V
Verwijderd lid 3623
Guest
Die denkwijze heb ik helemaal losgelaten na mijn Lexus ervaringZit dat er niet allemaal standaard in?
Gewoon alle opties checken op zowel functie als uberhaupt aanwezigheid!
Die denkwijze heb ik helemaal losgelaten na mijn Lexus ervaringZit dat er niet allemaal standaard in?
Veel van deze dingen zijn leuk maar geen must-have voor mij.Inderdaad, net als: memory seats, geventileerde stoelen, stuurverwarming, rear sunshades, vlinderhoofdsteunen, grootlichtassistent, sport S+ met adaptieve demping, dakraam, elektronische kofferklep, achterbankverwarming, adaptive cruise control, lane keep assist, Mark Levinson audio...
Ik herken dat niet, mijn auto rijdt zichzelf en ik vind het heerlijk op snelwegen en N wegenMeest nutteloze optie, ééntje die je écht niet wil, is lane assist.
Ik heb nu in diverse wagens met die functie gereden en man man man wát een droevenis. Je zit de hele tijd met je auto te worstelen. Zinloos.
Ik heb eens een gloednieuwe Mazda 3 van een zwager uitgeprobeerd..Als je geen richting aangeeft wilt de auto je terugsturen, gelukkig met babykracht anders zou het levensgevaarlijk zijn.
Thanks Romke, maar het aantal GS modellen vanaf 2012 onder de 35k is beperkt en zeker die met leuke opties.Ik heb een 450h Luxury line zonder aanvullende opties - afgezien van een ML audiosysteem en een S+ stand van de aandrijving - hetgeen kennelijk in Frankrijk waar het ding vandaan komt de standaard was. Heel veel andere dingen die in de President uitvoering zitten heb ik niet - en ik mis die tot nu toe ook niet. Het ding rijdt voortreffelijk, ook zonder adaptive cruise control, HUD, lane keep assist etc.
Magerder dan een Luxury line zou ik echter niet kiezen. Daar is toch bij de samenstelling naar een aantrekkelijker verkoopprijs gewerkt en dat merk je bijvoorbeeld aan de stoelverstellingsmogelijkheden en de bekleding. Niks mis mee, maar toch - niet helemaal zoals je bij een Lexus verwacht.
Anders gezegd: probeer uit te vinden welke opties je beslist nodig denkt te hebben. Als je het tot nu toe niet nodig had, kun je er waarschijnlijk in de toekomst ook wel zonder. Hoewel, dat stuur dat omhoog gaat en de stoel die naar de achterste stand wegschuift als je de deur opent om in te stappen zodat je geen extra moeite hoeft te doen om je buik naar binnen te frommelen is wel leuk om de buren te imponeren. Decadent, maar ook wel leuk om een beetje mee te demonstreren.
Ja helaas is de 6 cilinder een uitstervend ras dus gelijk heb je. Geniet er van zolang het nog kanRij sinds 2019 met een GS 450h President line 2014, tot groot genoegen. Had bij aankoop 48.000 km., nu de 100.000 km. voorbij. Had eerst een GS 300H F-Sport uitvoering omdat de dealer mij had overtuigd door het argument dat buiten de grotere motor, het rijden hetzelfde was...
Na een paar weken reeds spijt dat ik mij had laten overhalen en 6 maand later bood men een GS 450h President line aan bij een andere Lexus-dealer.
Na de testrit onmiddellijk de 300 ingewisseld en tot nu toe geen moment spijt van gehad. Niets gaat boven een 6 cilinder. Zachtheid, souplesse en brute kracht als het moet. Bovendien heeft hij een mooi geluid als men hem de sporen geeft.
Kosten en verbruik liggen niet zover uit elkaar. Verbruik tussen 5,8 en 9 liter op 100 km.
Als je de mogelijkheid hebt om 450h te kopen, zeker doen! Het zal trouwens één van de laatste 6 cilinders zijn die in het gamma wordt aangeboden. Zijn opvolger, de ES en de nieuwe RX hebben al een 4 cilinder!
Groetjes
Volgend jaar een GS 300h kopen en precies hetzelfde ritje onder dezelfde omstandigheden rijden. Dan weten we het verschil.Net naar Zuid-Frankrijk gereden met de 450h (jemig wat een genot, 10u in de auto zitten is geen straf) 135 kmu op de GPS en gemiddeld zat ik rond de 1 op 13-13,5.
Dat is met een ramvolle kofferbak, 2 volwassenen en 2 kinderen.
Dat is dan natuurlijk flink zuiniger, want de motor is kleiner.Volgend jaar een GS 300h kopen en precies hetzelfde ritje onder dezelfde omstandigheden rijden. Dan weten we het verschil.
Een mooi overzicht. Evengoed vind ik de km prijs nog relatief meevallen. Heeft dat wellicht te maken met de hogere (inruil)prijzen van occasions?Om een idee te geven van de kosten van m'n IS250:
Bekijk bijlage 179835
Ik denk dat de regels hierboven voor zichzelf spreken. Ik ben voor de restwaarde uitgegaan van wat er nu te koop staat bij bedrijven aan een goed onderhouden IS250 Executive met vergelijkbare km-stand en daar €2000,- van afgehaald en dat gemiddeld met de ANWB koerslijst indicatie voor deze IS250. Dit betreft de periode van aanschaf (februari 2014) tot nu.
In de totale kosten zitten ook ALLE kosten. Tot de goedkope dakkoffer en 8 velgen laten poedercoaten aan toe bijvoorbeeld. Elke tankbeurt ook trouw bijgehouden in Spritmonitor en dus gemeten aan de pomp, niet via de boordcomputer.
jeetje, dat zijn nogal bedragen, kan ik hieruit opmaken dat je EXCL. brandstof zo'n 30 cent per km kwijt bent om de auto op de weg te houden?Om een idee te geven van de kosten van m'n IS250:
Bekijk bijlage 179835
Ik denk dat de regels hierboven voor zichzelf spreken. Ik ben voor de restwaarde uitgegaan van wat er nu te koop staat bij bedrijven aan een goed onderhouden IS250 Executive met vergelijkbare km-stand en daar €2000,- van afgehaald en dat gemiddeld met de ANWB koerslijst indicatie voor deze IS250. Dit betreft de periode van aanschaf (februari 2014) tot nu.
In de totale kosten zitten ook ALLE kosten. Tot de goedkope dakkoffer en 8 velgen laten poedercoaten aan toe bijvoorbeeld. Elke tankbeurt ook trouw bijgehouden in Spritmonitor en dus gemeten aan de pomp, niet via de boordcomputer.