Lexus Enschede verliest dealerschap

Primi

Hoort erbij
3 jun 2024
90
157
33
Het is in meerdere topics al ter sprake gekomen. Tot nu toe bleef steeds onduidelijk hoe het zou aflopen.

Vandaag ontving ik vanuit Louwman & Parqui een brief dat het dealerschap van Lexus Enschede stopt.

Het doek lijkt dan ook definitief te vallen voor Peterman.

Ik twijfel nog, kies ik Arnhem, Zwolle, de grens over of een niet-Lexus garage waaronder straks dus ook Peterman. Ik heb nog geen vaste dealer want ik rij pas een half jaar Lexus. Ik kocht hem wel bij Peterman.
 

Bijlagen

  • 2024-12-1816.05.315509468793249054040.jpg
    2024-12-1816.05.315509468793249054040.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 50
Het is in meerdere topics al ter sprake gekomen. Tot nu toe bleef steeds onduidelijk hoe het zou aflopen.

Vandaag ontving ik vanuit Louwman & Parqui een brief dat het dealerschap van Lexus Enschede stopt.

Het doek lijkt dan ook definitief te vallen voor Peterman.

Ik twijfel nog, kies ik Arnhem, Zwolle, de grens over of een niet-Lexus garage waaronder straks dus ook Peterman. Ik heb nog geen vaste dealer want ik rij pas een half jaar Lexus. Ik kocht hem wel bij Peterman.
Mijn advies zou zijn om te kiezen voor Lexus Arnhem, aangezien zij onderdeel zijn van L&P en Lexus Zwolle net als Peterman zelfstandige is. Overigens is de service van Lexus Zwolle wel goed!

Daarnaast maakt Lexus gebruik van het red carpet treatment, dat wil zeggen dat de auto thuis wordt opgehaald en teruggebracht, de (fysieke) afstand tot de dealer zou m.i. dan ook niet hoeven uit te maken.

De snelheid waarmee personeel bij Peterman binnen komt en weer weggaat is denk ik voortekenend geweest voor deze situatie. Alle vaste/vertrouwde gezichten zijn jammer genoeg verdwenen.
 
@Lexus Omotenashi , Lexus Peterman heeft tot nu toe zelfs klanten die in Amsterdam zitten deze red carpet treatment geboden.
Gisteren hebben zij aangegeven dit niet meer waar te kunnen maken en een straal van 50km te willen hanteren.
Ja, niet volgens Lexusrichtlijnen maar tenminste wel eerlijk en niet roze wolken beloven en niet na kunnen komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Waarom is zelfstandige een nadeel? Het leek mij eerder een voordeel t.o.v. het grote onpersoonlijke Louwman.
Al worden ze zelf ook best groot met de overname van Toyota Wagenmaker.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
Waarom is zelfstandige een nadeel? Het leek mij eerder een voordeel t.o.v. het grote onpersoonlijke Louwman.
Al worden ze zelf ook best groot met de overname van Toyota Wagenmaker.
Een echt ‘zwaar’ nadeel is er niet, aangezien de service van Lexus Zwolle goed is. Maar dit eerder vanuit het oogpunt dat een dealer overeenkomst van één van hun eigen onderdelen minder snel/tot niet zou worden opgezegd dan dat van een zelfstandige. M.a.w. meer een keuze voor de waarborging van continuïteit. Daarnaast is een juiste klik met de dealer ook belangrijk, wellicht anders bij beiden langsgaan en kijken waar het gevoel het beste is?
 
Doorgaans is het effect van minder zelfstandigen dat er minder concurrentie is en dat de klant daar niet per se beter van wordt. Monopolisten dicteren de dienstverlening; voorwaarden en tarieven worden aangepast en de klant heeft vrijwel geen alternatief meer. Zoals ik de afgelopen jaar een officiële dealer heb ervaren is dat de service en kwaliteit achteruit lijkt te gaan. De Louwman Service Card is inmiddels ook verdwenen. Werkplaatstarief is behoorlijk inmiddels. Afspraken maken voor onderhoud betekent dat je al snel 6 weken of langer moet wachten en wat je afspreekt aan de balie wordt niet altijd ook zo uitgevoerd in de werkplaats.

Maar ik sluit me aan bij @Bobusa , we stellen het op prijs dat je je voorstelt. We zijn benieuwd welke Lexus je rijdt en we houden van foto’s.
 
Beste Lexus gebruikers,
Ik ben nieuw op deze side, maar wel meer dan 20 j. een Lexus (RX450H) rijder.
Ook ik was niet verrast dat Peterman z’n Lexus kwijt zou raken, helaas te veel wisselingen van personeel etc. Jammer want Peterman in Enschede was en is voor mij een prima garage. Louman & Parqui heeft maar 1 doel voor ogen, Importeur blijven met uitsluitend garages in eigen beheer! Helaas m.i. een slechte ontwikkeling, maar voor Nederlandse omstandigheden waarschijnlijk noodzakelijk. Waar blijft dat beetje persoonlijke (locale) contact. Bovendien zal een exclusiviteit van L & P de concurrentie positie van het Lexus merk niet ten goede komen. Zwolle en zeker Arnhem is geen alternatief voor mij. Hopelijk blijft Enschede of Hengelo(?) Lexus service bieden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Wat mij opvalt is dat sinds een aantal dagen, een aantal nieuwe leden zich melden en meteen hun mening delen over het Lexusdealerschap en bijbehorende service, etc. Deze nieuwe leden vinden dit blijkbaar belangrijker dan zichzelf en hun bolide voor te stellen al dan wel/niet met foto’s.

Bijzondere ontwikkeling…
 
Wat mij opvalt is dat sinds een aantal dagen, een aantal nieuwe leden zich melden en meteen hun mening delen over het Lexusdealerschap en bijbehorende service, etc. Deze nieuwe leden vinden dit blijkbaar belangrijker dan zichzelf en hun bolide voor te stellen al dan wel/niet met foto’s.

Bijzondere ontwikkeling…
Dat zei ik ook in het andere topic van de mini-meeting
 
Een echt ‘zwaar’ nadeel is er niet, aangezien de service van Lexus Zwolle goed is. Maar dit eerder vanuit het oogpunt dat een dealer overeenkomst van één van hun eigen onderdelen minder snel/tot niet zou worden opgezegd dan dat van een zelfstandige. M.a.w. meer een keuze voor de waarborging van continuïteit. Daarnaast is een juiste klik met de dealer ook belangrijk, wellicht anders bij beiden langsgaan en kijken waar het gevoel het beste is?
 
Stel je even voor.
Ik trek alleen maar kort door de bocht conclusies :LOL:

Conclusie o.b.v. Postings is dat de laatst toegetreden gebruikers allemaal bij een van omringende dealers/garages werkt
 
  • Leuk
Waarderingen: Primi
Ik waardeer mijn anonimiteit en zou dat graag willen borgen. M.b.t. de vraag of ik een Lexus rijd, nee op dit moment niet. Heb op de LFA na alle modellen mogen ervaren (niet in bezit gehad) en mocht ik een Lexus kiezen, dan zal dat voor mij een LS600h of GS450h zijn (m.i. best rijdende modellen die er zijn).

Rest de vraag waar ‘mijn’ kennis vandaan komt, laten we het erop houden dat ik beschik over betrouwbare info.

Voor degenen die het niet weten, de Lexus LFA in het Louwman museum is een geschenk geweest vanuit Toyota aan Louwman, het chassisnummer van deze LFA is 1. Toyota heeft de LFA willen terugkopen middels een blanco cheque, Louwman is hier niet op ingegaan.

Hopelijk voldoende zo ;-)
 
Laatst bewerkt:
Stel je even voor.
Ik trek alleen maar kort door de bocht conclusies :LOL:

Conclusie o.b.v. Postings is dat de laatst toegetreden gebruikers allemaal bij een van omringende dealers/garages werkt
Of, voordeel van de twijfel voor de laatst bijgekomen Petermanklant: de brief gekregen hebben en zich daarna naar dit forum gegoogled hebben.
 
Rest de vraag waar ‘mijn’ kennis vandaan komt, laten we het erop houden dat ik beschik over betrouwbare info.
Iemand die van zichzelf zegt dat je betrouwbaar is, maakt dat nog niet zo. Het is aan een ander om die persoon betrouwbaar te vinden.

Ik vind deze onderstaande zin in je allereerste bericht op dit forum een beetje negatief over Peterman, naast een ander bericht:

De snelheid waarmee personeel bij Peterman binnen komt en weer weggaat is denk ik voortekenend geweest voor deze situatie. Alle vaste/vertrouwde gezichten zijn jammer genoeg verdwenen.

In je tweede bericht (hieronder) op dit forum zeg je dat zelfstandigen wel goede service kunnen verlenen, maar dat je als klant eigenlijk toch beter af bent bij een grote keten:
Een echt ‘zwaar’ nadeel is er niet, aangezien de service van Lexus Zwolle goed is. Maar dit eerder vanuit het oogpunt dat een dealer overeenkomst van één van hun eigen onderdelen minder snel/tot niet zou worden opgezegd dan dat van een zelfstandige. M.a.w. meer een keuze voor de waarborging van continuïteit.

En deze onderstaande zin zegt niet zoveel; het lijkt alsof het verhaal waar kan zijn, maar het kan ook deels verzonnen zijn:
Voor degenen die het niet weten, de Lexus LFA in het Louwman museum is een geschenk geweest vanuit Toyota aan Louwman, het chassisnummer van deze LFA is 1. Toyota heeft de LFA willen terug kopen middels een blanco cheque, Louwman is hier niet op ingegaan.

Hopelijk voldoende zo ;-)

Deze reacties op een bericht dat een bedrijf geen dealer meer is roept bij mij meer vragen op. Bijvoorbeeld wat je beweegreden is om hiervoor een account te maken op dit forum en deze berichten te plaatsen. Waarom niet eerder een account gemaakt en je gemengd in de “community”? Waarom juist nu een account gemaakt en dit soort berichten plaatsen? Ik vraag me af of ik deze berichten zal melden bij een moderator, want ik weet niet of ze wel op hun plaats zijn? Begrijp je mijn overwegingen?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Primi