Lexus Enschede verliest dealerschap

Primi

Hoort erbij
3 jun 2024
89
156
33
Het is in meerdere topics al ter sprake gekomen. Tot nu toe bleef steeds onduidelijk hoe het zou aflopen.

Vandaag ontving ik vanuit Louwman & Parqui een brief dat het dealerschap van Lexus Enschede stopt.

Het doek lijkt dan ook definitief te vallen voor Peterman.

Ik twijfel nog, kies ik Arnhem, Zwolle, de grens over of een niet-Lexus garage waaronder straks dus ook Peterman. Ik heb nog geen vaste dealer want ik rij pas een half jaar Lexus. Ik kocht hem wel bij Peterman.

Bijlagen

• 2024-12-1816.05.315509468793249054040.jpg
    2024-12-1816.05.315509468793249054040.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 42
Het is in meerdere topics al ter sprake gekomen. Tot nu toe bleef steeds onduidelijk hoe het zou aflopen.

Vandaag ontving ik vanuit Louwman & Parqui een brief dat het dealerschap van Lexus Enschede stopt.

Het doek lijkt dan ook definitief te vallen voor Peterman.

Ik twijfel nog, kies ik Arnhem, Zwolle, de grens over of een niet-Lexus garage waaronder straks dus ook Peterman. Ik heb nog geen vaste dealer want ik rij pas een half jaar Lexus. Ik kocht hem wel bij Peterman.
Mijn advies zou zijn om te kiezen voor Lexus Arnhem, aangezien zij onderdeel zijn van L&P en Lexus Zwolle net als Peterman zelfstandige is. Overigens is de service van Lexus Zwolle wel goed!

Daarnaast maakt Lexus gebruik van het red carpet treatment, dat wil zeggen dat de auto thuis wordt opgehaald en teruggebracht, de (fysieke) afstand tot de dealer zou m.i. dan ook niet hoeven uit te maken.

De snelheid waarmee personeel bij Peterman binnen komt en weer weggaat is denk ik voortekenend geweest voor deze situatie. Alle vaste/vertrouwde gezichten zijn jammer genoeg verdwenen.

@Lexus Omotenashi, hoe kom je aan al deze kennis? Ben je werkzaam geweest bij Peterman? Of bij Louwman? Zou je jezelf willen introduceren, dan weten we of wat je beweerd ook legetiem is.

@Lexus Omotenashi , Lexus Peterman heeft tot nu toe zelfs klanten die in Amsterdam zitten deze red carpet treatment geboden.
Gisteren hebben zij aangegeven dit niet meer waar te kunnen maken en een straal van 50km te willen hanteren.
Ja, niet volgens Lexusrichtlijnen maar tenminste wel eerlijk en niet roze wolken beloven en niet na kunnen komen.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Waarom is zelfstandige een nadeel? Het leek mij eerder een voordeel t.o.v. het grote onpersoonlijke Louwman.
Al worden ze zelf ook best groot met de overname van Toyota Wagenmaker.

Waarom is zelfstandige een nadeel? Het leek mij eerder een voordeel t.o.v. het grote onpersoonlijke Louwman.
Al worden ze zelf ook best groot met de overname van Toyota Wagenmaker.
Een echt ‘zwaar’ nadeel is er niet, aangezien de service van Lexus Zwolle goed is. Maar dit eerder vanuit het oogpunt dat een dealer overeenkomst van één van hun eigen onderdelen minder snel/tot niet zou worden opgezegd dan dat van een zelfstandige. M.a.w. meer een keuze voor de waarborging van continuïteit. Daarnaast is een juiste klik met de dealer ook belangrijk, wellicht anders bij beiden langsgaan en kijken waar het gevoel het beste is?