto :(
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

De boot ligt momenteel nog altijd in Zeebrugge!
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Morgen mag ik mijn Business Line Pro (Dark Sienna) ophalen bij de dealer.

Mijn historie:
* 17 februari besteld bij de dealer/leasemaatschappij
* Leverdatum checker altijd juli/augustus geweest
* Leverdatum checker vanaf juli: augustus
* Levering: 18 augustus

De levertijd is bij mij dus 7 maanden en 1 dag!