Levertijden en Tsunami

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Allereerst mijn oprechte medeleven met de slachtoffers in Japan.

Zou de ravage door de Tsunami een invloed gaan hebben op de levertijden van de CT?

Kortom, velen hebben augustus staan, veel anderen december of zelfs een maand in 2012... de maanden september-november 2011 lijken echter ondervertegenwoordigd. Of lijkt dat alleen maar zo? Als dat echt zo is, wat zou daar een verklaring voor kunnen zijn? Produceren ze in een bepaalde maand alleen voor bepaalde landen en komt er in september en oktober gewoon geen schip naar Europa met auto's voor Nederland?

Ik heb net de leverdatum bekeken. Krijg een foutmelding dat het ordernummer niet bekend is! Toch maar even gebeld met de importeur. Nu komt ie...

De CT is onderweg naar de dealer, volgende week wordt er een afspraak gemaakt voor de daadwerkelijke aflevering. Het schijnt dat het record verdwijnt als de CT op transport gezet wordt richting de dealer. Kan iemand anders dit bevestigen?

De CT komt er nu echt aan...ben zo blij!
:D

Suxel zei:
Het schijnt dat het record verdwijnt als de CT op transport gezet wordt richting de dealer

Gefeliciteerd! Weet je nog wat de laatste verwachte leverdatum volgens de website was? Enwanneer je die leverdatum had zien staan?

De laatste verwachte leverdatum was Juli 2011. Dit stond er nog voor de update van vandaag. Nu staat er dus niets meer waar ik in eerste instantie van schrok, maar wat dus eigenlijk goed nieuws betekend :D

Suxel zei:
Ik heb net de leverdatum bekeken. Krijg een foutmelding dat het ordernummer niet bekend is! Toch maar even gebeld met de importeur. Nu komt ie...

De CT is onderweg naar de dealer, volgende week wordt er een afspraak gemaakt voor de daadwerkelijke aflevering. Het schijnt dat het record verdwijnt als de CT op transport gezet wordt richting de dealer. Kan iemand anders dit bevestigen?

yep klopt net ook nog even gecheckt en krijg ook een leeg scherm terug.
Maandag mag ik hem komen ophalen
witte business pro hdd-navi led en parkeer sensoren en fabrieks zwart leer :D :D

Het zal toch niet zo zijn dat bepaalde configuraties eerder geleverd kunnen worden dan andere!!. Dat zou alleen mogelijk zijn als de toeleveranciers niet kunnen leveren. Maar daarover heb ik helemaal niets gehoord. Zoals jullie wel eens gezien hebben gaat de corrosserie met een barcode de band op en worden alle specificaties aangebracht.
Behalve het dealer leder. Ik denk niet dat geleverd wordt op specificaties/configuraties, maar wel dat tegenvallende verkopen in de rest van Europa wellicht de levering in Nederland bevorderen.

Robbert-Jan

Robbert zei:
Het zal toch niet zo zijn dat bepaalde configuraties eerder geleverd kunnen worden dan andere!!. Dat zou alleen mogelijk zijn als de toeleveranciers niet kunnen leveren.

Of als ze bepaalde configuraties op voorraad produceren zonder dat er een bestelling tegenover staat. Geen idee of dat gebruikelijk is bij het produceren van auto's, maar ALS ze dat doen, dan gebeurt het ongetwijfeld dat bestellingen voor die configuraties ineens met grote stappen naar voren worden gehaald. Een reden voor op-voorraad-produceren is omsteltijden voor betrokken machines. Maar nogmaals, ik weet niet of omsteltijden in deze branche een rol speelt.

Antropos zei:
Of als ze bepaalde configuraties op voorraad produceren zonder dat er een bestelling tegenover staat.
Ik weet inmiddels wel uit betrouwbare bron dat de importeur een groot aantal bestellingen bij de fabriek heeft gedaan voor de eigen voorraad. Waarschijnlijk dat daardoor iemand, die een ordernummer heeft dat zo'n 9.000 lager is dan ik maar z'n CT (met hetzelfde uitrustingsniveau als de mijne) op exact dezelfde datum als ik heeft besteld, 'm in augustus krijgt geleverd, terwijl ik tot november mag wachten.

<zoekt naar heel erg verschrikkelijk treurige smiley>

Rover zei:
Suxel zei:

yep klopt net ook nog even gecheckt en krijg ook een leeg scherm terug.
Maandag mag ik hem komen ophalen
witte business pro hdd-navi led en parkeer sensoren en fabrieks zwart leer :D :D

Mijn nummer doet het ook niet meer.
donderdag de 28e kan ik hem halen.
silver blue, luxery line.

Frits, Wanneer had jij hem besteld?

Ik sta nog altijd op Augustus. 2e week van februari besteld. :(
Ik hoop dat hij er snel is. Maar helaas is mijn ordernummer nog altijd bekend bij Lexus. Dus nog niet op transport haha

Bas36 zei:
Fritz, Wanneer had jij hem besteld?

Ik sta nog altijd op Augustus. 2e week van februari besteld. :(
Ik hoop dat hij er snel is. Maar helaas is mijn ordernummer nog altijd bekend bij Lexus. Dus nog niet op transport haha

Die van mij is begin februari besteld.

Mijn auto, besteld 5-2-2011 staat nu op leveren in Augustus. Na contact met Amsterdam verwacht men mijn Business Line met PDC V+A binnen te krijgen in A'dam 3 augustus. Alleen zal mijn auto Lexus waardig worden voorzien van dark Ivory leer (Ietsje donkerder dan de standaard) nadat de auto binnenkomt. Dat gaat ook nog ongeveer 2 weekjes (max) duren. Dus....... ik hoop rond half Augustus ook mijn nieuwe bolide in ontvangst te mogen nemen.... en af te rekenen :-)
Levertijd zou dan 6,5 maand zijn vanaf bestellen. Toch 3,5 maand langer dan in eerste instantie gedacht voor het drama zich in Japan voltrok. Ook ik kan niet wachten

Zo te zien krijgen we binnenkort veel ervaringen te lezen van nieuwe rijders. Gefeliciteert en succes met de laatste loodjes.

Robbert-Jan

Ik ben nieuw op het forum.
Het forum zorgt ervoor dat ik echt niet meer kan wachten.
Die van mij staat nog op augustus. Half maart is ie besteld via leaseplan.
Het wordt een luxury line dark opal met ivory leder en een elektrisch schuifkanteldak.

Doppie zei:
Ik ben nieuw op het forum.
Het forum zorgt ervoor dat ik echt niet meer kan wachten.
Die van mij staat nog op augustus. Half maart is ie besteld via leaseplan.
Het wordt een luxury line dark opal met ivory leder en een elektrisch schuifkanteldak.

Welkom hier! Stel je eens voor in het introductie forum als je dat nog niet had gedaan :rulez:

Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Als ik mijn ordernummer invoerde, zag ik dat de levermaand juli was (deze maand :)). Als ik nu mijn ordernummer invoer, zegt de website dat het ordernumme rniet gevonden word.

''Het ingevoerde ordernummer is niet gevonden. Probeer het nogmaals of neem contact op met uw Lexus dealer.''

Iemand een idee wat dit betekend? Zou mijn CT geariveerd zijn???