Levertijden en Tsunami

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Allereerst mijn oprechte medeleven met de slachtoffers in Japan.

Zou de ravage door de Tsunami een invloed gaan hebben op de levertijden van de CT?

Mijn leverdatum is aangepast: van juli/augustus naar augustus.
Knap hoor -not-, om op 1 juli aan te geven dat mijn auto niet in juli/augustus geleverd gaat worden maar in augustus.
Ik hoop echt dat augustus gaat kloppen, maar het vertrouwen erin heb ik niet echt.
Ik verwacht niet dat mijn auto op hiervoor genoemd schip staat omdat eind juli dan heel goed haalbaar is om de auto op te leveren.

Het is aan de andere kant ook goed toch? zie je tenminste dat er iets gebeurt... Natuurlijk is het niet fijn omdat het "later" is geworden... Maar beter wat nieuws dan geen nieuws... Toch?

Die van mij staat nog steeds op december/januari. Maar dat is logisch. Zo ver vooruit is er niet veel zinnigs over te zeggen. Later dit jaar zal er wellicht nog verandering in komen. Als het november/december wordt laat ik hem in januari leveren. Staat toch beter 2012 en die ene maand maakt ook niets meer uit.

Zijn er nog meer leden die hun CT in april mei j.l. hebben besteld??

Robbert-Jan

Yep, ook in mijn situatie geen verandering. Besteld begin mei, aflevering nog steeds nov/dec. Rekening houdend met 2 weken tussen aankomst dealer en ontvangst sleutel is het voor mij (lease) alleen mogelijk om dit jaar nog te rijden als de levering op de site verandert naar oktober. Na 15/11 wordt er nl niet meer uitgeleverd maar pas weer in 2012...

Ook mijn maand is aangepast naar augustus, zolang hij maar op mijn verjaardag 26-8 dan geleverd wordt.
Zelf verwacht ik ook eind juli, net na mijn vakantie. :D lets hope so

Ps has the eagel landend already? :roll:

Gelukkig .... de mijne stond op Juli en blijft Juli :)

De eagle vaart nu door de Baai van Biscane....bijna bij Frankrijk....
ETA Zeebrugge: 2011-07-03 23:30 (UTC) :baseball: dat kan sneller :-)

Bijna zelfde verhaal als Zwollywood, alleen ietsje eerder besteld (half februari in Den Haag). Bij de vorige update half juni op de site van Lexus was het nog juli/augustus, het is nu augustus geworden. Oorspronkelijk was het juni (voor de tsunami toesloeg) dus als er al met al 2 maanden vertraging door de tsunami is opgetreden, ach, ik vind het meevallen. Ter compensatie een leuk kadootje bij hun brief een tijdje terug, ik vind dat Lexus het allemaal netjes opvangt.

Ik las net door dit topic, en @ iedereen die de boten onderzoekt en volgt: cool research! Maar weet iemand hoe vaak er eigenlijk een boot vanuit Japan naar Europa gaat met onze CT's erop? 1 keer per maand of zo?

Toch heel bijzonder deze verschillen.

Mijn CT200h besteld in Den Haag; Business Line Pro op precies 1 maart.
Staat nog steeds in juli voor levering volgens de online datumchecker en volgens de importeur komt deze met de boot rond 6 juli aan. Zij verwachten dat aflevering 2 weken later is.
Op dit moment realistisch 3de of de 4de week van juli! Aftellen dus! :D

Volledig off topic (en een beetje beroepsdeformatie denk ik :) ), zoom eens in, dan kan je zien dat het schip niet in 1x voor de kant lag kijkend naar de bewegingen :D

Zojuist met de dealer gebeld, Lexus Mengelers in Sittard. Ik heb een afspraak gemaakt voor de levering van de auto. Het wordt 21-07-2011 om 14 uur. Volgens Mengelers krijgt hij de auto op 14-07 door de importeur geleverd. Dass boot is immers gisteren in Zee Brugge aangekomen. D :hi: e dealer heeft dan dus nog 7 dagen voor het kenteken etc. Ik word nu wel een beetje zenuwachtig, eindelijk van die 318D af. Kunnen we echt gaan cruisen. Ik houd jullie op de hoogte. :hi: :hi: :hi: :D :D :D

YES, YES, YES. 28 juli volgens Lexus Amsterdam. Nog niet helemaal zeker, maar ze gaan hun best doen.
Dat wordt drie weken slecht slapen.

Frits zei:
YES, YES, YES. 28 juli volgens Lexus Amsterdam. Nog niet helemaal zeker, maar ze gaan hun best doen.
Dat wordt drie weken slecht slapen.

Das nog knap sloom als jouw auto idd op de boot stond die 3 juli aan kwam in zeebrugge.

Wanneer heb je besteld, en wat geeft de leverdatum checker aan bij jou?

Ach, ik ga er vanuit dat ze bij Lexus alles in het werk stellen om de auto's zo snel mogelijk te leveren. En dat het door het grote succes van de CT moeilijk is begrijp ik heel goed.
Ik kan ook geen reden bedenken waarom ze een auto langer dan nodig is op hun parkeerplaats laten staan. Zou alleen maar geld kosten.
Kortom ik ben heel blij dat hij de 28e komt.

Ik had eigenlijk dezelfde vraag Frits :-) Wanneer heb jij besteld en wat geeft de leverdatum checker aan? Als deze aangeeft juli 2011, dan is het idd nog relatief lang (maar dat mag de pret niet drukken). Anderzijds, als er staat: augustus 2011, dan zijn ze weer vrij rap :-)

Kentekens worden volgens mij centraal bij de importeur aangevraagd bij de invoer van de auto (althans, zo gaat het bij vele andere merken). Zodoende hoeft de dealer alleen nog maar de auto rijklaar te maken.

Ik wacht vooralsnog maar even rustig af. Ik heb nog niets vernomen van de dealer in Rotterdam (de levering volgens de site staat nog steeds op juli 2011 dus ik verwacht ook 3e of 4e week juli de aflevering). Nog minimaal 2 weken en maximaal 3 weken en een beetje wachten :rulez:

Hij is half februari besteld. De leverdatum gaf eerst augustus aan maar bij de laatste update juli.
Volgens Lexus Amsterdam komt hij op de 20e bij de dealer. De verwerkingstijd tot afleveren duurt een week als er geen bijzonder verrichtingen hoeven plaats te vinden (b.v. leerpakket instaleren).
Maar nogmaals, ik snap dat ze het druk hebben. Ik wacht liever een week extra dan dat ze de boel afraffelen. Als ze de 28e leveren ben ik tevreden.
Natuurlijk heb ik hem ook het liefst morgen, maar die drie weken wachten ga ik wel redden.