Levertijden en Tsunami

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Allereerst mijn oprechte medeleven met de slachtoffers in Japan.

Zou de ravage door de Tsunami een invloed gaan hebben op de levertijden van de CT?

Ik kreeg vanmiddag ook een telefoontje van Lexus Amsterdam.

19 juli staat ze klaar. ^^

25 februari daadwerkelijk besteld en leverdatum checker gaf al 1,5 maanden Juli aan.

Goed nieuws !!!!!! Dat is al over 11 dagen....heerlijk gevoel lijkt me dat.

Staat de auto al bij de dealer zover je weet?

Robsos zei:
Ik kreeg vanmiddag ook een telefoontje van Lexus Amsterdam.

19 juli staat ze klaar. ^^

25 februari daadwerkelijk besteld en leverdatum checker gaf al 1,5 maanden Juli aan.

Eindelijk! Netjes dat je zo lang hebt kunnen wachten!

Nu er weer een lading CT's afgeleverd gaan worden, hoop ik dat we binnenkort weer foto's en ervaringen kunnen lezen op het forum. Wat dat betreft was het wat stil. Ik zie ernaar uit in ieder geval.

Robbert-Jan

@ Danman; Weet het niet precies, maar lijkt me wel toch? Je gaat als dealer niet het risico lopen om een afspraak voor aflevering te maken en vervolgens spaak te lopen op logistieke problemen.

@Hjalmar; Valt wel mee toch? Vanaf de Tsunami hou je er eigenlijk wel rekening mee. Bij het verkoop gesprek werd half april als mogelijke leverdatum genoemd, na de tsunami wist ik wel dat ik er een aantal maanden bij op moest gaan tellen.

@Robbert; Foto's is in ieder geval beloofd. :)

Robsos zei:
@Hjalmar; Valt wel mee toch? Vanaf de Tsunami hou je er eigenlijk wel rekening mee. Bij het verkoop gesprek werd half april als mogelijke leverdatum genoemd, na de tsunami wist ik wel dat ik er een aantal maanden bij op moest gaan tellen.

Ik vond 2,5 maanden al lang! Laat staan 7 maanden...

Hjalmar zei:
Robsos zei:

Ik vond 2,5 maanden al lang! Laat staan 7 maanden...

Ik heb hem besteld in mei en de levertijd was toen 9 maanden, dus februari 2012. Das pas lang, maar ik wist het bij het bestellen. Anderen moeten langer wachten dan ze hadden gedacht, vanwege de aardbeving/tsunami. En dat is natuurlijk vervelender. Maar het meest vervelend is het natuurlijk voor de Japanners zelf. Je zal het maar meemaken, al die ellende.

Robbert-Jan

@Termin8r: Bizar, bij mij precies andersom. Auto 16 april besteld, de datum checker heeft vanaf het begin november/december aangegeven. Kijk ik zojuist is het gewijzigd naar augustus!!! ben benieuwd of dit geen foutje is, we wachten rustig af.

DuZt zei:
@Termin8r: Bizar, bij mij precies andersom. Auto 16 april besteld, de datum checker heeft vanaf het begin november/december aangegeven. Kijk ik zojuist is het gewijzigd naar augustus!!! ben benieuwd of dit geen foutje is, we wachten rustig af.
Bizar is nog eufemistisch uitgedrukt.

Ik heb een simpele business line in Sienna Brown met parkeerradar besteld. Misschien zit het in de versie/opties - wat krijg jij?

DuZt zei:

Misschien is een bestelling voor een CT met exact dezelfde specifaties als de jouwe afbesteld? Even afgezien van de reden daarvoor, zouden ze je misschien daarom nu in de wachtrij naar voren hebben kunnen schuiven.
Mijn prognose is ook positief bijgesteld, al is het in mijn geval veel minder extreem. De leverdatum van mijn half-mei bestelde Business Line stond al die tijd op "December 2011 / Januari 2012" en sinds vandaag op "December 2011". Maakt voor de daadwerkelijke levering waarschijnlijk niks uit, omdat de leasemaatschappij in december geen auto's op kenteken zal willen laten zetten, maar toch interessant om te zien dat er zo nu en dan verschuivingen in die prognoses zitten; ook al zijn die verschuivingen voor sommigen de positieve kant op en voor anderen de negatieve.

Termin8r zei:
Ik heb een simpele business line in Sienna Brown met parkeerradar besteld. Misschien zit het in de versie/opties - wat krijg jij?

ik heb een luxury line besteld, dus daar kan het idd inzitten. ik heb zojuist toch maar even een mailtje naar lexus gestuurd of de wijziging niet te maken heeft met een 'systeem fout'. Van een verwachte (uit)leverdatum januari (lease, net als bij Antropos) naar augustus, ja dan is bizar idd eufemistisch.

Besteld 13 mei, levering februari 2012
Daarna, levering december/januari
nu, december.

Business line pro, navi en led verlichting, dark opal.

Verwacht dat de leveringsdatum nog wel zal veranderen naarmate we dichten bij december komen, dus, ik denk, over een maand of 2 1/2. Bij levering december, zal ik dat uitstellen naar januari. Is weliswaar geen leaseauto, maar prive. Toch klinkt 2012 dan beter dan 2011, al scheelt het dan maar een maandje (of een paar weken).

Robbert-Jan

Oh ja, voor wie vergelijkingen wil maken tussen uitvoeringen en verwachte leverdatums hierbij de specs van mijn half-mei bestelde CT: Business Line, Sienna Brown, Ivory leder, HDD navi, parkeersensoren en wat accessoires.

Het lijkt per saldo redelijk goed te gaan met de levertijden. Ik ben blij voor iedereen die de levering van z'n nieuwe CT met rappe schreden ziet naderen.

Zijn er nog andere forumleden die, zoals ik, hun CT in of rond april 2011 hebben besteld en hun levertijd met de laatste update alleen maar langer hebben zien worden? Of ben ik echt de enige?

Termin8r zei:
Het lijkt per saldo redelijk goed te gaan met de levertijden. Ik ben blij voor iedereen die de levering van z'n nieuwe CT met rappe schreden ziet naderen.

Zijn er nog andere forumleden die, zoals ik, hun CT in of rond april 2011 hebben besteld en hun levertijd met de laatste update alleen maar langer hebben zien worden? Of ben ik echt de enige?

Ik heb 5 april 2011 de bevestiging gekregen van de bestelling van de dealer. Bij mij heeft de levertijd checker altijd (sinds het bestaan ervan) augustus 2011 aangegeven. Nu nog steeds. Het lijkt er dus op dat de mijne nog net met het augustus schip mee is/gaat.

Via leaseplan besteld; Business Line, Black. Zonder opties.